„Zatiaľ je v meste bezbariérovým prístupom vybavená jedine MŠ na Štefánikovej ulici. Navštevujú ju telesne a zrakovo postihnuté deti. Do základných škôl chodí ešte málo postihnutých detí, väčšinou navštevujú špeciálnu základnú školu. Záleží však na riaditeľoch škôl, či o dotáciu budú alebo nebudú mať záujem. Do konca marca majú predložiť návrhy,“ uviedla Mária Galádová z oddelenia školstva MsÚ Lučenec.
Zdá sa, že riaditelia škôl túto možnosť privítajú.
Vladimír Hanes, riaditeľ ZŠ Novomeského: „Dnes by už mali byť bezbariérové prístupy všade. V školách, v obchodoch, bankách. Budem podporovať túto myšlienku a prejavím záujem. Zatiaľ síce na škole postihnutého žiačika nemáme, ale našu školu využíva vozíčkár – športovec na trénovanie. Má veru poriadny problém dostať sa aj po tých troch schodoch. Bezbariérové prístupy môžu v budúcnosti slúžiť napríklad aj pre rodičov.“
Ľudmila Lacová, riaditeľka ZŠ Vajanského: „O možnosti získania finančných prostriedkov sme boli informovaní. Neviem, koľko môžeme získať, ale určite túto možnosť využijeme. Postihnutého žiačika zatiaľ nemáme, ale do prvého ročníka sa nám zapísal telesne postihnutý chlapček. V prvom rade by sme prispôsobili prízemie, kde sú triedy prvého stupňa. Neskôr by sa dalo uvažovať aj o pochodí, vybudovať napríklad nejaký výťah. V Európe sú bezbariérové prístupy samozrejmosťou aj v školách. Neviem, aké šance majú lučenské školy, no peniaze podľa mňa získa tá, ktorú postihnutí žiaci už navštevujú.“
Peter Bial, riaditeľ ZŠ J. Kármána: „Našu školu navštevuje päť integrovaných detí, z toho jedno telesne postihnuté dievčatko. Má vážne problémy dostať sa do školy, aj do svojej triedy. Potrebuje pomoc. Nosiť vozík pomáha školník. Každé ráno, keď prichádza a každé popoludnie, keď odchádza. Samozrejme, že o vybudovanie bezbariérového prístupu máme záujem. Na začiatok by sme poriešili vstup do školy, toalety. Na meste sme sa dozvedeli, že si máme dať vypracovať rozpočet. Je veľmi pekné, že nám ponúkajú takúto možnosť, ale väčší problém bude s realizáciou. Napríklad čo sa týka poschodia. Neviem si predstaviť, že by sa mal v škole vybudovať nejaký výťah. Predložiť našu požiadavku mestu je to najmenej, čo môžeme urobiť.“