iaditeľov škôl zapojených do projektu ZAP, majiteľov autocentier v Lučenci, ako aj ostatných významných osobností mesta. Úvodné slová riaditeľa školy Milan Šebiana vystihli skutočnosť:
„Základom kvalitnej odbornej pripravenosti absolventov je nielen teoretická príprava, ale hlavne odborná prax. Odborná učebňa pre gastronómiu, 3 odborné počítačové učebne a 2 odborné učebne pre výuku diagnostiky, merania a technológie automobilov, sme vybudovali hlavne pre žiakov našej školy, a myslím, že právom, spĺňajú aj najnáročnejšie kritériá. Na základe spolupráce s Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny v Lučenci, OZ Bovap a Agentúrou regionálneho rozvoja v nich budeme realizovať špecializované, inovačné a rekvalifikačné kurzy aj pre vzdelávanie dospelých. V učebniach sa začnú robiť prvé kurzy v máji.“
Budúcnosť ZSŠS je orientovaná na budovanie vzdelávacieho centra regiónu, ktoré bude vo svojej podstate zahrňovať okrem vzdelávania žiakov aj vzdelávanie dospelých. Okrem klasického vzdelávania v odborných učebniach pripravuje škola v roku 2007 aj rôzne formy dištančného vzdelávania. Zo skúsenosti s týmto typom vzdelávania zistili, že tento systém výuky má u žiakov veľký úspech, čo školu do budúcnosti v jeho príprave a realizácii zaväzuje.
Od roku 2002 je ZSŠS zapojená do rôznych projektov. Patrí medzi 20 vybraných škôl v SR, ktoré sú zaradené do projektu MS ITA škôl. Ide o systém výuky podporovaný informačnými a komunikačnými technológiami. Cieľom tohto projektu je poskytnúť vybranej škole nástroje pre tvorbu elektronických výukových materiálov a ich využitie v procese výuky. To znamená, že v rámci školy bude vytvorené virtuálne prostredie. To umožní nielen učiteľom, ale aj žiakom pracovať s rôznorodým výukovým materiálom. Prostredníctvom projektu Class Server sa študenti budú pripájať cez internetový prehliadač do prostredia virtuálnej triedy, kde budú môcť študovať pridelené výukové materiály, robiť si domáce úlohy, pracovať na zadaných úlohách . Class Server umožní aj pre rodičov ľahší prístup k znalostiam o výchovno-vzdelávacích výsledkoch svojich detí. Umožní im sledovať, aké učivo bolo preberané, aké úlohy boli zadané študentom, ale zároveň ich aj kontrolovať, ako a kedy si ich vypracovali a ako boli svojimi učiteľmi ohodnotení.
V rokoch 2004 - 2005 sa naša škola zapojila do projektu Vzdelávania správcov počítačových učební. V rámci tohto projektu bola škola vybavená multimediálnou počítačovou učebňou aj s pripojením na internet. V roku 2005 bolo na našej škole vyškolených vyše 50 správcov počítačových učební z okresov Lučenec, Poltár a Detva. Multimediálna učebňa je veľkým prínosom pre našich žiakov, ktorí ju majú možnosť využívať aj v popoludňajších hodinách pod vedením kvalifikovaných učiteľov. Ďalším projektom, do ktorého sa zapojila naša škola, je projekt školení Vzdelávania učiteľov v oblasti práce a využitia informačno-komunikačných technológií v práci učiteľa. V tomto projekte sme zapojení od roku 2005. Projekt mohol byť realizovaný z dôvodu zapojenia sa našej školy medzi 249 školiacich centier INFOVEKU. Učitelia, ktorí sú v tomto projekte preškolení, sú schopní aktívne a efektívne sprostredkovať nové poznatky žiakom formou Powerpointu. Takýto typ vyučovacej hodiny má u žiakov veľmi pozitívnu odozvu. Aj samotní žiaci sa zapájajú do tvorby vyučovacích hodín, prezentujú svoje poznatky a skúsenosti formou Powerpointu. S podporou IKT sa výrazne zmení súčasné tradičné vyučovanie a vyučovacie hodiny budú pre našich žiakov oveľa pútavejšie. Žiak sa sám stáva aktívnym článkom vyučovacieho procesu.
V blízkej budúcnosti plánujeme spustiť E – learning vzdelávania, pretože je naša škola už zaradená do užšieho výberu škôl z celej SR. Záujemca o tento typ vzdelávania bude môcť absolvovať vybraný rekvalifikačný kurz z „domáceho prostredia“ prostredníctvom internetu a našej www. stránky.
Budúcnosť školy spočíva predovšetkým vo veľmi dobrej a kvalitnej príprave absolventov, a to vo všetkých smeroch, ktoré si škola pre svoje napredovanie vytýčila. Úlohy týkajúce sa budúcnosti školy sú spojené s modernými technológiami a zároveň s novými formami vzdelávania, čoho výsledkom sú aj nové odborné učebne a celkové smerovanie ZSŠS.
Autor: - r -