Na svete je ich len 38 a ani jedno nie je na predaj. Skvost od pápeža dizajnu mieri na stredné Slovensko

Horehronci chystajú veľkolepú akciu s fárami, ktoré nie sú pre bežných smrteľníkov.

Hyperšport De Tomaso Pantera SI, ktorý dizajnoval legendárny Marcello Gandini, čaká slovenská premiéra.Hyperšport De Tomaso Pantera SI, ktorý dizajnoval legendárny Marcello Gandini, čaká slovenská premiéra. (Zdroj: Double Red Cars Museum/slovakcarfestival.sk)

BREZNO. Vo svojej zbierke má vyše sto áut, pričom mnohé z nich pútajú pohľady dizajnom, dýchajú luxusom, nesú rukopis slávnych dizajnérov. V niektorých prípadoch ide o skvosty svetoznámych automobiliek, ktorých na svete vyrobili len pár kusov a bežní smrteľníci v nich rozhodne nejazdia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čoskoro spoza hraníc dorazí na Horehronie ďalší kráľ ciest, ktorý by zberatelia aktuálne v svetovej ponuke vozidiel na predaj márne hľadali. Superšportiakov z 90. rokov De Tomaso Pantera SI totiž vyrobili len 41 kusov, z ktorých dva rozbili počas crash testov a jeden skončil v múzeu.

SkryťVypnúť reklamu

Jeden z 38 skvostov, nesúci rukopis Marcella Gandiniho, označovaného za pápeža automobilového dizajnu, vďaka Marcelovi Koleničkovi, majiteľovi Double Red Car múzea, o pár dní po prvýkrát predstavia na Slovensku.

Dokonca bude jednou z hlavných hviezd veľkolepého festivalu európskeho formátu, ktorý na 28. - 30. jún pripravuje partia z regiónu pod Nízkymi Tatrami v priestoroch nitrianskeho Agrokomplexu pod názvom Slovak Car Festival.

Napokon, šanca vidieť štvormiliónový Bugatti Chiron, špeciality od Brabus, Lorinser, Gemballa, Alpina, AMG, Koenig Specials, Strosek, Carlsson, dovedna vyše tisíc luxusných áut a motoriek na jednom mieste, sa v našej krajine krajine naskytne po prvýkrát.

O veľkej novinke a aj o tom, čo sa najbližšie chystá na Horehroní a vzápätí pod Zoborom, sme sa rozprávali s MARCELOM KOLENIČKOM.

SkryťVypnúť reklamu

Spomenuli sme Marcella Gandiniho, slávneho talianskeho dizajnéra s nezameniteľným rukopisom. Tento rok v marci nás navždy opustil, avšak jeho dielo bude ďalej pútať pozornosť. Vy máte vo svojej zbierke vyše desať áut, spojených s jeho menom.

Ide o najväčšiu osobnosť, čo sa týka dizajnovania automobilov. Bol individualistom, ktorý sa podpísal pod mnohé automobilové ikony, napríklad Lamborghini Countach s dohora vyklápacími dverami. V podstate definoval to, ako bude Lamborghini vyzerať na ďalšie storočie.

Počas svojej plodnej dizajnérskej kariéry spôsobil doslova revolúciu. Ja ho evidujem od chlapca, pretože stojí za autami, ktoré som najviac miloval, napríklad Lamborghini Diablo alebo Bugatti EB 110.

A čo spomínaný voz De Tomaso Pantera SI, ktorý by mal o pár dní obohatiť vašu luxusnú zbierku?

SkryťVypnúť reklamu

Marcello Gandini navrhoval tento hyperšport súbežne s Lamborghini Diablo a spomínaným Bugatti. Mimochodom, nielen laickej, ale aj odbornej verejnosti je takmer neznámy, keďže vyrobených bolo len 41 kusov, z ktorých sa po crash testoch zachovalo 39. Jedno bolo určené pre De Tomaso múzeum.

Nesmierne ma teší, že jeden sa podarilo získať práve nám. Momentálne sa už na svete žiadny z nich v ponuke na predaj nenachádza. Ten náš je momentálne ešte mimo Slovenska. Dovezú nám ho budúci týždeň z Belgicka.

Ide o auto z 90. rokov. Koľko vás vyšlo a v akom je stave?

Je v TOP stave a dali sme zaň 300-tisíc eur.

Teda rovnako, ako za Lamborghini Diablo, ktoré kedysi vlastnil mafián Peter Steinhübel, a ktoré je jedným z najväčších lákadiel vášho múzea.

Je to tak.

Skutočne čaká De Tomaso Panteru SI slovenská premiéra?

Povedal by som, že aj československá. V našej krajine nebolo toto auto vystavené ani raz. Mnohí si myslia, že ide len o akýsi poddruh De Tomaso Pantera, vozidla, ktoré bolo kedysi pomerne bežné. Avšak s Panterou nemá nič spoločné. Ide o novo navrhnuté auto pre 90. roky, ako konkurencia Diablu a tým najlepším hyperšportom tohto obdobia.

Spoločnosť De Tomaso plánovala, že ročne z neho vyrobí 75 kusov. No prišla veľká ropná kríza, ktorá v roku 1992 prerástla do hospodárskej. Automobilky stopli výrobu, niektoré skrachovali, vrátane De Tomasa. Takže skončili pri 41 vyrobených kusoch spomínanej Pantery SI.

Čím na prvý pohľad zaujme?

Naživo vyzerá úplne brutálne. Je široké dva metre, rovnako ako Ferrari Testarossa, avšak nižšie. Má dizajnové prvky, ktoré Marcello Gandini nepoužil pri žiadnom inom aute, napríklad spojler na prednej kapote, zaujímavo riešený zadný spojler, ktorý nie je len na zadnom kufri, ale obklopuje aj blatníky a končí sa až na spodnom nárazníku.

Má 350 koní, čo bolo na 90. roky dosť, vyše päťlitrový motor a z nuly na 100 kilometrov zrýchli za päť sekúnd. V tom čase sa radil do vyššej vrstvy superšportov. No a ja by som ho zaradil hneď za veľkú päťku.

Veľkú päťku? Čo je to?

Existuje veľká ikonická päťka 90. rokov, ktorú uznáva každý motoristický fajnšmeker. Prvú a druhú priečku okupujú autá s dizajnom od Marcella Gandiniho, konkrétne Bugatti EB 110 a Lamborghini Diablo.

Tretie miesto patrí Jaguaru XJ220, v tých rokoch najrýchlejšie auto sveta. Mimochodom, aj ten čoskoro pribudne v našej zbierke. Nasledujú McLaren a Ferrari F50. No a na šiestu priečku by som postavil práve De Tomaso Panteru SI.

V 90. rokoch išlo o drahé auto?

Samozrejme, aj keď o čosi lacnejšie ako Lamborghini Diablo, ktorého cena sa pohybovala medzi 12 – 14 miliónmi korún. Tipujem, že mohlo stáť okolo 9 miliónov korún. Predpokladám, že nepotrvá dlho a jeho cena vystrelí na milión eur.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CAVQK na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Prvý mobil: míľnik dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  2. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  3. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  6. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  7. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  8. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 020
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 318
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 701
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 872
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 538
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 461
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 306
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 3 004
  1. Vladimír Krátky: " Peniaze ležia na ceste ", len sa treba pre ne zohnúť ... .
  2. Tibor Javor: Aby vás e-bajk nezabil
  3. Vladimír Hatara: 1+1=3
  4. Ján Šeďo: Stalina nahnali do vojny židia, Putina kapitalisti zo "Západu".
  5. Ján Valchár: Kauza slovenských sviatkov a nezmyselnosť ľavice a pravice
  6. Martin Balajty: Cherry picking v článku na portály Closer.
  7. Simona Šramová: Hodnoty v AI: Technológia s dušou svojich tvorcov
  8. Štefan Šturdzík: Vtip roka - štát na sebe ušetrí 1,3 miliardy eur. Pre socialistov fikcia.
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 65 664
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 358
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 576
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 680
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 320
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 5 428
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 739
  8. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 400
  1. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  2. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  3. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  4. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  5. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  6. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  7. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  8. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

Ilustračné foto.

V regióne s vysokou nezamestnanosťou pribudnú pracovné miesta.


Požiar v Dobšinej.

Predbežne vyčíslená škoda je značná.


LinkedIn konferencia sa bude konať 18. septembra 2025.

Od LinkedIn špičiek sa dozviete ako predávať a budovať svoju značku.


Festival zvedavosti je generálkou pred rokom 2026, kedy sa Trenčín naplno predstaví ako Európske hlavné mesto kultúry. Ste tiež zvedaví?


Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu