Učiteľov zaujímali najmä otázky súvisiace s prechodom kompeten-cií štátnej správy na samosprávy, právna subjektivita škôl a samo-zrejme - financovanie. Minister zdôraznil význam a revolučnosť prebiehajúcich reforiem v sektore školstva, pričom použil asociáciu s nie bezproblémovým pôrodom nového dieťaťa. Riaditelia škôl poukázali na neochotu starostov prebrať zadĺžené a nevysporiadané školy bez kolaudačnej správy a požiadali Petra Ponického o defino-vanie nevyhnutných krokov, ako k spoločnej dohode dospieť. Dá-tum spustenia nového modelu je totiž naplánovaný na 1. 7. 2002, podľa viacerých riadiacich pracovníkov však mnohé školy nebudú vedieť tento termín dodržať. Minister o téme hovoril dlho, no kon-krétne rady neuviedol. Zopakoval len myšlienku, že každá zmena so sebou prináša problémy, ktoré je potrebné riešiť. Svoju 20 minú-tovú odpoveď plnú vzletných fráz a abstrakcií ukončil vetou "Ne-chcem hovoriť príliš dlho aby to nevyzeralo, že sa rád počúvam...", čo vyvolalo na viacerých tvárach učiteľov ironický úsmev.
Minister sa tiež nevyhol kritike svojho predchodcu, ktorý podľa neho preferoval vysoké školy, na úkor ostatných kameňov nášho vzdelávacieho systému. "Školský systém rád prirovnávam k pyra-míde, kde ja najdôležitejší základ. Podstatu pyramídy nielen nášho školstva tvoria základné a stredné školy. Vysoké školy sú vrcholom a okrasou, sú akousi čerešňou torty. Musia byť kvalitné, musia byť nezávislé, čo sa im však bez silného a masívneho základu podariť nemôže."
- rs -