Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Naučme sa správne cvičiť

Tréningy v posilovniach prebiehajú rôznymi spôsobm

Debatné krúžky sú veľmi rušivý moment pri cvičení. Vrcholom takéhoto debatného krúžku je, keď sa do debaty zapája aj cvičenec, ktorý práve vyko-náva opakovania nejakého cviku. Ďalším veľmi zaujímavým zlo-zvykom niektorých cvičencov je vysedávanie na náradí počas pre-stávky medzi sériami, ktoré niekedy trvajú nekonečné minúty. Týmto nevinným činom vlastne zabraňujú ďalším cvičencom prí-stup k náradiu. Tréning by mal byť sústredený a intenzívny bez ru-šivých momentov a mal by trvať asi 50-60 minút. Tréning dlhý 1,5 až 2 hodiny, alebo aj viac, je už tréningom neefektívnym a mnoho-krát aj unavujúcim, ktorý už nespĺňa svoj účel. Po tréningu by sme mali byť príjemne unavený a mať pocit dobre odvedenej práce. Svalstvo máme dobre prekrvené a zdá sa nám, že má väčší rozmer ako pred tréningom.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri tréningu dbáme na správne držanie tela, na správne dýchanie a na správne vykonávanie jednotlivých opakovaní. Veľkou chybou je, keď cvičenec ani nevie, akú svalovú partiu precvičuje tým - kto-rým cvikom. Pri trénovaní sa treba sústrediť na tú svalovú partiu, ktorú práve precvičujeme a odizolovať vedľajšie svalové partie, ktoré sa zapájajú do práce len minimálne. Nerobíme nežiadúce po-hyby ako je pohupovanie v kolenách (lýtka), hlboké predklony (drep), zdvíhanie sedacej časti z lavičky - mostovanie (tlak v ľahu), predklony a záklony (biceps v stoji) a iné. Musíme nútiť tú - ktorú svalovú partiu, aby pracovala naplno. Tento efekt môžeme dosiah-nuť len vtedy, ak si zvolíme správnu záťaž a neženieme sa bezhla-vo za silnejšími spolucvičencami. Všetky pohyby vykonávame v plnom rozsahu a činku premiestňujeme na určené miesto. Naprí-klad: pri tlakoch v ľahu sa pri spúšťaní činky na hrudník pri kaž-dom opakovaní dotýkame hrudníka a nezastavujeme nad hrudní-kom. Nespúšťame činku prudko, aby sme nevrážali do hrudníka a tak s dopomocou vytlačili činku. Prudký náraz na hrudník nám mô-že spôsobiť zranenie. Málo hlboké drepy - drep musí byť hlboký minimálne tak, aby sa kolenný kĺb dostal do vodorovnej úrovne s kĺbom bederným, ale nepredkláňať sa, aby sme si nezranili chrbti-cu. Málo spustená činka pri tlakoch v sede spoza hlavy - tyč činky sa musí pri spúšťaní dotknúť trapézového svalu. Pri tricepsových tlakoch málo dotlačená činka - kladka, čiže málo vystreté ruky v lakťoch a iné chyby.

Skryť Vypnúť reklamu

Počas celého tréningu sme aktívni. Prestávky medzi sériami trávi-me na nohách. Pohybujeme sa. Nesedíme, ani neležíme na náradí len preto, že za chvíľu budeme robiť ďalšiu sériu, necháme náradie voľné pre druhých. Prestávky vždy využijeme nejakou aktivitou, napríklad odkladáme po sebe zbytočné náradie, prípadne si pripra-vujeme ďalšie náradie a váhy na ďalší cvik, alebo pomáhame spo-lucvičencovi. Pokiaľ sú nám niektoré veci nejasné, nebojme sa spý-tať skúsenejšieho cvičenca alebo trénera. Vždy si dajme poradiť ak robíme chyby, na ktoré nás upozornia. Požiadajme o pomoc, ak sme si nie istý správnosťou cvičenia, aby sa na nás niekto skúsenej-ší pozrel a povedal, kde robíme chyby. Za pomoci druhých odstrá-nime chyby v cvičení a tak predídeme nežiadúcemu zraneniu, ktoré by nás mohlo vyradiť z tréningu, ako aj z pracovného procesu. Tré-nujme tak, ako najlepšie vieme, aby sme boli s výsledkom svojho snaženia spokojní. Vždy berme ohľad na svoje okolie a na spolu-cvičencov, ktorí si prišli tiež dobre zacvičiť.

Skryť Vypnúť reklamu

Jozef Deman

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 879
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 128
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 098
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 977
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 603
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 383
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 597
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 480
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 305
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 302
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

MŠK Novohrad Lučenec - jeseň sezóny 2020/21.

Čo je nové v kabíne lučeneckého klubu? Pýtali sme sa trénera M. Kéryho.

4 h
Trojskokan Tomáš Veszelka (vľavo) s trénerom Michalom Švarkom.

Rodák z Lučenca podstúpil operáciu kolena.

6 h
Na mieste nehody.

Pri dopravnej nehode sa zranili dve osoby.

9 h

Ďalší diel online diskusie vysielame LIVE vo štvrtok o 11:00 hod na našom Facebooku.

25. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

25. jan

Ide zatiaľ iba o čiastkové výsledky.

23 h

Podľa aktuálne nastavených parametrov a údajov len z MOM, zriadených rezortom zdravotníctva, by si v Banskobystrickom kraji zopakovali testovanie v šiestich okresoch.

24 h

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

24. jan

Už ste čítali?