TISOVEC. Už niekoľko rokov zviditeľňujú svoju školu výrobou netradičných produktov. Neraz s nimi zaujali aj za hranicami našej krajiny.
Tisovskí gymnazisti aj v tomto školskom roku potvrdili, že majú skutočne podnikateľského ducha. Tentokrát úspechy slávi študentská firma Divergent, ktorá sa v národnom hodnotení študentských firiem ocitla v TOP päťke firiem tohto druhu.
Divergent funguje od septembra minulého roku a na trh priniesla produkt, ktorý zrovna nepatrí medzi bežný sortiment slovenských producentov.
Zoznam všetkých úspechov študentskej firmy Divergent na online veľtrhu, ktorý sa konal 4. mája:
• ATT Manažérsky tím – 2. miesto.
• Avion marketingová prezentácia – 2. miesto.
• Ci ty finančné riadenie – 1. miesto.
• S&T produkt – 2. miesto.
• Accae výročná správa – 2. miesto.
• IBM videoprezentácia – 2. miesto.
• Študentská firma roka - umiestnenie v TOP 5.
„Ide o orieškové maslo z vlašských orechov, ktoré si študenti vyrábajú svojpomocne. Včelí med, ktorým je sladené, mu dodáva protizápalové účinky. Je vyrobené z poctivo vyberaných surovín, bez umelých sladidiel a bez pridaných konzervantov. Balené je v sklenených nádobkách, ktoré je možné recyklovať,“ priblížila ešte na sklonku uplynulého roka Nikola Machničová, prezidentka tento študentskej firmy.
Na spomínanom veľtrhu sa predstavila spolu s viceprezidentami Filipom Palašom (oddelenie marketingu), Andrejom Repom (oddelenie pre ľudské zdroje), Luciou Fiľovou (oddelenie výroby), vrátane Michala Mihályho, ktorý mal v Divergente pod palcom oddelenie financií.
Na veľtrhu, ktorý v rámci programu aplikovaná ekonómia organizačne zastrešila nezisková organizácia JA Slovensko, obsadila firma Divergent jedno prvé a päť druhých miest.

„Veľakrát sme museli siahnuť na dno svojich síl pri príprave výročnej správy, neustále sme náš konečný výsledok zlepšovali a konzultovali s odborníkmi. Náš voľný čas vystriedali nekončiace firemné telefonáty, niekedy aj viackrát do dňa. Vzájomná podpora, kreatívne nápady a príjemná atmosféra na mítingoch manažmentu však boli patrične odmenené rovno postupom medzi TOP 5 študentských firiem na Slovensku,“ vyjadrila sa Machničová s tým, že do veľtrhu sa študentom, združených vo firme Divergent, podarilo predať vyše 700 produktov, nahrať podcasty, propagovať firmu na sociálnych sieťach a organizovať výzvy cez Instragram.
Prezidentka spomenula aj moment, ktorý bol pre ňu v rámci pôsobenia v spomínanej firmy, najemotívnejším.
„Išlo o spustenie e-shopu, príchod prvých zákazníkov a pozitívna odozva. Spokojnosť našich konečných spotrebiteľov, vrátane dobrého mena, ktoré sme nášmu výrobku spoločnými silami vybudovali, boli pre mňa povzbudením. Medzi najsilnejšie momenty patria aj ocenenia, ktoré sa nám podarilo získať v rámci programov, do ktorých sme sa ako firma zapojili, či úspechy na veľtrhoch, ktoré nám ukázali, že naša vytrvalá túžba ísť si za svojim cieľom nebola zbytočná.“
Prácu svojich kolegov hodnotí veľmi dobre a oceňuje ich kreativitu a usilovnosť.
„Počas fungovania firmy bolo mnoho okamihov, kedy sme museli vystúpiť z našej komfortnej zóny a zdolávať nečakané prekážky, či riešiť problémy, ktoré nám sedem mesiacov aktívnej práce priniesli,“ zakončila Machničová.