A ani jeden z nich nechce popustiť.
Predmetom sporu je zlá príjazdová cesta na fiľakovskú autobusovú zastávku pri malej stanici. Morháč chce, aby Fiľakovo dalo cesty opraviť, pretože sa ničia autobusy. Agócs o tom nechce ani počuť. Zastávku vraj využíva SAD na podnikanie, nech si teda cestu opravia. Výmena názorov prostredníctvom korešpondencie ich prestala baviť.
Primátor Agócs teda predniesol problém poslancom. Tí na poslednom zastupiteľstve schválili návrh nájomnej zmluvy. Tú predložili lučenskej SAD-ke. Zastávku jej chcú dať do prenájmu za symbolickú cenu – 100 korún za mesiac - s podmienkou že cesty bude opravovať ona.
Ani tu však ich spor nekončí. Riaditeľ Morháč totiž striktne odmieta tento návrh Fiľakovčanov. „Neprichádza do úvahy,“ stojí si za svojím riaditeľ. Tvrdí, že verejná doprava je v záujme občanov Fiľakova. Mesačne priemerne cestuje autobusom z mesta i do mesta takmer 67-tisíc občanov. „To znamená, že autobusová stanica je v hojnej miere využívaná občanmi mesta. Je teda v ich záujme, aby sme do Fiľakova jazdili. Nie sme ochotní platiť nájom, ani investovať do cudzieho majetku. V iných mestách sme sa doteraz s takýmto problémom nestretli. Ak pán primátor nepopustí a cesty sa nedajú opraviť, začneme mestu fakturovať náhrady škody, ktoré na autobusoch vzniknú, požiadame VÚC o pozastavenie autobusových liniek do Fiľakova, alebo naše autobusy budú zastávať len tam, kde cesty vyhovujú bezpečnostným normám,“ tvrdí Morháč.
Primátor Agócs len krúti hlavou. „Ponúkli sme SAD-ke, že tento rok sa o príjazdovú cestu postaráme. Z peňazí z mestského rozpočtu začneme opravovať už tento týždeň. Od budúceho roku by sme privítali, keby zmluvu podpísali. Na zastávku predsa nemajú povolený vjazd žiadne vozidlá. Ak sú cesty rozbité, museli ich rozbiť ich autobusy. SAD-ka by teda mala zabezpečiť aj ich opravy,“ dodal primátor.
Obaja sú nekompromisní, obaja si stoja za svojím. Ktorý z nich popustí prvý?