Cestovný ruch je jedným z odvetví, ktoré boli pandémiou COVID-19 zasiahnuté najviac. „V Novohrade ostali opustené hotely, reštaurácie a bary, turistické atrakcie aj múzeá,“ približuje riaditeľ OOCR TNP Tomáš Krahulec. Aj napriek danej situácii sa činnosť oblastnej organizácie nepozastavila úplne. Prvá pocovidová letná sezóna priniesla podujatia, kde činnosť organizácie mala neodmysliteľné zastúpenie. Z letných akcií sa tím OOCR Turistický Novohrad a Podpoľanie zúčastnil napríklad podujatia Triathlon Attack alebo Madáčovske dni v Dolnej Strehovej.
Naštartovať domáci cestovný ruch sa OOCR-ka snažila aj prostredníctvom série videí s názvom Spoznaj Novohrad a Podpoľanie, kde sa v spolupráci s hercom Lukášom Pelčom vydali na atraktívne turistické miesta v regiónoch. Návštevníci si po príchode do Novohradu vedia dovolenku spríjemniť napríklad splavovaním rieky Ipeľ a o zaručenú kvalitu výborného jedla a predmetov, ktoré si viete zakúpiť ako pamiatku na náš región, sa stará overená značka regionálny produkt Novohrad, ktorou držiteľmi sú vybrané obchody a reštaurácie v regióne. „Videá sme natáčali o turisticky atraktívnych aj menej známych lokalitách. Naši herci sa vo videách na bicykli presúvali naprieč regiónmi. Okúpali sa napríklad v Aquatermal Dolná Strehová alebo na kúpalisku v Rapovciach. Zastavili sa v Hoteli Zerrenpach či v pivovare Masarykovho dvora,“ vymenúva Krahulec, ktorý dodáva, že videá sú verejne dostupné na facebookovej stránke Región Novohrad a Región Podpoľanie.

Z časti pandemickou situáciou a z časti rapídne sa vyvíjajúcim online priestorom, s ktorým chceme držať krok. Aj takto znela odpoveď Tomáša Krahulca či vidí potrebu budovať cestovný ruch v online priestore. „Všetci ostali doma a nám neostávalo nič iné, len sa prispôsobiť situácií a prinášať turistom najaktuálnejšie informácie z regiónu prostredníctvom videí a fotiek,“ vysvetľuje. Pre členov OOCR-ka zaviedla platformu chatbota, a teda mechanického robota, ktorý návštevníkovi na webovej stránke zodpovie základné otázky týkajúce sa dostupnosti výletov v okolí.
I keď letné mesiace, kedy je náš región najviac turisticky navštevovaný, sú dávno za nami, OOCR TNP pracuje neustále na zlepšovaní a úprave najnavštevovanejších miest Novohradu a Podpoľania. „Vďaka finančnej podpore Rozvojovej agentúry BBSK sme uskutočnili niekoľko úprav turistických lokalít, ktoré sú turisticky najnavštevovanejšie. Počas leta sa s našou podporou niekoľkokrát čistila rieka Ipeľ, na Južnej turistickej magistrále boli ochranným náterom obnovené všetky oddychové miesta a informačné tabule. S údržbou turistických lokalít sme pokračovali aj na Podpoľaní. Už na jeseň sa začalo s údržbou bežkárskej trasy na Látkach, aby bolo všetko pripravené na zimnú sezónu,“ približuje Tomáš Krahulec.
Aj v čase zimných mesiacov OOCR-ka nezaháľa. „Do ponuky pridávame každoročne obľúbený skibus, ktorý lyžiarov a bežkárov pohodlne vyvezie z Fiľakova až na Látky,“ otvára tému aktuálnej zimnej sezóny riaditeľ OOCR-ky, ktorý verí, že ľudia v zime nestratia chuť spoznávať a objavovať malebné regióny Novohrad a Podpoľanie.

„Najväčšie obavy máme z nemožnosti predvídať aké opatrenia nás čakajú. S kolegyňami, s ktorými spoločne budujeme cestovný ruch v Novohrade a Podpoľaní sme sa zhodli, že lockdownu a homeofficu sme si už užili viac než dosť,“ uzatvára Tomáš Krahulec, ktorý do ďalšieho roka praje cestovnému ruchu len prudký vzrast čísel návštevnosti a prírastok turistov bažiacich po atraktivitách regiónov Novohrad a Podpoľanie.