FIĽAKOVO. Sú mladí, ambiciózni a ich koníčkom je robotika. Nad stavbou a programovaním robotov trávia celé hodiny. A nielen preto, aby sa z nich tešili, ale s nimi aj súťažili na domácej aj medzinárodnej pôde. Žiaci z fiľakovského gymnázia, konkrétne tímu Larimores, dosiahli počas 7. ročníka súťaže v robotike RoboSum a tiež 5. ročníka RobotOlympu dve prvenstvá. Dominovali v kategóriách RobotOlymp a RoboSum.
Syslia atrakcia na Muránskej planine prospieva turizmu Čítajte„Súťaž je určená pre študentov, ktorí sa zaujímajú o robotiku a svoje schopnosti a kreativitu si chcú otestovať v početnej konkurencii z rôznych kútov našej krajiny, dokonca aj spoza hraníc,“ povedal László Kerekes, predseda Občianskeho združenia IN-NOVA, ktoré uplynulý piatok spomínanú súťaž organizovalo v spolupráci s fiľakovským gymnáziom.
„Spočiatku sme mali prihlásených rekordných 22 tímov z dvanástich slovenských a maďarských škôl. Zvolenčania a jedna skupina zo Žiliny sa však odhlásili, takže do súťažných bojov zasiahlo 20 družstiev,“ upresnil Kerekes.
Sily si zmerali dvojčlenné družstvá zo základných a stredných škôl. „Už samotný názov napovedá, že v rámci súťaže RoboSum súperia roboty ovládané študentmi v ringu, z ktorého jeden musí druhého vytlačiť rovnako ako pri klasickom sume. Čo sa týka RobotOlympu, usilovali sme sa družstvá a roboty postaviť pred rôzne výzvy. V tomto ročníku to boli prekážkový beh, hod na cieľ, ťahanie závažia, bludisko či RoboCross,“ ozrejmil predseda OZ.
Zodpovedná príprava
Značný záujem fiľakovských gymnazistov o robotiku potvrdila aj učiteľka Monika Szacsková, ktorá má pod palcom krúžok robotiky.
Ozónový unikát neďaleko Lučenca, alebo ako ekologicky umývať sudy Čítajte„Môj syn sa odmalička venuje lego skladačkám. Zaujalo ma to a zároveň motivovalo k pomoci kolegovi v krúžku, v ktorom sa aktuálne spoločne realizujeme. Žiaci sa tu stretávajú niekoľkokrát do týždňa, tesne pred súťažou aj každý deň. Roboty staviame prevažne v krúžku, keďže stavebné sety sú pomerne drahé. Jeden základný vyjde na 350 – 400 eur. Žiaci ich doma bežne nemajú,“ priblížila učiteľka s tým, že samotnému programovaniu robotov sa školáci venujú