Rozdielne režimy práce motora kladú rozdielne nároky na prípravu zápalnej zmesi. Tie sú rozdielne pri voľnobehu a čiastočnom, či plnom zaťažení motora.
Pri voľnobehu prípadne čiastočnom zaťažení sa do spaľovacieho priestoru privádza obmedzené množstvo vzduchu, ktoré sa reguluje klapkou v nasávacom potrubí. Palivo sa pritom do valca vstrekuje počas kompresného zdvihu tesne pred hornou úvraťou piesta. Na tvorbu zápalnej zmesi s rozdielnymi pomermi vzduchu a paliva je potrebný dokonalý súlad množstva nasatého vzduchu a vstrekovaného paliva. Povrch piestu je upravený tak, aby sa aj po vstreku malého množstva paliva vytvorila čo najbohatšia zmes práve pri zapaľovacej sviečke. Tým sa aj pri relatívne chudobnej zmesi zabezpečí dokonalé prehorenie, dôsledkom čoho sa práve pri voľnobehu dosiahne nízka spotreba paliva.
Pri plne zaťaženom motore regulačná klapka obmedzuje privádzaný vzduch len minimálne. Rozdiel v režime spočíva v tom, že palivo sa do valca vstrekuje už pri nasávaní.
Priame vstrekovanie benzínu s kombináciou systémov variabilného časovania otvárania ventilov a kontrola splodín lambdasondami zabezpečí nižší obsah emisií a nižšiu spotrebu paliva pri zabezpečení maximálneho výkonu motora.
- rs -