V dňoch 22. a 23.mája sa vo Fiľakovských Kľačanoch konali Majstrovstvá Európy v autokrose. Na vydarenom podujatí, ktoré autority autokrosu hodnotili najlepšími známkami, boli tisíce divákov svedkami nehody skúseného pretekára Jaroslava Hošeka. Ten v zákrute nezvládol riadenie, narazil do ďalšieho pretekára, prerazil ochranný plot a vyletel medzi divákov. „Stáli sme na kopci. Chlapec vôbec nebrzdil. Konal skratovo. Vyzeralo to hrozivo. Bugyna vletela medzi divákov. Všetci sme si mysleli, že ich odvezú pohrebné vozy,“ tvrdí Milan F. z Veľkého Krtíša. Našťastie, všetkých päť zranených náraz prežilo. Najhoršie obišla trojčlenná rodina z Veľkého Krtíša. Otec utrpel otras mozgu, trinásťročný Petrík zranenie boku a jeho mamina Zuzana Unzeitigová má zlomenú panvu na viacerých miestach. Leží v nemocnici vo Veľkom Krtíši.
„Na preteky sme prišli skôr. Tešil sa na ne najmä náš syn, ktorý preteká na motorke. Vybrali sme si miesto pri zákrute. Zrazu mi manžel kričí: Odskoč! Priamo na nás sa rútila bugyna. Nestačila som odskočiť. Zranil ma betónový stĺpik, ktorý sa pri náraze zlomil. Manžel bol v bezvedomí a syna zranila pneumatika. Narodili sme sa po druhý raz. Smrť dýchala na všetkých, čo sme tam stáli. Vlado Koška nás niekoľkokrát navštívil v nemocnici a ospravedlnil sa nám. Mrzí ma, že pretekár, ktorý nás takmer zabil, ani len nezavolal,“ povedala Zuzana. Po tejto skúsenosti pretekať svojmu synovi načas zakázala. Hneď po nehode český reprezentant Jaroslav Hošek pre médiá uviedol, že všetko mohlo dopadnúť inak, keby boli zviazané pneumatiky, ktoré sú po celej trati a slúžia ako ochranný plot.
„Všetky bezpečnostné prvky okolo pretekárskej trate sme splnili. Smer jazdy auta pretekára Hošeka by nedokázal predvídať ani najlepší odborník z autokrosového športu. Podľa môjho názoru jeho predbiehací manéver, ktorý sa rozhodol uskutočniť pred zákrutou, bol veľmi nebezpečný. Za tento štýl jazdy bol český pretekár z ďalších pretekov vylúčený. Počas nebezpečného predbiehania vybehol svojim predným pravým kolesom na ľavé predné koleso súpera, ktorý mal ako prvý v zákrute právo tzv. voľby stopy. Hošekova bugyna sa dostala do vzduchu a pri jeho 500-koňovom motore sa katapultovala. Nabrala smer, aký nikto nemohol predpokladať. Pretrhla ochranné pletivo. Na tomto mieste vlastne ani nemuseli byť pneumatiky, pretože išlo o úsek, ktorý si to nevyžaduje. Nachádza sa nad úrovňou trate a mimo smeru pretekárskej dráhy. Bezpečnostné pásmo pre divákov zabezpečoval plot z kovového pletiva. Z nehody sme sa však poučili a pevné bariéry rozšírime aj nad rámec požadovaných predpisov,“ uviedol riaditeľ podujatia Vlado Koška.