Estakáda rastie, pochválili sa diaľničiari. O problémovom moste však mlčia

Na estakáde vysunuli 10. segment.

(Zdroj: NDS)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

KRIVÁŇ/MÝTNA. Budúca najdlhšia estakáda na Slovensku, tiahnuca sa údolím Kriváňa, rastie.

„V pondelok sme vysunuli v poradí 10. segment vyše štvorkilometrovej estakády v rámci stavby R2 Kriváň – Mýtna“ informovala v pondelok 15. mája Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) s tým, že takzvaný krivánsky úsek rýchlostnej komunikácie je na mosty bohatý a popri najdlhšej estakáde sa stavajú aj ďalšie.

Súvisiaci článok Otvorili novohradský úsek R2, od Lučenca smerom na východ zatiaľ nič neplánujú Čítajte 

O problémovom moste na R2, nachádzajúcom sa v katastri Mýtnej, ktorý je súčasťou úseku Mýtna, Lovinobaňa – Tomášovce, na ktorý bude úsek Kriváň - Mýtna nadväzovať, však diaľničiari stále mlčia.

SkryťVypnúť reklamu

Tento týždeň uplynie 5 mesiacov od otvorenia takzvanej novohradskej vetvy R2. Rovnako dlhé obdobie je spomínaný most mimo prevádzky, keďže podľa prvotných informácií Media tímu NDS začal preukazovať sadanie.

„Most preukazoval sadanie v pár centimetroch, ktoré sanujeme injektážou. Vtláčame tekutý betón. Uvedené nemá vplyv na bezpečný prejazd úsekom R2. Sanácia bude trvať niekoľko týždňov,“ reagoval na sociálnej sieti Media tím NDS ešte vlani 19. decembra.

Odvtedy je doprava presmerovaná na kruhový objazd, nachádzajúci sa pod mostom na cestnej spojnici Mýtna – Divín.

Súvisiaci článok Na novom úseku R2 už dva mesiace opravujú most, kedy bude v prevádzke, diaľničiari mlčia Čítajte 

"Zaťažovacie skúšky pilót vyhoveli projektovanému zaťaženiu, no pri krajných oporách dochádza k hodnotám sadania, ktoré sa dostavali k limitom uvažovaným v návrhu mosta," spresnila hovorkyňa NDS 20. decembra pre MY Novohrad.

SkryťVypnúť reklamu

V januári už príslušná sekcia rezortu dopravy kolaudačné konanie zastavila pre chýbajúce doklady, ktoré by preukazovali bezpečnú stabilitu konštrukcie mostného objektu a tiež odstránenie nedostatkov.

Piaty mesiac obchádzka

Naposledy sa diaľničiari k prácam na moste vyjadrili v polovici marca s tým, že konkrétny termín, kedy bude doprava po objekte v prevádzke, nekonkretizovali.

„K termínom, kedy budú spomínané práce ukončené sa bude možné vyjadriť až vtedy, keď budeme disponovať harmonogramom prác od zhotoviteľa,“ uviedla Žgravčáková.

Súvisiaci článok Výstavba údolia estakád napreduje, problémový most vodiči stále obchádzajú Čítajte 

Či spomínaným harmonogramom takmer po dvoch mesiacoch diaľničiari disponujú nevedno, pretože na naše otázky z 5. mája, súvisiace s prácami na problémovom moste, aj ohľadom výšky finančných nákladov, ktoré si ďalšie práce na objekte vyžiadali, doposiaľ neodpovedali.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnako nereagovali ani na našu opätovnú otázku, kedy odpovede môžeme očakávať.

Prebiehajúce práce na moste hovorkyňa NDS v marci konkretizovala nasledovne:

"Ide o rektifikáciu ložísk na dvoch oporách, úpravy na odvodnení mosta, dlažbe pod mostom aj výskového vedenia zvodidiel na krídlach. Tiež budú potrebné úpravy na mostných záveroch, strednom deliacom pruhu, protihlukovej strene, vozovke v potrebnej dĺžke, betónovom monolitickom žľabe. Potrebná je aj výšková úprava inklinometra v strednom deliacom pruhu pri dvoch oporách."

Ešte na sklonku uplynulého roka stavebníci pristúpili k vylepšeniu podložia pod pilótami.

"Konkrétne technológiou tlakovej injektáže," dodala hovorkyňa diaľničiarov.

Konkretizovala, že práce na sanácii podložia spomínanou technológiou boli realizované postupom vrt, injektáž a reinjektáž.

"Práce na tlakovej injektáži boli ukončené, pokračuje sledovanie sadania krajných opôr, pripravuje sa návrh opatrení pre komplexnú úpravu úseku, v ktorom došlo k sadaniu mostného a cestného telesa," informovali diaľničiari vo februári s tým, že most bude motoristom sprístupnený po vydaní rozhodnutia o užívaní.

Práce v náročnom teréne pokračujú

Diaľničiari sú nateraz ústretovejší komunikácii ohľadom rodiacej sa estakády v údolí Kriváňa.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9QPX na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Rýchlostná cesta R2

Ilustračné foto.

Obchvat Bánoviec nad Bebravou na rýchlostnej ceste R2 zostal v utorok popoludní pre dopravnú nehodu troch vozidiel na viac hodín neprejazdný.


TASR
Michal Šimečka

Ficova vláda vraj na región Gemera a Malohontu zabudla.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 10 236
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 502
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 067
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 531
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 446
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 760
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 273
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 193
  1. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  2. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  3. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  4. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  5. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  6. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  7. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  8. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 049
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 787
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 200
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 669
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 518
  6. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 6 632
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 350
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 087
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  2. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  3. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  4. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  5. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  6. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  7. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  8. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 049
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 787
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 200
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 669
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 518
  6. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 6 632
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 350
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 087
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu