Piatok, 30. júl, 2021 | Meniny má LibušaKrížovkyKrížovky

Podľa majiteľa historického vozidla je najväčší problém s náhradnými dielmi

Aero Ladislava Eliáša bolo vyrobené v roku 1936 vo fabrike Aero Praha-Vysočany.

Historický automobil Aero 30 z roku 1936. Majiteľom je Ladislav Eliáš z Rimavskej Soboty, ktorý svoje auto vlastní od roku 1980.Historický automobil Aero 30 z roku 1936. Majiteľom je Ladislav Eliáš z Rimavskej Soboty, ktorý svoje auto vlastní od roku 1980. (Zdroj: TASR/Branislav Caban)

RIMAVSKÁ SOBOTA. Náhradné diely sú najväčším problémom, s ktorým musí rátať nadšenec, plánujúci obnoviť historické vozidlo. Renovácia takéhoto veterána je však náročná i na čas a peniaze. Tvrdí to majiteľ historického vozidla Aero 30 Ladislav Eliáš z Rimavskej Soboty, ktorý svoje auto vlastní od roku 1980.

"Obnova tohto veterána, ktorý si už vyžadoval rekonštrukciu, bola náročná na čas i peniaze. Ťažké bolo zohnať i pôvodné diely, ktoré v ňom už neboli. Za socializmu sa totiž takéto autá len upravovali, namontovalo sa tam hocičo. Nikomu nezáležalo na tom, dostať veterána do pôvodného stavu," vysvetlil Eliáš s tým, že svoje Aero opravoval zhruba štyri roky, pričom posledné dva boli intenzívnejšie. "Jeho stav však dnes na 99 percent zodpovedá tomu, čo vyšlo z fabriky," dodal.

Skryť Vypnúť reklamu

Samotnú kúpu veterána mu podľa jeho slov na začiatku 80. rokov sprostredkoval kamarát, ktorý mal prehľad o historických autách. "V tom čase som sa do nich akoby zamiloval a za vtedajších 5500 československých korún som si Aero kúpil. Prišli sme s ním až z Prahy a bolo to také malé dobrodružstvo. Nefungovalo totiž dobíjanie, takže sme nemohli ísť v noci a prespali sme v aute," priblížil majiteľ a doplnil, že na druhý deň sa im podarilo šťastne dôjsť až domov.

Jeho Aero bolo vyrobené v roku 1936 vo fabrike Aero Praha-Vysočany. "Bola to továreň, ktorá pôvodne za Rakúsko-Uhorska a Československa vyrábala lietadlá. Keďže po prvej svetovej vojne táto výroba stagnovala, začali hľadať nový výrobný program, ktorým sa stali autá. Toto moje je vlastne treťou generáciou, teda typ, vyrábaný od roku 1934 v podstate až po druhú svetovú vojnu," načrtol Eliáš s tým, že fabrika Aero v roku 1947 zanikla.

Skryť Vypnúť reklamu

Aero 30 bolo vyrábané s rôznymi druhmi karosérií. "Moje je štvormiestne a má názov Šport. Existovali však aj limuzíny či kabriolety. Boli to v podstate ľudové a lacné autá, stáli okolo 20.000 až 25.000 korún. Pochopiteľne, nemohol si ich dovoliť každý," zakončil Eliáš.

Najčítanejšie na My Novohrad

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. Lenivý brunch s Muchom
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  2. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  3. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  4. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  5. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  8. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  9. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  10. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 636
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 050
  3. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 381
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 355
  5. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 3 285
  6. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 175
  7. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 166
  8. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 409
  9. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 2 399
  10. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 025
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

Pravidelnú prímestskú autobusovú dopravu na takmer 70 percent územia BBSK zabezpečuje spoločnosť SAD Zvolen.

Banskobystrický kraj hľadá dodávateľov prímestskej dopravy na ďalších 10 rokov za viac ako 420 miliónov eur.


SITA 9 h

Pomôcť môže aj plastová fľaša od minerálky. Rozhovor s Dr. Igorom Baranom, ktorý má v oblasti záchrannej služby viac ako štyridsaťročné skúsenosti.


14 h
Výstavba R2.

Výstavba rýchlostných ciest postupuje pomaly.


16 h

Máš chuť zmeniť svoje podnikanie a nevieš ako na to? Zdá sa ti, že doba dnes nepraje odvážnym ľuďom? Nepremeškaj diskusiu, ktorá dá cenné informácie podnikateľom každého zamerania. Sleduj nás už v pondelok o 11:00 hod.


19 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Nárazu podľahla 77-ročná žena.


19 h

Namiesto nápravy im NCZI zasiela ďalšie termíny na očkovanie.


14 h

Šelma ležala neďaleko kontajnera.


a 1 ďalší 28. júl

Drevené sedenia budú čiastočne prekryté z hornej a bočnej strany. Vedľa nich bude zeleň.


28. júl

Už ste čítali?