FIĽAKOVO. Mestský úrad vo Fiľakove presťahovali na dve miesta. V meste totiž chystajú rozsiahlu obnovu chátrajúcej historickej budovy, v ktorej sídlil.
Na rekonštrukciu secesnej stavby z roku 1912 sa tamojšia samospráva uchádza o vyše 2,5-miliónovú dotáciu z Plánu obnovy, prostredníctvom výzvy Obnova verejných historických a pamiatkovo chránených budov.

„Projekt je už vo finálnej fáze posudzovania. Ak nenastanú nečakané komplikácie, počítame s tým, že bude schválený. V tom prípade však budeme musieť odovzdať stavbu zhotoviteľovi už v apríli, preto sme sa začali pripravovať v predstihu,“ ozrejmil Attila Agócs, primátor Fiľakova s tým, že rozsiahla rekonštrukcia bude zameraná najmä na energetickú hospodárnosť budovy.
Strecha sa rozpadávala, múry vlhli
V projekte sa počíta s rozsiahlou obnovou exteriéru stavby a jej inžinierskych sietí, s využitím inteligentných a ekologických riešení.

Primátor pripomenul, že posledné roky už bola radnica v nevyhovujúcom technickom stave. Strecha sa rozpadávala, jej múry vlhli, vykurovanie bolo neefektívne a celkovo jej prevádzka bola veľmi nehospodárna.
Dodal, že zisk veľkej dotácie by neznamenal len poskytovanie služieb klientom úradu v kvalitnejších priestoroch, ale značne pri prispel k zachovaniu vzácnej stavby.
„Bude to však znamenať prechodný diskomfort pre našich zamestnancov i klientov. Úradníci budú presťahovaní do rôznych budov podľa toho, či k nim chodia stránky alebo nie,“ pokračoval Agócs.
Viceprimátor na štadióne, kontrolórka na polícii
Ozrejmil, že oddelenia, ktoré sú najviac v styku s klientmi, sú presťahované do budovy mestského kultúrneho strediska na Námestí slobody.
„Na prízemní fungujú klientske centrum a matrika. Na poschodí oddelenie školstva, kultúry a športu spolu so mzdovým centrom, oddelenie ekonomiky a majetku mesta, vrátane referátov ekonomiky a referátu miestnych daní a majetku mesta,“ konkretizoval primátor.
Všetky bežné úkony tak klienti vybavia v „Klube“. Pripomenul, že tieto priestory nie sú bezbariérové, preto je v nevyhnutnom prípade potrebné telefonicky kontaktovať daných pracovníkov, ktorí vyjdú pred budovu.
„Ide len o dočasné riešenie,“ zdôraznil.
Väčšina ďalších zamestnancov sa prechodne usídlila v podnikateľskom inkubátore na Biskupickej ulici.

„Klienti tu nájdu podateľňu, oddelenie vnútornej správy, všetky referáty oddelenia výstavby, životného prostredia a stratégie rozvoja, kanceláriu primátora a hovorkyňu mesta. Viceprimátor má pracovisko v administratívnej budove štadióna FTC a hlavná kontrolórka v sídle mestskej polície.“
Dokedy spomínaný stav potrvá, zatiaľ nie je známe. Primátor predpokladá, že ak projekt prejde podľa plánu, ukončenie obnovy a následné povoľovacie procesy potrvajú minimálne rok a pol.