Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Jednotné čipové karty by zjednodušili cestovanie

Ondrej Lunter: To, čo je možné urobiť hneď, závisí od vôle SAD Zvolen a SAD Lučenec.

(Zdroj: Ilustračné foto: Ján Krošlák)

BANSKÁ BYSTRICA. Fungujúca a efektívna integrovaná doprava v Banskobystrickom kraji (BBSK) zatiaľ absentuje. Predstavitelia župy hovoria o krokoch, ktoré sú v tomto smere realizovateľné v krátkom časovom horizonte, aplikácia niektorých potrvá roky. S poskytovateľmi verejnej dopravy sa však zhodujú v tom, že kvalita služieb musí byť na takej úrovni, aby čoraz viac ľudí preferovalo cestovanie vlakmi, respektíve autobusmi.

Mazán: Potrebujeme zdatný tím

„My ponúkame službu, ktorú musia zabezpečiť samosprávy, ktoré sú finančne limitované. Ich rozpočty nie sú bezodné. Ak chceme ľudí motivovať, aby viac cestovali autobusmi a vlakmi, tak im musíme vytvoriť podmienky. Spolupráca v oblasti integrovanej dopravy je skutočne dôležitá,“ vyjadril sa počas nedávneho diskusného fóra MY S VAMI - Stretnutie so županom, Anton Mazán, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ akciovej spoločnosti Slovenská autobusová doprava Zvolen (SAD). Zdôraznil potrebu vytvorenia zdatného tímu, ktorý sa bude intenzívne touto problematikou zaoberať. „Musia to byť ľudia, ktorí nebudú do práce len chodiť, ale budú to skutočne chcieť robiť. Inak to nemá zmysel,“ podotkol.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Mazána sa SAD môže do integrovaného dopravného systému zapojiť. „Musí byť prioritne vytvorený objednávateľmi, pretože tí to budú financovať,“ pripomenul s tým, že všetko to závisí aj od rokovaní zainteresovaných strán, teda samospráv, žúp a dopravcov.

Stačí administratívny ťah

Poradca župana BBSK Ondrej Lunter potvrdil, že niektoré kroky v oblasti integrovanej dopravy sú realizovateľné takmer okamžite, niektoré potrvajú dlhšie. Bude potrebné investovať.

„To, čo je možné urobiť hneď, závisí od vôle SAD Zvolen a Lučenec. Mám na mysli tarifnú integráciu, keďže cestujúci dnes používajú čipové karty. Obidve spoločnosti ich síce majú, no nie sú kompatibilné. Používajú však systémy, ktoré kompatibilné sú. Takže stačí len administratívna úprava a cestujúcim, využívajúcim služby týchto spoločností, postačí jedna karta,“ vyjadril sa Lunter mladší. Tiež ozrejmil, čo má župa v pláne v tomto smere podniknúť. „Určite sa ideme bližšie pozrieť na nadväznosť spojov. Necháme si vypracovať analýzu spádovosti jednotlivých oblastí. Zaujíma nás prepojenie autobusovej a vlakovej dopravy v kraji, pretože tam máme aktuálne medzery. Pripomínam, že svoj podiel viny má na tom nekoncepčný prístup bývalého vedenia kraja, ktoré šetrilo na úkor kvality.“

Skryť Vypnúť reklamu

Župa chce spolupracovať s odborníkmi z oblasti dopravy a mať v tomto smere na zreteli aj ekonomický aspekt. „Určite nie je efektívne posielať do malých dedín, odkiaľ cestuje 5 – 6 ľudí, veľké autobusy,“ zdôraznil poradca župana.

Mazán potvrdil, že zjednotenie čipových kariet v prípade SAD Zvolen a SAD Lučenec je krok, ktorý skutočne možno urobiť okamžite. V tomto smere však pripomenul odlišnosti autobusovej a vlakovej dopravy.

„V SAD máme vydaných 270-tisíc čipových kariet. V podstate ich používa 90 percent našich cestujúcich. Keď sa však chceme baviť o mestskej, prímestskej či vlakovej doprave, tak v prvom rade musíme zladiť tarifné systémy Tie majú mestá, župy aj dopravcovia rozdielne. Nevidím v tom technický problém, ale určite je to na diskusii poslancov, aby sa vyjadrili, čo chcú podporovať.“

Skryť Vypnúť reklamu

Dôležitá je prepojenosť systémov

Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ, Železnicná spoločnosť Slovensko, otázku zladenia čipových kariet nevníma ako problém.

„Hovoríme, že niekto čipové karty má, niekto nie. Rovnaké ich určite nikdy nebudeme mať. Dôležité je, aby boli kompatibilné a aby boli systémy prepojené. Keby skutočne všetky zainteresované strany chceli, mám tým na mysli samosprávy, župy a dopravcov, tak do dvoch rokov je to vyriešené.“

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 035
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 278
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 812
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 219
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 882
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 104
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 339
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 350
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 304
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 175
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

Dovedna 34 pracovníkov nemocníc v Rožňave a Rimavskej Sobote je v karanténe

Obidve zdravotnícke zariadeniatrápi tiež akútny nedostatok krvi všetkých krvných skupín.

Nemocnica v Rimavskej Sobote.
Dvojica mužov ukradla zásobníky s mincami zo samoobslužnej  autoumyvárne v Poltári.

V Rimavskej Sobote bude 27 odberných miest

Odberné miesta podľa samosprávy kopírujú volebné okrsky v meste s tromi výnimkami.

Slovensko sa pripravuje na celoplošné testovanie.

Banskobystrická župa je prvou v krajine, ktorá chystá vo svojich zariadeniach preventívne testovanie

Pravidelné testovanie sa dotkne 30 zariadení sociálnych služieb v zriaďovateľskej pôsobnosti BBSK.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy zaznamenali rekord v počte pozitívne testovaných

Za jediný deň pribudlo na Liptove 254 ľudí, ktorým potvrdili nákazu koronavírusom.

Primátor Hattas: Situácia je v Nitre veľmi kritická, chýbajú lekári

V pätnástich dedinách budú testovať len jeden deň.

Už ste čítali?