LUČENEC. Približne 1 500 ľudí navštívilo prvý ročník pracovnej burzy Karieraton v Lučenci (13. 3.). Akcia na jeden deň zaplnila lučenskú synagógu miestnymi zamestnávateľmi, spíkrami, workshopmi, ukážkami povolaní či možnosťou vyskúšať si rôzne povolania prostredníctvom virtuálnej reality.
Za burzou stojí dvojica Naďa Bohinská a Jana Palúchová z marketingovej agentúry Bohowski, ktorá takto chcela zlepšiť situáciu na trhu práce v Novohrade.
„Vnímali sme potrebu spájania mladých talentov s miestnymi firmami. Neraz sme počuli, že mladí odchádzajú z regiónu, pretože tu nemajú pracovné príležitosti. Chceli sme im ukázať, že možnosti tu sú a aj v Lučenci sa oplatí žiť,“ vysvetlila Bohinská.

Pomocnú ruku organizátorom podalo mesto, Slovenská živnostenská komora, Banskobystrický samosprávny kraj aj lokálne firmy.
„Podarilo sa nám osloviť veľkú časť tunajších zamestnávateľov a ľuďom tak máme čo ponúknuť,“ zdôraznila Bohinská.
Prácu nemá takmer 24-tisíc mladých
Svoje miesto v synagóge malo cez 30 vystavovateľov z radov miestnych zamestnávateľov. Návštevníci sa mohli detailnejšie oboznámiť s fungovaním konkrétnej firmy či náplňou jednotlivých pracovných pozícií.
Mikuláš Pál, podpredseda BBSK pre školstvo, športovú infraštruktúru a zamestnanosť, zdôraznil, že podobné aktivity môžu pomôcť k zlepšeniu situácie na trhu práce na juhu stredného Slovenska.