Nedeľa, 22. júl, 2018 | Meniny má Magdaléna

Rýchlostná cesta v našom regióne je v nedohľadne, obyvatelia chcú pritvrdiť

V Mýtnej spustili novú petíciu. Žiadajú uvoľnenie dlhovej brzdy.

V Mýtnej spustili novú petíciu. (Zdroj: ĽUBOMÍRA KARMANOVÁ)

MÝTNA. V Mýtnej sa 17. novembra uskutočnilo stretnutie, ktorého cieľom bolo spustenie petície za odblokovanie dlhovej brzdy za účelom budovania siete diaľnic a rýchlostných ciest. Takéto stretnutie za podporu výstavby rýchlostnej cesty R2 v našom regióne nebolo prvé. Kým toho predchádzajúceho sa zúčastnili iba obyvatelia dotknutého regiónu a kompetentní pozvanie ignorovali, tentokrát sa stretnutia zúčastnili aj zástupcovia vlády a Národnej diaľničnej spoločnosti. Pozvanie prijal poslanec NR SR Eduard Adamčík, splnomocnenec vlády pre rýchlostné cesty Igor Janckulík aj investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ladislav Dudáš.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vypočuli si návrhy petičného výboru zastúpeného starostom obce Mýtna Pavlom Greksom. Obyvatelia vyzývajú vládu, aby pripravila a predložila Národnej rade legislatívu, ktorá odblokuje dlhovú brzdu. „Chceme, aby vláda zabezpečila financie pre plynulé budovanie siete diaľnic a rýchlostných ciest,“ uviedol Greksa.

Rýchlostná cesta je v nedohľadne

Výstavba rýchlostnej cesty v našom regióne už bola niekoľkokrát avizovaná, no projekt sa z finančných dôvodov neustále odsúva. Obyvatelia už strácajú nádej, že sa cesty vyššieho štandardu dočkajú. „Prvý krát nám sľúbili v roku 2007, že cestu budeme mať do roku 2012, potom ďalšie uznesenie hovorí, že len projektová dokumentácia bude hotová v roku 2016. Myslím, že opäť zostaneme bez cesty,“ obáva sa Šimko.

Podľa investičného riaditeľa NDS ľudí zaujímajú termíny a tie sú v ich spoločnosti jasné. „Verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby bude v auguste 2017. Začiatok výstavby polroka na to, teda na jar 2018,“ prezentoval Dudáš. Všetko však podľa jeho slov závisí od finančných prostriedkov, ktoré ale chýbajú.

Jednou z možností ich získania by mohlo byť odblokovanie dlhovej brzdy. „K doprave v tomto regióne sa musíme vrátiť, pretože tu máme záväzok a chceme, aby sa to riešilo,“ konštatoval Adamčík. Ako dodal, nezávisí to len od vlády. „Reálne to nebude jednoduché. K investičnej výnimke potrebujeme aj súhlas Európskej únie. Ale má zmysel tlačiť na to, význam má aj petícia,“ myslí si.

Za výstavbu budú bojovať

Podľa petičného výboru dochádza v regiónoch bez cestnej siete vyššieho významu k zmenám v osídľovaní. Neexistencia diaľnic a rýchlostných ciest spôsobuje značné regionálne disparity. „Vieme, že nie je možné rozvíjať všetky oblasti naraz, ale útlmom výstavby napríklad aj v našom regióne dôjde k škodám, ktoré budú mať generačný presah,“ domnieva sa Greksa.

S jeho názorom sa stotožňujú aj primátorka Lučenca Alexandra Pivková a primátor Rimavskej Soboty Jozef Šimko. „Výstavba rýchlostnej cesty nám bola sľúbená už dávno. Takéto projekty ale nemôžu trvať dvadsať rokov. To, odkiaľ vláda vezme peniaze nás nezaujíma. To je ich starosť. My tú cestu potrebujeme a budeme za to bojovať,“ zdôraznila Pivková. Účasť poslancov a najmä splnomocnenca vníma pozitívne. „My sa neustále snažíme tlačiť na to, aby sa výstavba urýchlila. Som rada, že na stretnutie prišli ľudia, ktorí nám prejavili svoju podporu,“ dodala.

Podporu prejavil aj splnomocnenec vlády

Podľa riaditeľa diaľničnej spoločnosti by mal za urýchlenie výstavby lobovať splnomocnenec vlády. „Chcem sa stretávať s ľuďmi a zisťovať si informácie. Preverím intenzitu dopravy na jednotlivých úsekoch. Niekde nie je až taká vysoká intenzita a tam sa stavia. Petíciu vítam. Podporujem každú cestu, ktorá je pre ľudí,“ ozrejmil splnomocnenec. Poslanec Adamčík považuje za dôležité, aby za projektami stáli konkrétne osoby, ktoré by niesli za ich realizáciu zodpovednosť. „Finančné toky musia byť kontrolované. Za chyby musia byť vyvodené dôsledky. Nemôžeme neustále brzdiť výstavbu fiktívnymi výhovorkami o zmenách projektu. Tlak regiónu musí byť patričný, veď táto cesta je veľmi dôležitá,“ vyjadril sa.

Boj predstaviteľov regiónu a samotných obyvateľov nekončí. Petíciou chcú osloviť toľko ľudí, aby ju vo vláde nemohli ignorovať. „Pokiaľ nebudeme nič robiť, ak nebudeme možno aj kričať, že tu rozvoj necítime a regionálne rozdiely sú obrovské, tak sa nič nezmení,“ povedala na záver Pivková. Na záver stretnutia boli jednotliví predstavitelia k dispozícii obyvateľom a odpovedali na ich dotazy. Napriek tomu, o aký závažný problém sa jedná, diskusia prebiehala pokojne a bez zbytočných emócií.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 433
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 513
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 121
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 957
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 608
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 496
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 723
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 506
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 919
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 662

Hlavné správy z MY Novohrad

V úvode pohára zakopnutie Lučenca

Výsledkový sumár zápasov prvého kola Slovnaft Cupu.

V meste pribudne nové parkovisko s 80 miestami

Poslanci na jeho výstavbu odsúhlasili 80-tisíc eur, celkový rozpočet dosiahol 150-tisíc eur.

DOPRAVA 2018 – kadiaľ vedie cesta do budúcnosti?

Súčasnosť a budúcnosť cestnej infraštruktúry, vízia verejnej osobnej dopravy a smerovanie železničnej i leteckej dopravy, budú hlavným témami najväčšej medzinárodnej konferencie na Slovensku DOPRAVA 2018.

Centrum Novohradu sa chystá na veľké hodovanie

Námestie aj ulice v Lučenci ožijú skvelou zábavou. Mesto sa pokúsi o ďalší rekord.

Zaujímavé mená vo Fiľakove

Gergő Kelemen, Michal Kovanič i Lukáš Hrnčiar zarezávajú v rovnakom klube.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Napätá situácia v Nových Zámkoch: Borbély hovorí o ekonomickom hochštaplerizme

Správna rada odvolala štatutára futbalového klubu. Ten všetky obvinenia odmieta.

Slovenský futbalista sníva svoj sen, prestúpil zo šiestej do tretej ligy

Futbalista Tomáš Verbír zmenil počas leta klub.

Majstrovi nevyšiel vstup do sezóny, po vlastnom góle prehral v Senici

V 40. minúte si strelil gól do vlastnej siete Matúš Čonka.

AKTUALIZOVANÉ o 10.40

V bazéne v Nitre našli mŕtvolu muža, hygienici prikázali vymeniť vodu

Mladík zrejme preliezol plot.

Vybrali SME

Už ste čítali?