Hovorilo sa predovšetkým o výsledkoch medzinárodného porovnávacieho výskumu OECD, ktorý zisťoval stav vedomostí žiakov a schopnosť aplikovať ich v reálnych situáciách.
„Tento výskum sa konal v 41 krajinách na vzorke 15-ročných žiakov základných a stredných škôl. Na Slovensku sa testovalo asi 7500 žiakov rovnomerne zo všetkých krajov a typov škôl. Výsledky ukázali, že slovenskí žiaci sú priemerní v matematike a prírodovedných predmetoch, podpriemerní v čitateľských znalostiach a v riešení problémov. Na úrovni MŠ bude potrebné urobiť rozsiahle zmeny vo vzdelávacích programoch, zamerať sa na prípravu detí zo slabého sociálno-ekonomického prostredia, venovať sa podpore talentovaných a slabších žiakov. Dôležité bude výrazne zlepšiť financovanie regionálneho školstva, aby Slovensko nebolo na úrovni Mexika, ale aspoň na úrovni Českej republiky,“ uviedla Gabriela Oravcová, odborný radca Krajského školského úradu BB.
Pracovníčky inšpekčného centra z lučenského pracoviska hovorili o sťažnostiach, úlohách a výsledkoch inšpekcie. Nutnosť ďalšieho vzdelávania pedagógov zdôrazňovali zamestnanci metodicko-pedagogického centra BB.