Okrem veľkých opráv tratí by sme sa v našom regióne mohli dočkať i elektrických vlakov

Sanácie sa dočká aj úsek s rekordným počtom meškaní. Obnovu čaká aj prepojenie do Maďarska.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: FOTO SME - MARKO ERD)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy a výstavby SR ako informovalo na svojej internetovej stránke, vypracovalo v úzkej spolupráci s Útvarom hodnoty za peniaze Ministerstva financií strategický dokument, ktorým sa bude riadiť rezort pri príprave a realizácii infraštruktúrnych projektov. Metodika a zoznam Priorít v obnove a rozvoji železničnej infraštruktúry sa týka aj nášho regiónu. Spomína sa v ňom okrem iného totiž projekt revitalizácie a hlavne elektrifikácie trate Zvolen - Fiľakovo.

„Tento zoznam nám a širokej verejnosti jasne ukazuje, do čoho a koľko peňazí máme v nasledujúcich rokoch investovať tak, aby sme zlepšili stav železničnej infraštruktúry a vďaka tomu presvedčili ľudí, že cestovanie vlakmi je najrýchlejší, najbezpečnejší a najekologickejší spôsob dopravy,” reagoval na zverejnené projekty minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.

SkryťVypnúť reklamu

Analytici Hodnoty za peniaze podľa uverejnených informácií navrhli metodiku, na základe ktorej vznikol zoznam prevažne projektov obnovy a revitalizácie existujúcej železničnej siete.

„Výber priorít zohľadňuje kritériá a dopravné hľadisko, stav trate a spoločenský prínos projektov," uvádza sa na stránke ministerstva. Na metodiku nadväzuje plán realizácie, tzv. Harmonogram, ktorý už zohľadní aj pripravenosť projektov, kapacity štátu pripraviť projekty a rozpočtové možnosti.

Analytici zároveň odporučili pripraviť aj rezervné projekty pre prípad, že by sa realizácia prioritných projektov zdržala.

„Úlohou rezortu dopravy a správcu železničnej infraštruktúry - Železníc Slovenskej republiky je teraz pripraviť a zverejniť záväzný Harmonogram priorít a v spolupráci s Ministerstvom financií zabezpečiť potrebné finančné zdroje na jeho realizáciu," pripomína ministerstvo.

SkryťVypnúť reklamu

Čaká nás sanácia, revitalizácia i elektrifikácia tratí

V zozname uverejnených plánovaných projektov je okrem iných aj sanácia havarijného stavu na trati Lučenec - Fiľakovo, konkrétne v úseku Fiľakovo - Prša. Podľa uverejnených údajov ministerstva tu vlaky dosahujú meškanie až 18 727 minút ročne.

Medzi projekty z vysokou prioritou bola následne zaradená aj revitalizácia trate Lučenec - Fiľakovo s výhľadom na realizáciu do roku 2025 a s odhadovanými investičnými nákladmi vo výške 23,5 milióna eur . S nízkou prioritou je označený projekt revitalizácie nadväzujúceho úseku Zvolen - Lučenec, ktorý by sa mohol dočkať opravy za 53,2 milióna eur do roku 2035.

Znakom toho, že by sa malo obnoviť niekdajšie spojenie s Maďarskom je aj revitalizácia trate Fiľakovo - HU (Maďarsko), ktorá sa má zrealizovať za 17,1 milióna do roku 2022. V hodnote 33,8 milióna eur by sa mala obnoviť trať Lučenec - Veľký Krtíš. Projekt má ako spomínaný predchádzajúci úsek vysokú prioritu as predpokladanou realizáciou v roku 2022.

SkryťVypnúť reklamu

Rekonštrukciou prejde aj trať Lučenec - Poltár a následne Poltár - Utekáč. Spolu sa tu má preinvestovať cez 70 miliónov eur a realizovať by sa to mohlo tiež v roku 2022.

Elektrifikácie by sa mal dočkať úsek Zvolen - Lučenec, predpokladané náklady na realizáciu projektu je 79,7 milióna eur. Nadväzovať naň bude úsek Lučenec - Fiľakovo, kde by sa malo preinvestovať 15,6 milióna eur. Celkové náklady na elektrifikáciu a optimalizáciu v úseku Zvolen - Fiľakovo sú odhadované v hodnote 24,9 miliónov a zaradené medzi návratné investície.

Do projektov elektrifikácie, kde sa odporúča vypracovať predštúdie realizovateľnosti je zaradená elektrifikácia úseku Fiľakovo - Košice. Či sa aj dočká realizácie zatiaľ nie je známe.

Ďalšie zmeny

Medzi projekty, ktoré by mali odstrániť tzv. úzke miesta na infraštruktúre patrí z dôvodu nemožnosti pravidelného 60 minútového intervalu úsek Rimavská Sobota - Tisovec. Tento projekt vyjde na 14,5 milióna eur.

Plánované zavedenie diaľkového riadenia úsekov sa bude týkať úsekov Fiľakovo - Jesenské, Lučenec - Poltár, Poltár - Utekáč, Zvolen - Lučenec, Lučenec - Fiľakovo, Rimavská Sobota - Tisovec, Jesenské - Rimavská Sobota. Medzi týmito projektami figurujú aj dva momentálne nevyužívané úseky Lučenec - HU (Maďarsko) - Veľký Krtíš a Fiľakovo - HU(Maďarsko).

Autor: rv

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 096
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 782
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 029
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 372
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 930
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 204
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 862
  8. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 499
  1. Marián Gunár: Dnes je 8. apríl deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  2. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  3. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  4. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  5. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  6. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  7. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  8. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 772
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 333
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 095
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 683
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 427
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 703
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 735
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 600
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Marián Gunár: Dnes je 8. apríl deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  2. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  3. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  4. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  5. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  6. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  7. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  8. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 772
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 333
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 095
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 683
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 427
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 703
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 735
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 600
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu