V Mýtnej odhalili základný kameň k výstavbe úseku R2

Do súťaže predložilo ponuky šesť firiem. Podpis zmluvy sa očakáva začiatkom budúceho roka.

Príjemné prekvapenie pre ministra Érseka. Základný kameň k blížiacej sa výstavbe úseku R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce.Príjemné prekvapenie pre ministra Érseka. Základný kameň k blížiacej sa výstavbe úseku R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce. (Zdroj: Marcela Ballová)

MÝTNA. V Mýtnej dnes symbolicky odhalili základný kameň k blížiacej sa realizácii diaľničného úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. Podľa slov Pavla Greksu, dosluhujúceho starostu a tiež dlhoročného aktivistu, bojujúceho za výstavbu spomínaného diela, je to vyvrcholenie jeho dvadsaťročného úsilia v tomto smere.

V novohradskej obci zároveň šéf rezortu dopravy Árpád Érsek a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin informovali o aktuálnom stave súťaže na výstavbu diaľničného úseku R2. Zapojilo sa do nej šesť firiem. Ďurišin potvrdil, že práce by sa mali naplno rozbehnúť podľa plánu, teda na jar 2019.

SkryťVypnúť reklamu

„Teší ma, že sa nám v tomto regióne darí úspešne napredovať v procese prípravy rýchlostnej cesty. Svoj podiel na tom má aj veľmi dobrá spolupráca s predstaviteľmi tunajších samospráv. Veľké úsilie v tomto smere vyvinul najmä Pavel Greksa. V Mýtnej starostoval 24 rokov. Jeho iniciatíva smerom k výstavbe diaľničného úseku by pre mnohých mohla byť príkladom,“ vyjadril sa Érsek s tým, že je prioritou, aby sa stavať začalo podľa plánu a aby sa Novohradčania konečne dočkali chýbajúcej cestnej infraštuktúry.

Zatiaľ ide všetko podľa plánu

Súťaž na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce bola vyhlásená vo februári tohto roka. Komisia aktuálne vyhodnocuje ponuky šiestich záujemcov.

„Sú pod hranicou predpokladanej hodnoty zákazky, ktorá bola 161,8 milióna eur bez DPH. Súťaž treba kvalitne vyhodnotiť, aby sa neopakovali chyby z minulosti a nehrozilo predlžovanie súťaže neopodstatnenými odvolaniami,“ ozrejmil minister a dodal, že finále vyhodnotenia ponúk a podpis zmluvy sa očakáva začiatkom budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu

„Výstavba by mala trvať dva roky a odovzdanie stavby je naplánované v roku 2021,“ upresnil Ďurišin s tým, že vo fáze verejného obstarávanie je aj úsek R2 Kriváň – Mýtna. „Spolu v tomto regióne pribudne vyše 22 kilometrov novej rýchlostnej cesty. Bude priamo nadväzovať na už dokončené úseky za Zvolenom, čím sa výrazne zlepší dostupnosť celého regiónu.“

Náročná stavba

Riaditeľ NDS avizuje náročnú výstavbu úseku, ktorého súčasťou je aj vyše päť kilometrov dlhá estakáda, ktorej najvyšší bod bude vyše 45 metrov nad terénom.

„Riešený úsek R2 sa začína dočasným napojením cesty I/16 na rýchlostnú cestu R2 v Mýtnej, v podobe stykovej, mimoúrovňovej križovatky pred obcou Mýtna. Jeho súčasťou je jedenásť mostných objektov, šesť protihlukových stien, osem zárubných či oporných múrov. Koniec úseku v km 21,760 je situovaný vo výhľadovej, mimoúrovňovej križovatke Tomášovce, za ktorou pokračuje nadväzujúci úsek Tomášovce – Ožďany,“ priblížil Ďurišin s tým, že v súťaži je aktuálne aj vedľajší úsek R2 Kriváň – Mýtna. V tomto prípade je predpoklad ukončenia súťaže v prvom polroku 2019.

SkryťVypnúť reklamu

Čo sa týka R2, tak vlani bol pre motoristov sprejazdnený úsek Zvolen východ – Pstruša. Ten sa napojil na úsek Pstruša – Kriváň, ktorý je v prevádzke od roku 2015.

„Ľudia, žijúci v dotknutom regióne tak majú k dispozícii plnohodnotnú štvorprúdovú rýchlostnú komunikáciu od Zvolena až po Kriváň, v dĺžke takmer 20 kilometrov. Po vybudovaní úsekov od Kriváňa po Lovinobaňu získajú motoristi na juhu stredného Slovenska ďalších takmer 23 kilometrov rýchlostnej cesty,“ dodal šéf NDS a podotkol, že doba výstavby deväť kilometrov dlhej rýchlostnej cesty z Kriváňa po Mýtnu by mala trvať štyri roky, teda do konca roka 2023.

Greksa: Príchod Érseka výstavbe prospel

Pavel Greksa zdôraznil, že výstavba úseku R2 pokročila najmä po nástupe súčasného ministra dopravy Érseka, tiež je prospel príchod Ďurišina do vedenia NDS.

„Proces ohľadom prípravy výstavby diaľnice mám zmapovaný od roku 2000 a ak niekto tvrdí, že stavba bola pripravená pred nástupom ministra Érseka, tak to nie je pravda. Keby bola, tak už by sa dávno realizovala,“ povedal a pokračoval:

„Veď len výkresová dokumentácia sa dvakrát prerábala. Najprv sa hovorilo o polovičnom profile, my sme presadzovali plný. Plánovala sa druhotriedna cesta. My sme to odmietli, takže výkresy sa prerábali z cesty širokej 17,5 metra na 24,5 metra. Skutočne sa všetko riešilo za pochodu. Uskutočnilo sa mnoho rokovaní na úrovni rezortu dopravy, Peter Muránsky, vedúci odboru investičnej výstavby NDS v Banskobystrickom kraji, pracoval so svojim tímom aj po večeroch, len aby šlo všetko podľa plánu. Skutočne si za tie roky nepamätám, aby bola tak rýchlo urobená dokumentácia, súťaž, vykúpené pozemky a v podstate všetko pripravené k stavbe. Pred 8 – 10 rokmi sme o takom niečom mohli iba snívať,“ zakončil Greksa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 104
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 899
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 827
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 357
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 562
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 846
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 583
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 574
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 715
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 309
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 72 377
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 655
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 837
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 411
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 730
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 449
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 715
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 309
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 72 377
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 655
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 837
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 411
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 730
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 449
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu