Výstavba cyklotrasy Poltár - Rimavská Sobota postupuje slimačím tempom

Župa na jej výstavbu používa vlastné zdroje. Doteraz vybudovali dva kilometre, v najbližších dňoch má pribudnúť ďalších päť.

Ilustračné foto. Ilustračné foto. (Zdroj: Ján Krošlák)

POLTÁR. Banskobystrický samosprávny kraj avizoval výstavbu cyklocesty, ktorá bude Poltár spájať s Rimavskou Sobotou ešte pred tromi rokmi. Z viac ako dvadsaťkilometrovej trasy však župa doteraz vybudovala iba dvojkilometrový úsek smerujúci cez Rimavskú Sobotu na Kurinec. Kedy bude trasa dokončená v celej dĺžke zatiaľ župa upresniť nevie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doteraz vystavali dva kilometre

Ako informovala Michaela Piliarová, hovorkyňa kraja, v tomto roku chcú s prácami na cyklotrase pokračovať. Po minuloročnej investícii vo výške približne 100-tisíc eur, ktoré zaplatil kraj za dva kilometre cesty, v októbri začnú s budovaním ďalšej 5,3 kilometrovej časti trasy, tentokrát na opačnej strane. „Výstavba začne v meste Poltár, na miestnej komunikácii pri družstve a skonči v Hrnčiarskych Zalužanoch,“ ozrejmila hovorkyňa. Župa odhaduje náklady na výstavbu spomenutého úseku na takmer 239-tisíc eur. „Momentálne prebieha proces verejného obstarávania, po ktorom môže cena klesnúť.“

SkryťVypnúť reklamu

Práce by mali začať realizovať počas prvých októbrových dní a podľa hovorkyne potrvajú 30 až 40 dní. Opýtali sme sa, prečo s výstavbou župa v tomto roku zatiaľ nepohla a nezačala s prípravou projektovej dokumentácie v predstihu, pred začatím cyklistickej sezóny. Hovorkyňa však na otázku nereagovala. Kedy bude výstavba pokračovať a kedy by mohla byť cyklotrasa spájajúca dve okresné mestá dokončená, konkretizovať nevedela. „Ďalšie vybudovanie cyklistickej komunikácie závisí od schválenia finančných prostriedkov v budúcom období,“ zakončila.

Železničnú trať spájajúca Poltár s Rimavskou sobotou vystavali v roku 1912. Svojmu účelu slúžila desaťročia, až do roku 2000, kedy bola jej prevádzka zastavená. Ako v minulosti uviedla Ivana Kapráliková zo Železníc Slovenskej republiky, dôvodom mal byť rozpadnutý koľajový rošt. „Vysoké náklady potrebné na rekonštrukciu a zachovanie železnice napokon rozhodli o jej zrušení. V máji 2007 bola trať vyradená zo siete železníc,“ priblížila Kapráliková. Banskobystrický samosprávny kraj odkúpil 30-kilometrovú trať od železníc v roku 2013 na základe výnimky vlády, za symbolické euro. Podmienkou však malo byť vybudovanie cyklotrasy na železničnom zvršku.

SkryťVypnúť reklamu

Chceli ju budovať z eurofondov, realita je však iná

Podľa vtedajších vyjadrení Ivety Kurekovej z kancelárie predsedu kraja pre agentúru SITA predpokladali, že náklady na cyklotrasu nebudú vysoké, pretože ide o rovný povrch bez komplikovaných prevýšení terénu (až na chýbajúci most a tunel). Bývalé vedenie kraja chcelo podľa nej projekt financovať z eurofondov alebo prostredníctvom Programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Maďarská republika. Súčasné vedenie kraja však výstavbu hradí z vlastného rozpočtu. V roku 2014 hrozilo, že výstavbu tejto trasy, rovnako ako cyklotrasy medzi Sliačom a Zvolenom, zrušia. Vtedy nový župan Marian Kotleba dokonca vetoval výstavbu druhej spomínanej trasy a odmietal schválenie celej sumy 633-tisíc eur na jej vybudovanie. Žiadal o spolufinancovanie samosprávy, krajskí poslanci však jeho veto prelomili. Cyklotrasa Zvolen- Sliač je preto od novembra 2014 realitou.

SkryťVypnúť reklamu

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 430
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 596
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 366
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 420
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 022
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 599
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 074
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu