Na svete je ich len 38 a ani jedno nie je na predaj. Skvost od pápeža dizajnu mieri na stredné Slovensko

Horehronci chystajú veľkolepú akciu s fárami, ktoré nie sú pre bežných smrteľníkov.

Hyperšport De Tomaso Pantera SI, ktorý dizajnoval legendárny Marcello Gandini, čaká slovenská premiéra.Hyperšport De Tomaso Pantera SI, ktorý dizajnoval legendárny Marcello Gandini, čaká slovenská premiéra. (Zdroj: Double Red Cars Museum/slovakcarfestival.sk)

BREZNO. Vo svojej zbierke má vyše sto áut, pričom mnohé z nich pútajú pohľady dizajnom, dýchajú luxusom, nesú rukopis slávnych dizajnérov. V niektorých prípadoch ide o skvosty svetoznámych automobiliek, ktorých na svete vyrobili len pár kusov a bežní smrteľníci v nich rozhodne nejazdia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čoskoro spoza hraníc dorazí na Horehronie ďalší kráľ ciest, ktorý by zberatelia aktuálne v svetovej ponuke vozidiel na predaj márne hľadali. Superšportiakov z 90. rokov De Tomaso Pantera SI totiž vyrobili len 41 kusov, z ktorých dva rozbili počas crash testov a jeden skončil v múzeu.

SkryťVypnúť reklamu

Jeden z 38 skvostov, nesúci rukopis Marcella Gandiniho, označovaného za pápeža automobilového dizajnu, vďaka Marcelovi Koleničkovi, majiteľovi Double Red Car múzea, o pár dní po prvýkrát predstavia na Slovensku.

Dokonca bude jednou z hlavných hviezd veľkolepého festivalu európskeho formátu, ktorý na 28. - 30. jún pripravuje partia z regiónu pod Nízkymi Tatrami v priestoroch nitrianskeho Agrokomplexu pod názvom Slovak Car Festival.

Napokon, šanca vidieť štvormiliónový Bugatti Chiron, špeciality od Brabus, Lorinser, Gemballa, Alpina, AMG, Koenig Specials, Strosek, Carlsson, dovedna vyše tisíc luxusných áut a motoriek na jednom mieste, sa v našej krajine krajine naskytne po prvýkrát.

O veľkej novinke a aj o tom, čo sa najbližšie chystá na Horehroní a vzápätí pod Zoborom, sme sa rozprávali s MARCELOM KOLENIČKOM.

SkryťVypnúť reklamu

Spomenuli sme Marcella Gandiniho, slávneho talianskeho dizajnéra s nezameniteľným rukopisom. Tento rok v marci nás navždy opustil, avšak jeho dielo bude ďalej pútať pozornosť. Vy máte vo svojej zbierke vyše desať áut, spojených s jeho menom.

Ide o najväčšiu osobnosť, čo sa týka dizajnovania automobilov. Bol individualistom, ktorý sa podpísal pod mnohé automobilové ikony, napríklad Lamborghini Countach s dohora vyklápacími dverami. V podstate definoval to, ako bude Lamborghini vyzerať na ďalšie storočie.

Počas svojej plodnej dizajnérskej kariéry spôsobil doslova revolúciu. Ja ho evidujem od chlapca, pretože stojí za autami, ktoré som najviac miloval, napríklad Lamborghini Diablo alebo Bugatti EB 110.

A čo spomínaný voz De Tomaso Pantera SI, ktorý by mal o pár dní obohatiť vašu luxusnú zbierku?

SkryťVypnúť reklamu

Marcello Gandini navrhoval tento hyperšport súbežne s Lamborghini Diablo a spomínaným Bugatti. Mimochodom, nielen laickej, ale aj odbornej verejnosti je takmer neznámy, keďže vyrobených bolo len 41 kusov, z ktorých sa po crash testoch zachovalo 39. Jedno bolo určené pre De Tomaso múzeum.

Nesmierne ma teší, že jeden sa podarilo získať práve nám. Momentálne sa už na svete žiadny z nich v ponuke na predaj nenachádza. Ten náš je momentálne ešte mimo Slovenska. Dovezú nám ho budúci týždeň z Belgicka.

Ide o auto z 90. rokov. Koľko vás vyšlo a v akom je stave?

Je v TOP stave a dali sme zaň 300-tisíc eur.

Teda rovnako, ako za Lamborghini Diablo, ktoré kedysi vlastnil mafián Peter Steinhübel, a ktoré je jedným z najväčších lákadiel vášho múzea.

Je to tak.

Skutočne čaká De Tomaso Panteru SI slovenská premiéra?

Povedal by som, že aj československá. V našej krajine nebolo toto auto vystavené ani raz. Mnohí si myslia, že ide len o akýsi poddruh De Tomaso Pantera, vozidla, ktoré bolo kedysi pomerne bežné. Avšak s Panterou nemá nič spoločné. Ide o novo navrhnuté auto pre 90. roky, ako konkurencia Diablu a tým najlepším hyperšportom tohto obdobia.

Spoločnosť De Tomaso plánovala, že ročne z neho vyrobí 75 kusov. No prišla veľká ropná kríza, ktorá v roku 1992 prerástla do hospodárskej. Automobilky stopli výrobu, niektoré skrachovali, vrátane De Tomasa. Takže skončili pri 41 vyrobených kusoch spomínanej Pantery SI.

Čím na prvý pohľad zaujme?

Naživo vyzerá úplne brutálne. Je široké dva metre, rovnako ako Ferrari Testarossa, avšak nižšie. Má dizajnové prvky, ktoré Marcello Gandini nepoužil pri žiadnom inom aute, napríklad spojler na prednej kapote, zaujímavo riešený zadný spojler, ktorý nie je len na zadnom kufri, ale obklopuje aj blatníky a končí sa až na spodnom nárazníku.

Má 350 koní, čo bolo na 90. roky dosť, vyše päťlitrový motor a z nuly na 100 kilometrov zrýchli za päť sekúnd. V tom čase sa radil do vyššej vrstvy superšportov. No a ja by som ho zaradil hneď za veľkú päťku.

Veľkú päťku? Čo je to?

Existuje veľká ikonická päťka 90. rokov, ktorú uznáva každý motoristický fajnšmeker. Prvú a druhú priečku okupujú autá s dizajnom od Marcella Gandiniho, konkrétne Bugatti EB 110 a Lamborghini Diablo.

Tretie miesto patrí Jaguaru XJ220, v tých rokoch najrýchlejšie auto sveta. Mimochodom, aj ten čoskoro pribudne v našej zbierke. Nasledujú McLaren a Ferrari F50. No a na šiestu priečku by som postavil práve De Tomaso Panteru SI.

V 90. rokoch išlo o drahé auto?

Samozrejme, aj keď o čosi lacnejšie ako Lamborghini Diablo, ktorého cena sa pohybovala medzi 12 – 14 miliónmi korún. Tipujem, že mohlo stáť okolo 9 miliónov korún. Predpokladám, že nepotrvá dlho a jeho cena vystrelí na milión eur.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAVQK na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  1. LESY SR obnovili 100 km lesných ciest
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  7. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 15 703
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 3 919
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 734
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 646
  5. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 3 423
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 403
  7. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 277
  8. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín 2 218
  1. Filip Glejdura: Na konci cigarety
  2. Ján Valchár: O zúfalej ruskej ofenzíve a ešte zúfalejších domobrancoch
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kauza exšéfa policajných odposluchov: Nové dokumenty z inšpekcie vylučujú, že by policajti vynášali informácie mafiánom
  4. Matej Lanča: Prečo sú ženy “vážení cestujúci”, prečo chodia do parlamentu “vážení poslanci” a prečo sú v ambulanciách iba všeobecní lekári?
  5. Adam Ustupsky : Kontinuitná reflexia školstva v Žilinskom samosprávnom kraji z pohľadu bývalého dieťaťa a mladistvého
  6. Kamil Vaško: Francúzska Polynézia
  7. Tomáš Hrubý: Hrad stále čaká
  8. Medard Slovík: Šógun: Pohľad do strateného sveta Japonska a osud Anjin-sana
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 163
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 540
  3. Matúš Radusovsky: Biela pena na mede – Znak kvality alebo dôvod na obavy? 8 447
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 274
  5. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 413
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 214
  7. Martin Fronk: Maďarský Karibik 4 803
  8. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 640
  1. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  2. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  3. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  4. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  5. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  6. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  7. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  8. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

Nový Vectron ZSSK Kriváň

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zaznamenala ďalší nárast spokojnosti svojich cestujúcich.


Tromba pripomína tornádo, ktoré nie je spojené so zemou.

Tromby sa môžu objaviť aj inde.


1
Štefan Belík s vodiacimi psom Charliem.

Dnes svojom hendikepe žartuje.


Málinec - pohľad zhora.

Z vrchárov sa vraj stanú zámožní ľudia.


55
  1. Filip Glejdura: Na konci cigarety
  2. Ján Valchár: O zúfalej ruskej ofenzíve a ešte zúfalejších domobrancoch
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kauza exšéfa policajných odposluchov: Nové dokumenty z inšpekcie vylučujú, že by policajti vynášali informácie mafiánom
  4. Matej Lanča: Prečo sú ženy “vážení cestujúci”, prečo chodia do parlamentu “vážení poslanci” a prečo sú v ambulanciách iba všeobecní lekári?
  5. Adam Ustupsky : Kontinuitná reflexia školstva v Žilinskom samosprávnom kraji z pohľadu bývalého dieťaťa a mladistvého
  6. Kamil Vaško: Francúzska Polynézia
  7. Tomáš Hrubý: Hrad stále čaká
  8. Medard Slovík: Šógun: Pohľad do strateného sveta Japonska a osud Anjin-sana
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 163
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 540
  3. Matúš Radusovsky: Biela pena na mede – Znak kvality alebo dôvod na obavy? 8 447
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 274
  5. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 413
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 214
  7. Martin Fronk: Maďarský Karibik 4 803
  8. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 640
  1. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  2. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  3. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  4. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  5. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  6. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  7. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  8. Věra Tepličková: Vážený pán premiér

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu