LUČENEC. Podľa zmluvy ho mali dokončiť do konca augusta tohto roka. Napokon to zrejme bude o rok neskôr.
Termín dobudovania časti rýchlostnej komunikácie R2 Kriváň – Lovinobaňa, Tomášovce (úsek Mýtna – Tomášovce), ktorá má byť významným predĺžením súvislej siete rýchlostných komunikácií od Zvolena smerom na východ, žiada zhotoviteľ, konkrétne Združenie R2 Metrostav - Hochtief, predĺžiť do jesene 2022.
"Presný termín ukončenia výstavby bude známy po podpisse zmluvného dodatku," vyjadrila sa pre mynovohrad.sme.sk Eva Žgravčáková, vedúca oddelenia komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), s tým, že diaľničiari po kontrolnom dni na spomínanej stavbe museli skonštatovať, že aj napriek maximálnemu úsilu sa rozosstavaný úsek v zmluvnom termíne nepodarí odovzdať.
"Pod nutnosť predĺžiť výstavbu sa podpísali najmä nesúhlasné stanoviská správcov prekládok liniek vysokého a nízkeho napätia a plynovodov. NDS preto musela vypracovať a zrealizovať nové technické riešenia. Na stavbe úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce aktuálne realizujeme práce na cestnom telese - násypy, odkopy zeminy v zárezoch, oporné múry, priepusty a uličné vpusty. Z jedenástich mostných objektov je zrealizovaný päť mostných objektov, na ďalších postupne budujeme podperné a nosné konštrukcie mostov. Pracuje sa aj na cestnej kanalizácii a odlučovačoch ropných látok," konkretizovala Žgravčáková.

Podľa informácií, ktoré NDS zverejnila na svojej oficiálnej webovej stránke, trasa rýchlostnej cesty R2 v záujmovom úseku vedená nížinou otvárajúceho sa údolia Krivánskeho potoka, v súbehu so železničnou traťou Zvolen – Fiľakovo a cestou I/16, pričom obchádza samotnú obec Mýtna z juhozápadu.
"Po vykrižovaní s cestou I/16 a železničnou traťou, pričom rýchlostná cesta je vedená ponad oba dopravné koridory, vchádza trasa do katastra obce Divín. Tu pokračuje trasa v úzkom páse na úpätí pahorkov Divínskeho hája. Je to jediné miesto v koridore železničnej trate, Krivánskeho potoka a jestvujúcej zástavby s akceptovateľným dopadom na životné prostredie," približujú diaľničiari.
Dodávajú, že dôsledkom umiestenia stavby vznikla potreba na vybudovanie objektov vhodných pre migráciu zveri.
Po opustení Divínskeho hája a prekrižovaní širokého údolia Krivánskeho potoka a železničnej trate pokračuje trasa severovýchodne od obce Podrečany v súbehu s cestou I/16 až do konca úseku, kde vo vzájomnom krížení vytvárajú dočasné prepojenie – úrovňovú stykovú križovatku s cestou I/16.
Zmluvná hodnota diela je takmer 128 miliónov eur bez DPH.