Výnimočný úsek R2 má slúžiť motoristom už tento rok, Lučenčania volajú po obchvate

Stojí na ňom najdlhší most v krajine.

Úsek R2 Kriváň - Mýtna by mal vodičom začať slúžiť ešte tento rok.Úsek R2 Kriváň - Mýtna by mal vodičom začať slúžiť ešte tento rok. (Zdroj: NDS)

KRIVÁŇ, MÝTNA. V roku 2017 ho ministerstvo financií, prostredníctvom svojho Útvaru Hodnoty za peniaze, neodporúčalo stavať. Vraj existujúca cesta prvej triedy, s prípadným obchvatom obce Mýtna, postačí. Aktuálne je úsek rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna pred dostavbou a ešte tento rok by mal začať slúžiť motoristom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Patrí medzi desať TOP priorít tohto roka,“ uviedol v polovici uplynulého mesiaca šéf rezortu dopravy Jozef Ráž na margo takzvanej novohradskej vetvy R2, ktorú robí výnimočnou najdlhšia estakáda na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

„Na úseku sa momentálne dokončujú hlavne práce na nosných konštrukciách estakád. Okrem toho prebiehajú aj zemné práce na zárubných múroch či kanalizácii,“ uviedol pre TASR hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Tomáš Ferenčák.

Možný impulz pre investorov

Od dostavby R2 si Novohradčania aj susedné regióny sľubujú veľa. Najmä zvýšenie atraktivity juhu stredného Slovenska pre väčších investorov.

V okresoch so značnou nezamestnanosťou, ktorá v Lučeneckom predstavovala ku koncu uplynulého roka 6 percent a v susednom Rimavskosobotskom tradične najvyššiu mieru v krajine – 10,28 percenta, veľkí zamestnávatelia chýbajú.

„Sľubujeme si od toho naozaj významný rozvoj mesta a už ho aj vidíme. Zvýšila sa bezpečnosť aj plynulosť cestnej premávky, doprava neprechádza cez obce, ktoré dlhodobo upozorňovali na problémy s nákladnou dopravou, skrátil sa tiež čas cestovania," vyjadrila sa pre TASR Alexandra Pivková, primátorka Lučenca s tým, že rýchlostná cesta je dôležitým impulzom pre podnikateľov a firmy pôsobiace v Novohrade.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si aj Do jednej z najvyťaženejších železničných tratí na Slovensku chce štát investovať stámilióny eur Čítajte 

Vyše deväťkilometrový úsek rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna je vo výstavbe od jari 2020. Pôvodne mal byť hotový vlani v marci a mal vyjsť na približne 233 miliónov eur bez DPH. Doposiaľ sa však predražil o približne 40 miliónov eur bez DPH.

Práce výrazne pribrzdila koronavírusová pandémia, ktorá zavládla počas vybavovania stavebného povolenia.

Nečakane sa objavil aj problém so skládkou odpadu, ktorej skutočný objem odhalili až prípravné práce. Podľa pôvodných papierov mala mať obsah tritisíc kubíkov, avšak reálne tam bolo desaťkrát viac odpadu. Odvážať ho začali vlani na jeseň za sumu, ktorá prekročila hranicu 6 miliónov eur.

Mimoriadne náročný terén

V prípade časti R2, vedúcej údolím Krivánskeho potoka, ide o mimoriadne náročný úsek. Jeho súčasťou je vyše 4 kilometre dlhá mostná estakáda.

SkryťVypnúť reklamu

Bude situovaná vo výške 15 – 45 metrov ponad trasu cesty 1/16, v tesnej blízkosti vysokého napätia a existujúcej zástavby.

Začiatok trasy nadviaže na predchádzajúci úsek R2 Pstruša Kriváň v dočasne upravenej mimoúrovňovej križovatke Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna v okrese Lučenec napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce.

Moderná, kapacitne vyhovujúca štvorprúdovka v dĺžke viac ako 9 kilometrov prevezme tranzitnú dopravu z okolitých obcí a odľahčí aj cestu prvej triedy. R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CB7GK na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  5. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Invázne rastliny ako superpotraviny
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  7. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 5 498
  2. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 667
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 605
  4. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 4 408
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 751
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 729
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 789
  8. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 1 705
  1. Anna Šuhajdová: Akú reálnu hodnotu prináša akcionárom a budúcim investorom dohoda Nvidia a AMD s americkou vládou?
  2. Július Alexy: MňAGA
  3. Adriana Boysová: Čomu veríme?
  4. Monika Albertiová: Je to tu na... nič, no zostanem tu žiť (kým sa dá)
  5. Zdravotní Klauni: Na lámanie ľadov majú nos. Ako zdravotní klauni pracujú s odmietnutím?
  6. Jaroslav Liptak: Od Moskvy po Caracas: návod na vládu bez otravného Bruselu
  7. Radoslav Záhumenský: 🌄 Tajný klenot Oravy: Rozhľadňa, z ktorej uvidíte až na Tatry!
  8. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 193
  2. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 13 066
  3. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 12 939
  4. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 652
  5. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 7 977
  6. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 7 893
  7. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 6 928
  8. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 6 392
  1. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  2. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  3. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  4. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  6. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
  7. Radko Mačuha: Ruský Disneyland.
  8. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu