FIĽAKOVO. Vo Fiľakove vzniká nová brožúra o atrakciách mesta. Pripravuje ju Novohradské turisticko - informačné centrum. Okrem propagácie na rôznych podujatiach ich plánujú bezplatne rozdávať turistom, čo bude v meste novinkou. Doteraz si publikácie a informačné materiály museli zakúpiť.
Prvá bezplatná brožúra
Ako priblížila Viktória Tittonová, riaditeľka Hradného múzea vo Fiľakove, pod ktoré Novohradské turisticko-informačné centrum organizačne spadá, medzi úlohy centra patrí aj šírenie propagačných a informačných materiálov o meste a jeho inštitúciách. „V súčasnosti neexistuje žiadna menšia publikácia alebo brožúra, ktorú by u nás turisti dostávali bezplatne. Nič podobné nemáme v centre ani na mestskom úrade. To bolo rozhodujúcim dôvodom, prečo sme sa rozhodli do projektu pustiť,“ vysvetlila riaditeľka. Naposledy bola podľa jej slov vytvorená brožúra o meste v roku 2012, ktorá je však v súčasnosti už neaktuálna. „Pribudlo mnoho atrakcií a zaujímavostí, ktoré sme nikde nemali zahrnuté, či už ide o rozšírenú expozíciu Hradného múzea, pamätné kamene na obete holokaustu, bustu Hulitu a podobne.“
V turisticko-informačnom centre zbierajú materiály o nových atrakciách a aktualizujú informácie o starých už niekoľko mesiacov. Pracujú tiež na modernejšom farebnom dizajne. Podľa riaditeľky bude mať brožúra približne 12 strán o veľkosti necelej A5. „Najprv sme zvažovali, že by bola v podobe leporela, napokon sme sa však rozhodli pre trvácnejšiu zošitovú formu,“ povedala s tým, že prvý náklad 2000 kusov by chceli z vlastného rozpočtu vytlačiť najneskôr na jeseň tohto roka. „Texty sú už zozbierané a doplnené, nasledovať bude posledná jazyková korektúra. Grafika je pripravená tiež. Neskôr budeme môcť robiť prípadné dotlače,“ dodala.
Všetky dôležité miesta
V prvej časti brožúry nájdu turisti všeobecné informácie o Fiľakove. Nasledovať budú pamätihodnosti mesta, z ktorých každá bude na jednej osobitnej strane. „Budú medzi nimi obe naše múzeá, všetky kaštiele na území mesta, mestský park s minizoo, geopark, pomníky, kostol, budova mestského úradu, židovský cintorín, busta Hulitu, sochy patrónov i kamene Stolpersteine na počesť obetí holokaustu,“ vymenovala.
Chýbať by nemali ani informácie o otváracích hodinách miestnych inštitúcií a úradov. Posledné dve strany by chceli poskytnúť miestnym podnikateľom v ubytovacej a stravovacej sfére ako reklamnú plochu. „Bolo by to len za symbolický poplatok, nerobíme to pre zisk. Ide skôr o to, aby sa turisti vedeli v miestnych službách rýchlo zorientovať,“ doplnila na záver.