LU4ENEC. Zlomenú lavičku, nefungujúce svetlo či iné problémy na verejných priestranstvách môžu obyvatelia Lučenca od polovice septembra nahlasovať aj pomocou mobilnej aplikácie alebo na stránke odkazprestarostu.sk. Informuje o tom samospráva na svojej internetovej stránke s tým, že od tohto kroku očakávajú otvorenú a efektívnu komunikáciu so svojimi občanmi s využitím moderných technológií.
"Tento projekt má za cieľ skvalitniť komunikáciu medzi občanmi a samosprávou, podporiť ľudí žijúcich v našom meste, aby si všímali dianie okolo seba a skvalitnili úroveň života v Lučenci," uvádza samospráva na margo novej služby.

Pri každom podnete je potrebné zadať, kde sa problém nachádza (v aplikácii sa poloha priradí automaticky), priložiť fotografiu, ktorá ho dokumentuje, a zaradiť ho do príslušnej kategórie. Nahlásený podnet skontroluje administrátor portálu odkazprestarostu.sk a odošle samospráve. Tá následne odpovie, či a ako bude podnet riešiť.