REVÚCA. Sezóna 2024 bola pre posádku Miroslav Slamčík a Tadeáš Pivovarníček premiérovou v Medzinárodných majstrovstvách Slovenska automobilových rally súťaží.
Miroslav mal dovtedy za sebou iba jednu sezónu v RRP (Regionálny Rally Pohár) a jednu sezónu v slovenskom pohári (SRP). Prvýkrát spoločne sa s Tadeášom do kokpitu posadili na Liptove 2023, no už po roku spolupráce oslavovali doteraz svoj najväčší pretekársky úspech.
„Sezóna 2024 bola pre nás oboch premiérová v najvyššej lige automobilových súťaží na Slovensku. Vstupovali sme do nej s rešpektom a očakávaním, no verili sme si, že by sme s trochou šťastia mohli skúsiť zabojovať o titul v triede,“ vraví mladý ambiciózny Revúčan.
„Platili sme nováčikovskú daň a premiérová sezóna nás poriadne vytrápila. Urobili sme veľa chýb, no aj to patrí k tomu. Keď sa však každý v tíme z týchto chýb poučí, tak verím, že sa nám nová sezóna určite vydarí ešte lepšie.“
Nováčikovská daň
Pri pohľade na získaný titul by sa mohlo zdať, že debut v najvyššej domácej lige prebehol celkom hladko. Opak je však pravdou. Debutujúca posádka si prešla katarziou nováčikovských chýb a skvelou školou.
„Začínali sme na súťaži v Kopnej. Bol to náš prvý zahraničný štart a príležitosť porovnať sa s cudzími posádkami. Všetko bolo pre nás nové a veľa sme sa naučili. Na druhej súťaži sezóny pod Tatrami sme si verili viac, lebo tam sme už obaja štartovali. Možno aj z toho pramenila chyba hneď v prvej zákrute, keď sme netrafili správne odbočku a stratili čas. To nám na morálke nepridalo.“

„Následne sme však vyjazdili najlepší čas na štyroch rýchlostných skúškach a vyšplhali sa do čela priebežného hodnotenia v triede. Pred posledným úsekom však zapršalo. Išli sme na ojazdených suchých gumách a miera rizika, ktorú sme za daných podmienok zvolili, znamenala nakoniec v cieli prehru o jedinú sekundu! Napriek tomu sme však boli spokojní, lebo súťaž ukázala rozloženie síl v našej triede a vedeli sme, že sme konkurencieschopní,“ bilancuje Miroslav Slamčík.
V Košiciach mali výborné tempo
O mesiac neskôr sezóna MMSR pokračovala súťažami v Prešove a v Košiciach, ktoré nasledovali po sebe v krátkom slede.
„Táto časť sezóny bola pre nás najhoršia. V Prešove sme vyleteli mimo trať, ale bolo to šťastie v nešťastí, pretože táto ereska sa zrušila. Po chybách a penalizácii sme nakoniec skončili na treťom mieste,“ pokračuje pretekár tímu MINIOS RACING.
„V Košiciach sme mali rýchlosť. Bogota nám sadla a predbehli sme aj silnejšie autá. Mali sme výborné tempo až do chvíle, kým nezačali problémy so snímačom. Auto prestalo ísť a bodkou za prvým dňom bol mestský okruh, kde sme pre problémy stratili vedenie a došli do cieľa iba druhí. Mrzelo ma to, lebo som v ten deň chcel venovať výsledok nebohému otcovi, ktorý by mal narodeniny. Ani druhý deň v Košiciach nám nevyšiel a po problémoch s brzdami a defekte v závere sme došli až tretí.“

Dramatické finále
Reštartom majstrovských ambícií bola pre nádejnú slovenskú posádku predposledná súťaž sezóny v Dobšinej. „Na Gemeri to bolo neuveriteľné,“ krúti hlavou Slamčík.
„Vlastnými chybami sme si nadeli dve penalizácie a dostali sami seba pod tlak. Vyhrali sme však v triede všetky rýchlostné skúšky a nielenže sme zmazali stratu, ale v súťaži aj zvíťazili.“
To posádku jazdiacu s Hondou Civic vrátilo do boja o titul v triede 7, o ktorom mala rozhodovať až posledná súťaž sezóny na Liptove.
„Dobre sme sa rozbehli a vyhrali úvodné štyri rýchlostné skúšky. Potom sme si však sami vyrobili drámu, keď sme si nevšimli pred štartom druhej sekcie, že máme pomalý defekt. Keď som na to prišiel pri kontrole pneumatík tesne pred štartom, tak už bolo neskoro. Eresku sme síce vyhrali, a koleso na prejazde vymenili. Lenže potom sme chybou z nepozornosti strihli ďalší defekt a nemali sme už ďalšiu rezervu. Vymenili sme defekt za menší defekt a nejako sme sekciu došli na prázdnom kolese,“ dnes už na to s úsmevom spomína nádejný revúcky pretekár a dodáva.
„Mali sme však šťastie, že to za danej situácie neskončilo horšie. Do poslednej sekcie sme prezuli a dvoma najlepšími časmi aj na posledných dvoch úsekoch sme potvrdili víťazstvo v súťaži, aj majstrovský titul. Treba povedať, že nám k tomu pomohla aj havária nášho najväčšieho rivala, no po sérii smoly sa konečne šťastie priklonilo aj na našu stranu. Bola to skutočne veľmi náročná a poučná sezóna. Myslím si, že vďaka rýchlosti, ktorú sme ukázali sme si titul naozaj zaslúžili.“
Ambície do sezóny 2025
Revúčan má tak za sebou tri súťažné sezóny na troch úrovniach. Každá ho posunula o stupienok vyššie a pred štvrtou sezónou sa preto Miroslav Slamčík rozhodol urobiť ďalší krok vpred.

„Od novej sezóny budeme štartovať s novou technikou pod hlavičkou vlastného tímu MINIOS RACIG. Hondu Civic nahradil továrenský Renault Clio Rally5. Auto má objem 1,3 turbo a budeme s ním štartovať v triede 6. Sme si vedomí, že sezóna bude preto finančne náročnejšia a tak uvažujeme aj o možnosti prenájmu vozidla v čase, keď nebudeme štartovať. Náš tím MINIOS RACING by v sezóne 2025 rád absolvoval celý šampionát Medzinárodných majstrovstiev Slovenska a možno aj niektoré vybrané zahraničné podniky. To všetko však postupne ukáže čas, tak ako sa bude vyvíjať sezóna. Pred nami je teraz veľa práce, no už sa všetci tešíme a urobíme maximum, aby sme dokázali znova svoju konkurencieschopnosť a potešili seba i našich fanúšikov,“ neskrýva vzrušenie Miroslav Slamčík pred štartom novej sezóny MMSR 2025, ktorá začína začiatkom mája v Slušoviciach.