Revúčan Slamčík presadá do továrenského auta

Za svojím snom kráčal tri sezóny.

Tadeáš Pivovarníček a Miroslav Slamčík.Tadeáš Pivovarníček a Miroslav Slamčík. (Zdroj: Minios Racing, Martin Paľov)

REVÚCA. Sezóna 2024 bola pre posádku Miroslav Slamčík a Tadeáš Pivovarníček premiérovou v Medzinárodných majstrovstvách Slovenska automobilových rally súťaží.

Miroslav mal dovtedy za sebou iba jednu sezónu v RRP (Regionálny Rally Pohár) a jednu sezónu v slovenskom pohári (SRP). Prvýkrát spoločne sa s Tadeášom do kokpitu posadili na Liptove 2023, no už po roku spolupráce oslavovali doteraz svoj najväčší pretekársky úspech.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Sezóna 2024 bola pre nás oboch premiérová v najvyššej lige automobilových súťaží na Slovensku. Vstupovali sme do nej s rešpektom a očakávaním, no verili sme si, že by sme s trochou šťastia mohli skúsiť zabojovať o titul v triede,“ vraví mladý ambiciózny Revúčan.

SkryťVypnúť reklamu

„Platili sme nováčikovskú daň a premiérová sezóna nás poriadne vytrápila. Urobili sme veľa chýb, no aj to patrí k tomu. Keď sa však každý v tíme z týchto chýb poučí, tak verím, že sa nám nová sezóna určite vydarí ešte lepšie.“

Nováčikovská daň

Pri pohľade na získaný titul by sa mohlo zdať, že debut v najvyššej domácej lige prebehol celkom hladko. Opak je však pravdou. Debutujúca posádka si prešla katarziou nováčikovských chýb a skvelou školou.

„Začínali sme na súťaži v Kopnej. Bol to náš prvý zahraničný štart a príležitosť porovnať sa s cudzími posádkami. Všetko bolo pre nás nové a veľa sme sa naučili. Na druhej súťaži sezóny pod Tatrami sme si verili viac, lebo tam sme už obaja štartovali. Možno aj z toho pramenila chyba hneď v prvej zákrute, keď sme netrafili správne odbočku a stratili čas. To nám na morálke nepridalo.“

SkryťVypnúť reklamu
Mohlo by vás zaujať Dva týždne sa nevyspí, v púšti musí aj zachraňovať. Slovák robí mechanika na rely Dakar Čítajte 

„Následne sme však vyjazdili najlepší čas na štyroch rýchlostných skúškach a vyšplhali sa do čela priebežného hodnotenia v triede. Pred posledným úsekom však zapršalo. Išli sme na ojazdených suchých gumách a miera rizika, ktorú sme za daných podmienok zvolili, znamenala nakoniec v cieli prehru o jedinú sekundu! Napriek tomu sme však boli spokojní, lebo súťaž ukázala rozloženie síl v našej triede a vedeli sme, že sme konkurencieschopní,“ bilancuje Miroslav Slamčík.

V Košiciach mali výborné tempo

O mesiac neskôr sezóna MMSR pokračovala súťažami v Prešove a v Košiciach, ktoré nasledovali po sebe v krátkom slede.

„Táto časť sezóny bola pre nás najhoršia. V Prešove sme vyleteli mimo trať, ale bolo to šťastie v nešťastí, pretože táto ereska sa zrušila. Po chybách a penalizácii sme nakoniec skončili na treťom mieste,“ pokračuje pretekár tímu MINIOS RACING.

SkryťVypnúť reklamu

„V Košiciach sme mali rýchlosť. Bogota nám sadla a predbehli sme aj silnejšie autá. Mali sme výborné tempo až do chvíle, kým nezačali problémy so snímačom. Auto prestalo ísť a bodkou za prvým dňom bol mestský okruh, kde sme pre problémy stratili vedenie a došli do cieľa iba druhí. Mrzelo ma to, lebo som v ten deň chcel venovať výsledok nebohému otcovi, ktorý by mal narodeniny. Ani druhý deň v Košiciach nám nevyšiel a po problémoch s brzdami a defekte v závere sme došli až tretí.“

Nevynechajte Sliepky na ihrisku, hádka s trénerom a nafarbené kopačky. Kariéru skoro 60-ročného hráča zdobia zážitky Čítajte 

Dramatické finále

Reštartom majstrovských ambícií bola pre nádejnú slovenskú posádku predposledná súťaž sezóny v Dobšinej. „Na Gemeri to bolo neuveriteľné,“ krúti hlavou Slamčík.

„Vlastnými chybami sme si nadeli dve penalizácie a dostali sami seba pod tlak. Vyhrali sme však v triede všetky rýchlostné skúšky a nielenže sme zmazali stratu, ale v súťaži aj zvíťazili.“

To posádku jazdiacu s Hondou Civic vrátilo do boja o titul v triede 7, o ktorom mala rozhodovať až posledná súťaž sezóny na Liptove.

„Dobre sme sa rozbehli a vyhrali úvodné štyri rýchlostné skúšky. Potom sme si však sami vyrobili drámu, keď sme si nevšimli pred štartom druhej sekcie, že máme pomalý defekt. Keď som na to prišiel pri kontrole pneumatík tesne pred štartom, tak už bolo neskoro. Eresku sme síce vyhrali, a koleso na prejazde vymenili. Lenže potom sme chybou z nepozornosti strihli ďalší defekt a nemali sme už ďalšiu rezervu. Vymenili sme defekt za menší defekt a nejako sme sekciu došli na prázdnom kolese,“ dnes už na to s úsmevom spomína nádejný revúcky pretekár a dodáva.

„Mali sme však šťastie, že to za danej situácie neskončilo horšie. Do poslednej sekcie sme prezuli a dvoma najlepšími časmi aj na posledných dvoch úsekoch sme potvrdili víťazstvo v súťaži, aj majstrovský titul. Treba povedať, že nám k tomu pomohla aj havária nášho najväčšieho rivala, no po sérii smoly sa konečne šťastie priklonilo aj na našu stranu. Bola to skutočne veľmi náročná a poučná sezóna. Myslím si, že vďaka rýchlosti, ktorú sme ukázali sme si titul naozaj zaslúžili.“

Ambície do sezóny 2025

Revúčan má tak za sebou tri súťažné sezóny na troch úrovniach. Každá ho posunula o stupienok vyššie a pred štvrtou sezónou sa preto Miroslav Slamčík rozhodol urobiť ďalší krok vpred.

Prečítajte si aj Medaily brali doma aj v zahraničí. Blysli sa mladí, famózny Bartko vytiahol päť zlatých Čítajte 

„Od novej sezóny budeme štartovať s novou technikou pod hlavičkou vlastného tímu MINIOS RACIG. Hondu Civic nahradil továrenský Renault Clio Rally5. Auto má objem 1,3 turbo a budeme s ním štartovať v triede 6. Sme si vedomí, že sezóna bude preto finančne náročnejšia a tak uvažujeme aj o možnosti prenájmu vozidla v čase, keď nebudeme štartovať. Náš tím MINIOS RACING by v sezóne 2025 rád absolvoval celý šampionát Medzinárodných majstrovstiev Slovenska a možno aj niektoré vybrané zahraničné podniky. To všetko však postupne ukáže čas, tak ako sa bude vyvíjať sezóna. Pred nami je teraz veľa práce, no už sa všetci tešíme a urobíme maximum, aby sme dokázali znova svoju konkurencieschopnosť a potešili seba i našich fanúšikov,“ neskrýva vzrušenie Miroslav Slamčík pred štartom novej sezóny MMSR 2025, ktorá začína začiatkom mája v Slušoviciach.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 620
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 482
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 911
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 721
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 555
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 225
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 151
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 098
  1. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  2. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  3. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  4. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  5. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  6. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  7. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  8. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 31 165
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 749
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 608
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 786
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 940
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 685
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 180
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 811
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

Martina Pilcerová ilustrovala obálky kníh G. R. R. Martina. Slúžili ako predloha k seriálu Hry o tróny.

Martina Pilcerová to dotiahla ďaleko.


Ilustračné foto.

Polícia zverejnila jej fotku aj popis.


Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


5
Podpis zmluvy

Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.


  1. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  2. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  3. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  4. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  5. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  6. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  7. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  8. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 31 165
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 749
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 608
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 786
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 940
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 685
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 180
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 811
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu