LUČENEC, R. SOBOTA, POLTÁR, V. KRTÍŠ. Všetky informačné systémy
Slovenskej pošty budú od piatka 3. januára 20.00 h do utorka rána 7.
januára vypnuté.
Nebudú dostupné žiadne poštové služby, BalíkoBoxy,
funkcionality mobilnej aplikácie ani internetová stránka pošty.
Zároveň budú celoplošne všetky pobočky zatvorené, pričom v tomto
termíne ide o 223 pôšt.
Dôchodcom, ktorí majú štandardný výplatný termín dôchodku 4. dňa v mesiaci, bude dôchodok vyplatený v piatok 3. januára 2020, nakoľko 4. januára je víkend. Tým dôchodcom, ktorí majú štandardný výplatný termín dôchodku 6. dňa v mesiaci, bude dôchodok vyplatený v utorok 7. januára, nakoľko 6. januára 2020 je štátny sviatok.
Ako informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská, dôvodom je rozsiahla údržba informačných systémov. Pôjde o presun existujúceho dátového centra do nových priestorov.
Všetky služby, ktoré Slovenská pošta štandardne poskytuje, budú
znovu dostupné od utorka rána (7. 1.), a to v závislosti od obnovy
prevádzky dátového centra. Údržba informačných systémov je
naplánovaná počas víkendu a štátneho sviatku, keď je štandardne viac
ako 85 % pobočiek pošty mimo prevádzky a v súlade s poštovými
podmienkami a licenciou Slovenská pošta nedoručuje zásielky.
Rovenská priblížila, že prevádzka dátového centra nie je verejnosti prístupná
a podlieha špeciálnemu bezpečnostnému režimu.
Ako dodala, procesy, ktoré eviduje zákazník pred poštovou priehradkou, sú automatizované a prepojené informačnými systémami IT infraštruktúrou cez celé Slovensko. Ide o sieť vyše 1500 pobočiek a niekoľko desiatok ďalších útvarov Slovenskej pošty.
Všetky elektronické služby sú zabezpečované cez informačné systémy, ktoré sa
sústreďujú v dátovom centre Slovenskej pošty.
"Pôvodné dátové centrum bolo vybudované pred dvadsiatimi rokmi.
Modernizácia služieb, a teda aj ich procesov, so sebou priniesli
potrebu rozsiahlej technickej údržby IT spojenej s vybudovaním
efektívnejšieho dátového centra a presunom existujúcich zariadení do
nových priestorov a prevádzky," ozrejmila Rovenská.
Hovorkyňa zároveň poznamenala, že Slovenská pošta priniesla
v roku 2019 ďalšie moderná služby pre verejnosť a zamestnancov.
Stratégia Pošta 2020 podľa jej slov buduje modernú a efektívnu poštu.
Priniesla mobilnú aplikáciu, viac BalíkoBoxov, platbu kartou na
pobočkách pôšt, platbu faktúr cez QR kód či efektívnejšiu prevádzku
vďaka väčšiemu počtu pobočiek s vyvolávacím systémom a wifi
pripojenia zadarmo.
Pošta súčasne pripravuje aj pilotné doručovanie vo večerných
hodinách, ďalšie rozšírenie siete a funkcionalít BalíkoBoxov či
platbu kartou u kuriérov. Zvýšený komfort v doručovaní zásielok by
malo priniesť aj moderné logistické centrum vo Zvolene s plne
automatizovanými triediacimi linkami.