"Nahradenie mechanických závor automatickými bude znamenať pre železnicu úsporu finančných, hlavne mzdových nákladov, odvodov, nákladov na školenie, atď., pre užívateľov cestnej komunikácie vyššiu bezpečnosť. Nové svetelné priecestie na Zvolenskej ceste predstavuje nový typ zabezpečovacieho zariadenia, ktoré funguje na princípe snímania počtu náprav," povedal vedúci Návestného obvodu Lučenec Ing. Michal Budáč. Ako ďalej uviedol, svetelné automatické závory sú výhodnejšie aj pre vodičov, pretože sa skracuje až o tretinu čakacia doba pred najfrekventovanejším železničným priecestím. Keďže činnosť závor automaticky obsluhuje prichádzajúci vlak, výrazne sa zvyšuje rýchlosť otvárania a zatvárania závor."
Vodiči už pred vyše dvoma mesiacmi upozorňovali na fakt, že aj keď sú na Zvolenskej ceste nainštalované nové svetelné závory, stále nie sú v prevádzke. Dozvedeli sme sa, že ich príčinou bolo včasné nepreplatenie faktúr dodávateľovi železnicou.
Keďže mechanické závory doteraz obsluhovali ručne závorárky zaujímalo nás, aký bude mať vplyv zrušenie tohto typu závor na zamestnanosť? Podľa slov prednostu železničnej stanice v Lučenci Ing. Pavla Žubretovského závorárky prácu na železnici nestratia, pretože budú preradené na iné pracoviská v Lučenci a do susedných železničných staníc. - mb -