LUČENEC. Výstavba ďalších úsekov rýchlostnej cesty R2 v našom kraji naďalej horúcou témou. Podľa aktuálnych vyjadrení kompetentných by sa v Novohrade malo začať stavať podľa plánu. Peniaze na to sú. Zároveň celý región čaká, kedy padne dohoda medzi Zvolenom a Sliačom. Predstavitelia Národnej diaľničnej spoločnosti plánujú v kúpeľnom meste zorganizovať stretnutie.
Zatiaľ ide všetko podľa plánu
Termíny a financovanie. Tieto dve veci aktuálne zaujímajú vedúceho pracovnej skupiny R2 Pavla Greksu, ktorý je zároveň starostom Mýtnej. Uplynulý týždeň hovoril na túto tému so štátnym tajomníkom rezortu dopravy a výstavby. „Stretnutie mi sprostredkoval šéf okresnej organizácie SNS Milan Ďurák. Som rád, že všetko ide podľa plánu a že môžem vyvrátiť špekulácie o tom, že na stavbu úseku Kriváň - Tomášovská križovatka, nie sú peniaze. Sú. Štátny tajomník Peter Ďurček, ktorý je detailne oboznámený s celou problematikou, ma o tom ubezpečil," zdôraznil Greksa s tým, že podľa plánu m á byť vybudovaný aj obchvat dopravou enormne zaťaženej Mýtnej.
Chystá sa prieskum
Diaľničiari avizovali smerový dopravný prieskum v celej trase koridoru budúcej R2. Má prebehnúť ešte tento rok. Chcú zistiť skutočnú intenzitu dopravy v jednotlivých úsekoch cesty. „Nebude to len o porovnaní čísiel, koľko áut touto trasou prešlo v minulosti a koľkou ňou prejde teraz. Prihliadať sa bude aj na prognózy, koľko áut prejde touto cestou v blízkej budúcnosti a vtedy, keď u ž bude R2 kompletne vybudovaná. Predpokladám, že viacerí vodiči, smerujúci zo západu na východ a opačne, sa po dostavbe južnej trasy rozhodnú práve pre ňu, pretože v porovnaní so severnou je kratšia," upresnil Greksa.
Dohoda medzi mestami zatiaľ nepadla
Pre zabezpečenie rýchlej a plynulej dopravy ľudí z nášho regiónu smerom na západ je dôležitá aj výstavba obchvatu Zvolena. Tá stojí na dohode mesta pod Pustým hradom so Sliačom. Zatiaľ nepadla. Pavel Greksa by mal v tomto prípade vystupovať ako mediátor. „Zatiaľ sa uvažuje o severnom obchvate Zvolena. Úsek rýchlostnej cesty by tak viedol južnou časťou katastrálneho územia Sliača, ktorý sa tomuto variantu snaží všemožne vyhnúť. Treba však brať na zreteľ celoslovenský záujem, ktorému by ten súkromný mal určite ustúpiť. Okrem toho je tento variant je o 80 miliónov eur lacnejší, ako keby mal úsek R2 viesť priamo cez Zvolen."
Stretnutia s diaľničiarmi
Vedúci pracovnej skupiny R2 pripomenul, že v septembri sa plánujú predstavitelia Národnej diaľničnej spoločnosti stretnúť s obyvateľmi Sliača a bližšie ich informovať o plánovanom trasovaní rýchlostného úseku. „Chápem, že Sliačania majú obavy o tamojšie termálne pramene. Veď Sliač je známe kúpeľné mestečko. Predpokladám však, že na tento fakt sa pri projektovaní cesty prihliadalo a obavy tamojších ľudí sú neopodstatnené. Je dobré, že si to vypočujú priamo od diaľničiarov," zakončil Greksa s tým, že predstavitelia NDS sa ešte predtým chystajú na besedu do Rimavskej Soboty.