Estakáda rastie, pochválili sa diaľničiari. O problémovom moste však mlčia

Na estakáde vysunuli 10. segment.

(Zdroj: NDS)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

KRIVÁŇ/MÝTNA. Budúca najdlhšia estakáda na Slovensku, tiahnuca sa údolím Kriváňa, rastie.

„V pondelok sme vysunuli v poradí 10. segment vyše štvorkilometrovej estakády v rámci stavby R2 Kriváň – Mýtna“ informovala v pondelok 15. mája Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) s tým, že takzvaný krivánsky úsek rýchlostnej komunikácie je na mosty bohatý a popri najdlhšej estakáde sa stavajú aj ďalšie.

Súvisiaci článok Otvorili novohradský úsek R2, od Lučenca smerom na východ zatiaľ nič neplánujú Čítajte 

O problémovom moste na R2, nachádzajúcom sa v katastri Mýtnej, ktorý je súčasťou úseku Mýtna, Lovinobaňa – Tomášovce, na ktorý bude úsek Kriváň - Mýtna nadväzovať, však diaľničiari stále mlčia.

SkryťVypnúť reklamu

Tento týždeň uplynie 5 mesiacov od otvorenia takzvanej novohradskej vetvy R2. Rovnako dlhé obdobie je spomínaný most mimo prevádzky, keďže podľa prvotných informácií Media tímu NDS začal preukazovať sadanie.

„Most preukazoval sadanie v pár centimetroch, ktoré sanujeme injektážou. Vtláčame tekutý betón. Uvedené nemá vplyv na bezpečný prejazd úsekom R2. Sanácia bude trvať niekoľko týždňov,“ reagoval na sociálnej sieti Media tím NDS ešte vlani 19. decembra.

Odvtedy je doprava presmerovaná na kruhový objazd, nachádzajúci sa pod mostom na cestnej spojnici Mýtna – Divín.

Súvisiaci článok Na novom úseku R2 už dva mesiace opravujú most, kedy bude v prevádzke, diaľničiari mlčia Čítajte 

"Zaťažovacie skúšky pilót vyhoveli projektovanému zaťaženiu, no pri krajných oporách dochádza k hodnotám sadania, ktoré sa dostavali k limitom uvažovaným v návrhu mosta," spresnila hovorkyňa NDS 20. decembra pre MY Novohrad.

SkryťVypnúť reklamu

V januári už príslušná sekcia rezortu dopravy kolaudačné konanie zastavila pre chýbajúce doklady, ktoré by preukazovali bezpečnú stabilitu konštrukcie mostného objektu a tiež odstránenie nedostatkov.

Piaty mesiac obchádzka

Naposledy sa diaľničiari k prácam na moste vyjadrili v polovici marca s tým, že konkrétny termín, kedy bude doprava po objekte v prevádzke, nekonkretizovali.

„K termínom, kedy budú spomínané práce ukončené sa bude možné vyjadriť až vtedy, keď budeme disponovať harmonogramom prác od zhotoviteľa,“ uviedla Žgravčáková.

Súvisiaci článok Výstavba údolia estakád napreduje, problémový most vodiči stále obchádzajú Čítajte 

Či spomínaným harmonogramom takmer po dvoch mesiacoch diaľničiari disponujú nevedno, pretože na naše otázky z 5. mája, súvisiace s prácami na problémovom moste, aj ohľadom výšky finančných nákladov, ktoré si ďalšie práce na objekte vyžiadali, doposiaľ neodpovedali.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnako nereagovali ani na našu opätovnú otázku, kedy odpovede môžeme očakávať.

Prebiehajúce práce na moste hovorkyňa NDS v marci konkretizovala nasledovne:

"Ide o rektifikáciu ložísk na dvoch oporách, úpravy na odvodnení mosta, dlažbe pod mostom aj výskového vedenia zvodidiel na krídlach. Tiež budú potrebné úpravy na mostných záveroch, strednom deliacom pruhu, protihlukovej strene, vozovke v potrebnej dĺžke, betónovom monolitickom žľabe. Potrebná je aj výšková úprava inklinometra v strednom deliacom pruhu pri dvoch oporách."

Ešte na sklonku uplynulého roka stavebníci pristúpili k vylepšeniu podložia pod pilótami.

"Konkrétne technológiou tlakovej injektáže," dodala hovorkyňa diaľničiarov.

Konkretizovala, že práce na sanácii podložia spomínanou technológiou boli realizované postupom vrt, injektáž a reinjektáž.

"Práce na tlakovej injektáži boli ukončené, pokračuje sledovanie sadania krajných opôr, pripravuje sa návrh opatrení pre komplexnú úpravu úseku, v ktorom došlo k sadaniu mostného a cestného telesa," informovali diaľničiari vo februári s tým, že most bude motoristom sprístupnený po vydaní rozhodnutia o užívaní.

Práce v náročnom teréne pokračujú

Diaľničiari sú nateraz ústretovejší komunikácii ohľadom rodiacej sa estakády v údolí Kriváňa.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9QPX na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Rýchlostná cesta R2

Michal Šimečka

Ficova vláda vraj na región Gemera a Malohontu zabudla.


TASR
Ilustračné foto.

Nachádzajú sa na jednej z hlavných spojníc západu a východu našej krajiny.


Ďalší úsek má byť motoristom k dispozícii ešte tento rok.


SITA 7
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  3. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  4. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  7. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 889
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 7 503
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 971
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 806
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 345
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 713
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 517
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 298
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

Vizualizácia - Fiesta most

Most, ktorý spájal a opäť bude spájať. Po rokoch, keď slúžil iba na presun chodcov a cyklistov, sa starý železničný most v Trenčíne mení na Fiesta most.


Zo zápasu Tomášovce - Hrnčiarske Zalužany.

Výsledky, tabuľky a komentáre.


Zo zápasu Fiľakovo - Bardejov.

Víkendový futbal v kocke.


Tomáš Boháčik sa na zápas vybral cez Tatry.

Kormidelník je zanieteným turistom.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu