Štvrtok, 21. február, 2019 | Meniny má Eleonóra

V Mýtnej odhalili základný kameň k výstavbe úseku R2

Do súťaže predložilo ponuky šesť firiem. Podpis zmluvy sa očakáva začiatkom budúceho roka.

Príjemné prekvapenie pre ministra Érseka. Základný kameň k blížiacej sa výstavbe úseku R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce.Príjemné prekvapenie pre ministra Érseka. Základný kameň k blížiacej sa výstavbe úseku R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce.(Zdroj: Marcela Ballová)

MÝTNA. V Mýtnej dnes symbolicky odhalili základný kameň k blížiacej sa realizácii diaľničného úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. Podľa slov Pavla Greksu, dosluhujúceho starostu a tiež dlhoročného aktivistu, bojujúceho za výstavbu spomínaného diela, je to vyvrcholenie jeho dvadsaťročného úsilia v tomto smere.

V novohradskej obci zároveň šéf rezortu dopravy Árpád Érsek a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin informovali o aktuálnom stave súťaže na výstavbu diaľničného úseku R2. Zapojilo sa do nej šesť firiem. Ďurišin potvrdil, že práce by sa mali naplno rozbehnúť podľa plánu, teda na jar 2019.

„Teší ma, že sa nám v tomto regióne darí úspešne napredovať v procese prípravy rýchlostnej cesty. Svoj podiel na tom má aj veľmi dobrá spolupráca s predstaviteľmi tunajších samospráv. Veľké úsilie v tomto smere vyvinul najmä Pavel Greksa. V Mýtnej starostoval 24 rokov. Jeho iniciatíva smerom k výstavbe diaľničného úseku by pre mnohých mohla byť príkladom,“ vyjadril sa Érsek s tým, že je prioritou, aby sa stavať začalo podľa plánu a aby sa Novohradčania konečne dočkali chýbajúcej cestnej infraštuktúry.

Zatiaľ ide všetko podľa plánu

Súťaž na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce bola vyhlásená vo februári tohto roka. Komisia aktuálne vyhodnocuje ponuky šiestich záujemcov.

„Sú pod hranicou predpokladanej hodnoty zákazky, ktorá bola 161,8 milióna eur bez DPH. Súťaž treba kvalitne vyhodnotiť, aby sa neopakovali chyby z minulosti a nehrozilo predlžovanie súťaže neopodstatnenými odvolaniami,“ ozrejmil minister a dodal, že finále vyhodnotenia ponúk a podpis zmluvy sa očakáva začiatkom budúceho roka.

„Výstavba by mala trvať dva roky a odovzdanie stavby je naplánované v roku 2021,“ upresnil Ďurišin s tým, že vo fáze verejného obstarávanie je aj úsek R2 Kriváň – Mýtna. „Spolu v tomto regióne pribudne vyše 22 kilometrov novej rýchlostnej cesty. Bude priamo nadväzovať na už dokončené úseky za Zvolenom, čím sa výrazne zlepší dostupnosť celého regiónu.“

Náročná stavba

Riaditeľ NDS avizuje náročnú výstavbu úseku, ktorého súčasťou je aj vyše päť kilometrov dlhá estakáda, ktorej najvyšší bod bude vyše 45 metrov nad terénom.

„Riešený úsek R2 sa začína dočasným napojením cesty I/16 na rýchlostnú cestu R2 v Mýtnej, v podobe stykovej, mimoúrovňovej križovatky pred obcou Mýtna. Jeho súčasťou je jedenásť mostných objektov, šesť protihlukových stien, osem zárubných či oporných múrov. Koniec úseku v km 21,760 je situovaný vo výhľadovej, mimoúrovňovej križovatke Tomášovce, za ktorou pokračuje nadväzujúci úsek Tomášovce – Ožďany,“ priblížil Ďurišin s tým, že v súťaži je aktuálne aj vedľajší úsek R2 Kriváň – Mýtna. V tomto prípade je predpoklad ukončenia súťaže v prvom polroku 2019.

Čo sa týka R2, tak vlani bol pre motoristov sprejazdnený úsek Zvolen východ – Pstruša. Ten sa napojil na úsek Pstruša – Kriváň, ktorý je v prevádzke od roku 2015.

„Ľudia, žijúci v dotknutom regióne tak majú k dispozícii plnohodnotnú štvorprúdovú rýchlostnú komunikáciu od Zvolena až po Kriváň, v dĺžke takmer 20 kilometrov. Po vybudovaní úsekov od Kriváňa po Lovinobaňu získajú motoristi na juhu stredného Slovenska ďalších takmer 23 kilometrov rýchlostnej cesty,“ dodal šéf NDS a podotkol, že doba výstavby deväť kilometrov dlhej rýchlostnej cesty z Kriváňa po Mýtnu by mala trvať štyri roky, teda do konca roka 2023.

Greksa: Príchod Érseka výstavbe prospel

Pavel Greksa zdôraznil, že výstavba úseku R2 pokročila najmä po nástupe súčasného ministra dopravy Érseka, tiež je prospel príchod Ďurišina do vedenia NDS.

„Proces ohľadom prípravy výstavby diaľnice mám zmapovaný od roku 2000 a ak niekto tvrdí, že stavba bola pripravená pred nástupom ministra Érseka, tak to nie je pravda. Keby bola, tak už by sa dávno realizovala,“ povedal a pokračoval:

„Veď len výkresová dokumentácia sa dvakrát prerábala. Najprv sa hovorilo o polovičnom profile, my sme presadzovali plný. Plánovala sa druhotriedna cesta. My sme to odmietli, takže výkresy sa prerábali z cesty širokej 17,5 metra na 24,5 metra. Skutočne sa všetko riešilo za pochodu. Uskutočnilo sa mnoho rokovaní na úrovni rezortu dopravy, Peter Muránsky, vedúci odboru investičnej výstavby NDS v Banskobystrickom kraji, pracoval so svojim tímom aj po večeroch, len aby šlo všetko podľa plánu. Skutočne si za tie roky nepamätám, aby bola tak rýchlo urobená dokumentácia, súťaž, vykúpené pozemky a v podstate všetko pripravené k stavbe. Pred 8 – 10 rokmi sme o takom niečom mohli iba snívať,“ zakončil Greksa.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  8. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  9. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  1. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Štefánka by Pulitzer
  4. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  5. Konferencia - EU support for research
  6. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  7. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  8. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  9. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  10. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 20 917
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 14 713
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 520
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 7 606
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 333
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 5 374
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 607
  8. Štefánka by Pulitzer 4 087
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 846
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 033

Téma: Árpád Érsek


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice

Hlavné správy z MY Novohrad

V Lučenci sa spomínalo na Jána a Martinu

Organizátori nevylučujú možnosť pokračovania v ďalších stretnutiach.

Predajná výstava regionálnych výrobkov netradične

Lučenecké obchodné centrum Galéria pripravuje atraktívnu akciu, kde budú môcť návštevníci spoznať lokálne produkty a ich výrobcov, dokonca aj s možnosťou nahliadnutia do procesu výroby.

Najväčší podiel ľudí odkázaných na sociálne dávky je na Gemeri

Nelichotivý rebríček vedú okresy Revúca, Rimavská Sobota a Gelnica.

Beáta veľa neprikuruje, bojí sa požiaru

Útisová hlási koniec

Zápolenie na tatami ju prestalo baviť.

Veronika Útisová.

Petrivaldského vilu zachránia v poslednej chvíli

Mestskí poslanci zámer s herňou škrtli. V historickej stavbe vznikne informačné centrum.

Petrivaldského vila v Hnúšti je aktuálne v žalostnom stave.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zlatica Kušnírová: Každý deň vyjde najavo nová špina

Uplynul rok od vraždy Jána Kuciaka a jeho partnerky Martiny Kušnírovej.

V Trenčíne na výročie vraždy Jána a Martiny odhalia pamätník

Organizátori zverejnili podrobný program zajtrajšej spomienky na Jána a Martinu.

Šéf webu, pre ktorý Kuciak pracoval: Keď sa Jano naučil zrozumiteľne písať, tak ho zavraždili

Jano bol výnimočný, nahradiť sa ho úplne nedá, hovorí šéfredaktor Aktualít.

Vybrali SME

Už ste čítali?