Pravdepodobne už do roku 2003 sa skončí dlhá diskusia o tom, či majú mať nové vozidlá antiblokovací systém bŕzd, alebo nie. Ten by sa mal totiž stať povinnou súčasťou výbavy nového automobilu. Automobilista tak získa zariadenie, ktoré podstatne zvyšuje bezpečnosť vozidla tým, že ani pri tom najintenzívnejšom brzdení sa nezablokujú kolesá.
Brzdný tlak každého kolesa sa elektronicky reguluje na medzi adhézie ale tak, aby sa stále otáčali kolesá. Zvyčajne sa tým dosiahne kratšia brzdná dráha (okrem brzdenia na piesku, alebo neujazdenom snehu) a otáčajúce kolesá umožňujú meniť smer jazdy, čo v prípade zablokovaných kolies možné nieje.
Vodič má tak šancu vyhnúť sa prekážke, stačí zachovať pokojnú hlavu a zdanlivo neriešiteľnú situáciu dokáže zvládnuť.
Ak nemá vozidlo ABS, kritická situácia sa musí riešiť plným brzdením s tým, že brzdná dráha sa predĺži a vozidlo v podstate ide kam chce. Následky blokovania kolies často vidieť na cestách vo forme čiernych pruhov, čo sa prejavuje aj na životnosti pneumatík.
- rs -