HNÚŠŤA. Samospráva v Hnúšti využila možnosť na modernizáciu komunikácie s obyvateľmi prostredníctvom mobilnej aplikácie. Za necelý mesiac pribudlo radnici 5 podnetov na riešenie. Podľa prednostky Mestského úradu v Hnúšti Oľgy Maciakovej, túto možnosť využívajú najmä tí, ktorí chcú zostať v anonymite. "Mali sme už podnety na čierne skládky, alebo na neopravené výtlky na ceste. Na problémy nás touto cestou upozorňujú obyvatelia, ktorí nechcú prísť na Mestský úrad, alebo sa nechcú prezentovať ako sťažovatelia," konštatovala Maciaková.
Samospráva si nový systém pochvaľuje. "Je to dobrý systém, ale záleží aj od obyvateľov, ako sa k tejto možnosti postavia a samozrejme aj od nás, aby sme boli pri riešení podnetov promptní a vedeli čo najrýchlejšie reagovať," uviedol primátor mesta Michal Bagačka. Cez webovú stránku si môžu obyvatelia skontrolovať, kto sa ich podnetu venuje a v akom štádiu riešenia sa práve nachádza.
Na Slovensku sa do tohto systému zatiaľ zapojilo 42 samospráv, z nášho regiónu je to Fiľakovo, Hnúšťa a Veľký Blh.