Na úvod Ing. Igor Čepko, predseda spomínaného klubu oboznámil prítomných s hlavnou témou, ktorá sa týkala aktuálnych problémov obcí okresu Poltár v oblasti cestnej siete autobusovej a železničnej dopravy. Na neutešený stav cestných komunikácií v okrese Poltár upozornili viacerí starostovia a žiadali riaditeľa Slovenskej správy ciest (SSC), Správa a údržba Lučenec, Ing. Milana Blažeja, aby sa údržbe ciest venovalo viac pozornosti. Na zdevastované cesty s trhlinami medzi Cinobaňou a Hrnčiarkami upozornil starosta obce Cinobaňa Zdenko Weis. Starosta obce Kokava nad Rimavicou Ondrej Bálint poukázal na skutočnosť, že keď nie sú vybudované komunikácie, nemôže sa rozvíjať regionálny rozvoj, ani dopravné prepojenie s jednotlivými regiónmi. Fakt, že stav vozoviek II. a III. triedy je skutočne zlý, uznal Ing. Milan Blažej. Ako povedal v okrese Poltár na tento rok SSC, Správa a údržba Lučenec plánovala doriešiť havarijný úsek Slatinka - Kalinovo, žiaľ z nedostatku financií sa opravuje len časť tejto komunikácie. Uviedol, že nesúvislá oprava tejto cesty je financovaná z vlastných zdrojov z kapitoly bežných opráv v objeme 1 milióna korún. "Ďalšie z akcií, ktoré sme plánovali na rok 2002 bol aj úsek Cinobaňa - Hrnčiarky v celkovom objeme 22 500 000 korún. Zo štátneho rozpočtu však podľa slov riaditeľa Ing. M. Blažeja nedostali ani korunu. Okrem toho bola naplánovaná akcia Slaná Lehota spojka s plánovaným objemom 3 milióny korún, povedal Ing. M.Blažej." Na tento úsek časti mesta Poltár, ktorý je v kritickom stave, poukázali i občania v petícii, ktorú zaslali na Správu a údržbu do Lučenca a na Generálne riaditeľstvo SSC do Bratislavy. Jej kontrolné orgány prešetrovali obsah petície priamo na spomínanom úseku. "Napriek tejto skutočnosti petičnému výboru, žiaľ, vyhovené nebolo z dôvodu nedostatku finančných zdrojov s tým, že táto akcia bude zaradená v roku 2003. Na žiadne ďalšie plánované akcie, napríklad na opravu úseku Mládzovo - Turičky v celkovom objeme 4,5 mil. korún, alebo opravu mostu v Kokave nad Rimavicou v objeme 2 milióny korún, SSC sme zo štátneho rozpočtu nedostali ani korunu," poznamenal riaditeľ. Dočasné riešenie podľa zástupcov SSC, Správa a údržba Lučenec je prejsť na súvislú opravu ciest studenou technológiou, ktorú by mali financovať z ušetrených peňazí z bežných opráv. Konkrétnu odpoveď na otázku, kedy sa začne s jej realizáciou, starostovia nedostali. Poukázali i na problém krádeží hliníkových dopravných značiek. SSC túto úlohu vyriešila výmenou za nové dopravné značky z pozinkovaného plechu.
Starostka obce Hrnčianskej Vsi Mária Perželová vyslovila prosbu, aby v zimnom období autá s posypovým materiálom SSC nekončili na hranici okresov Poltár a Rimavská Sobota, ale aby s posypom pokračovali ďalej aspoň k prameňu v obci Maštinec.
Na nevyhnutnosť opravovať cesty v tomto regióne upozornil i predseda VÚC Prof. RNDr. Milan Marčok, DrSc. a pripomenul, že cesty II. a III. triedy prejdú pod samosprávne kraje až od 1. 1. 2004. Takže tento problém z hľadiska financovania nebudú môcť skôr riešiť.
Čo sa týka autobusovej prepravy, stále nie je známe meno privatizujúceho SAD š. p. Lučenec. Starostovia apelovali na zástupcov SAD ako i VÚC (34% by malo v privatizácii spadať pod vyšší územný celok), aby sa zachovali a nerušili autobusové spoje. "Do budúcna treba plánovať, aby mladí ľudia neodchádzali z obce, tak ako sa to stalo nedávno v Kokave nad Rimavicou, kde sa desať mladých ľudí odhlásilo z trvalého pobytu a odišlo na Ostravsko," povedal starosta tejto obce Ondrej Bálint.
Starostka obce Ďubákova Elena Blahútová priblížila zástupcom samosprávneho banskobystrického kraja ako v obci žijú. Neraz chodia do susedných obcí peši. "Ďubákovo naberá oživenie, v obci pracuje Občianske združenie Ďubákovo, ktoré spolupracuje s Inexom Slovakia. Organizujú výmenné medzinárodné tábory dobrovoľnej práce. Prichádza sem zahraničná mládež z celého sveta a v obci v sobotu premáva jediný autobusový spoj."
Je nutné zabezpečiť autobusové spoje aj do koncových obcí, kde ľudia ešte pracujú na odľahlých roliach a lazoch a autobusové spoje aj oni potrebujú, zaznelo z úst viacerých starostov.
K problematike železničnej dopravy, konkrétne na trase Poltár - Rimavská Sobota, ktorú riešili na pôde Banskobystrického samosprávneho kraja za prítomnosti zástupcov Železničnej spoločnosti a. s., sa vyjadril Milan Marčok. Potvrdil, že sa na trase Poltár - Rimavská Sobota zachová zatiaľ systém náhradnej autobusovej prepravy, ktorú bude aj naďalej financovať Železničná spoločnosť a. s. - mb -