Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Učarovala im rýchla jazda

Racing Autoklub Poltár je dobrovoľným združením občanov, ktorí jeho prostredníctvom vykonávajú dobrovoľnú záujmovú činnosť v oblasti automobilového športu. Náš Autoklub vznikol v roku 2003. Prečo sme vznikli?


Už počas detstva sa v našom okolí vytvorila skupina naklonená k dvom kolesám /bikrosový krúžok na ZŠ/, či na podomácky zostrojených minikárach. Zažívali prvé dojmy zo súperenia a vzájomnej prestíže. Po zmene politického systému r. 1989 nastala nepriaznivá situácia pre nás športovcov, kedy zanikli tzv. Zväzarmy, ktoré podporovali motoristický šport. V dnešnej dobe už musíme myslieť na to, že každý, kto chce vrcholovo športovať, si musí najskôr pripraviť hmotné zázemie. V rámci našich skromných možností chceme postupne vytvárať podmienky pre uspokojenie mnohostranných záujmov a záľub svojich členov i širšieho okruhu obyvateľstva v oblasti automobilového športu. Myšlienka zastrešiť naše dosiaľ individuálne športové pôsobenie dospela k založeniu Autoklubu ako právnickej osoby a tým k vytvoreniu priaznivejších podmienok pre vrcholové závodenie. Znamenalo to, že obidve vozidlá servisuje počas preteku jeden tím.
Racing autoklub Poltár má v dnešnej dobe 22 členov- nadšencov motoristického športu. Na vnútornom chode a činnosti autoklubu sa aktívne podieľajú Dalibor Kohút a Norbert Dreisig ako predseda a podpredseda autoklubu, Milan Pupala, Dušan Deák, Dodo Lavička, Vladimír Valentíny ako technici a mechanici. Navonok nás na motoristických podujatiach po celej strednej Európe reprezentujú dvaja jazdci a to Dalibor Kohút a Norbert Dreisig. Našou hlavnou športovou disciplínou je autokros - Majstrovstvá Slovenskej republiky a podujatí zóny strednej Európy. Pre vyplnenie športového kalendára sa sporadicky zúčastňujeme pretekov do vrchu a krátkych realyšprintov ,
Viete, čo je to autokros?
Pre ľudí z okolia mekky slovenského autokrosu - Fiľakovských Kľačian, je táto otázka zodpovedaná. Veľa ľudí však nerozlišuje autokros od demolačných derby vozidiel. Ide o preteky na uzatvorenom okruhu spravidla na nespevnenom povrchu. Každá trať, na ktorej sa usporiada pretek musí byť schválená Slovenskou automobilovou federáciou a musí spĺňať bezpečnostné kritériá. Vozidlá, ktoré sa zúčastňujú pretekov sa delia na dve základné skupiny D1- produkčné vozidlá- tzv. plechové autá a D3- špeciály- tzv. buginy. Vozidlá musia spĺňať prísne bezpečnostné a technické podmienky, ktoré sú pred každým pretekom kontrolované v rámci administratívneho a technického preberania. Systém každého preteku pozostáva z meraného tréningu, kvalifikačných rozjázd a finálových jázd. Pevný štart desiatich vozidiel na štartovnom rošte je adrenalínová bomba. Nervy napnuté na prasknutie, hluk burácajúcich motorov. Oči všetkých jazdcov sú upreté na štartovacie zariadenie - semafór. Tep s hodnotou 200 úderov za minútu už pomaly klesá a jazdec sa sústreďuje na vybojovanie si najlepšej pozície pre vjazd do prvej zákruty. Ďalej sa jazdec snaží dodržiavať ideálnu stopu a neurobiť chybu. Aj malá strata zavinená jazdeckou chybou môže znamenať koniec nádejným ambíciám, pretože pretek je krátky (rozjazdy 5 kôl, finále 7 kôl) a spätné dobývanie stratenej pozície veľmi ťažké. Ostatní pretekári sa tiež nebudú nečinne prizerať na to, že ich chce niekto pripraviť o vybojované umiestnenie. Pre divákov je autokros veľmi atraktívne podujatie, pretože je dynamický, plný športových súbojov, diváci majú výhľad na skoro celú trať.
Reprezentanti Racing autoklubu Poltár sa v minulých rokoch zúčastňovali pravidelne podujatí Majstrovstiev SR v autokrose a Zóny strednej Európy na tratiach na Slovensku aj v zahraničí, kde v tvrdej konkurencii domácich a zahraničných jazdcov zbierali body a skúsenosti. V roku 2001 sa v rámci MSR Norbert Dreisig na vozidle BMW umiestnil na štvrtom mieste. Dalibor Kohút obsadil šieste miesto s vozidlom Lada. V roku 2002 sa stal majstrom SR jazdec Dalibor Kohút s vozidlom Lada 2105 VFTS v pretekoch automobilov do vrchu v triede A - 1600. V ďalších rokoch sa priebežne dosahovali v jednotlivých pretekoch pódiové umiestnenia, avšak pre dielčie výpadky techniky ako aj dostupnosť finančných zdrojov sa vysnívaný titul majstra SR v autokrose nedosiahol. V rámci podujatí hobby autokrosu, ktorý je menej finančne náročný nás reprezentuje Fiľakovčan Dodo Lavička s Ladou 2101 MTX. Začiatkom roku 2006 sme úspešne zúčastnili ako posádka vozidle Lada 21074, ktorá prešla evolúciou krátkeho realyšprintu v Maďarskej republike, kde sme v tvrdej konkurencii v triede 1600 získali prvé miesto.
Vozidlový park členov Racing autoklubu Poltár pozostáva zo súťažných špeciálov aj z civilných tréningových áut. Najostrejšie vozy sú Lada 21074 pre autokros, Lada 2105 VFTS pre preteky do vrchu, pripravovaný je VW Golf IV 4x4 pre autokros, repasuje sa legendárna Š 130 LR pre rely. Pripravuje sa rekonštrukcia autokrosovej buginy, ktorá pretekala v Pohári Mieru a priateľstva v 80-tych rokoch.
Náš autoklub prostredníctvom skúseností získaných zo športu chce priaznivo vplývať na mladých priaznivcov rýchlej jazdy. Naším cieľom je vplývať na ich bezpečnosť ako aj na bezpečnosť nás všetkých na cestách a tým prispieť k zníženiu dopravnej nehodovosti. Pre tento náš cieľ chceme v Poltári vybudovať skúšobný okruh na nespevnenom povrchu, ktorý bude slúžiť ako trenažér, tréningová trať. Na uvedenom okruhu plánujeme usporiadať školu šmyku, snežnú realy a ďalšie akcie na klubových vozidlách s bezpečnostnou výbavou.
Naše plány sa však potýkajú s vybratím vhodného priestoru, ako aj pre skúšobný okruh, tak aj pre priestory dielní a uskladnenia vozidiel a materiálu. Preto chceme v blízkej budúcnosti vstúpiť do rokovania s miestnou samosprávou, ako aj s podnikateľmi, ktorí nám pomôžu materiálne či finančne vytvoriť zázemie pre našu činnosť.
Súťažné vozidlá sa rodia v dielni autoklubu. Sú špecifické svojimi parametrami a úpravami pre tento druh športu. Použité diely sú vyrobené na mieru pre každé vozidlo a umožňujú ľahkú a rýchlu výmenu v servisnej zóne. Prevodové ústrojenstvo, niektoré časti motorov a iné diely sú pre absenciu domácich strojárskych firiem vyrábané na zákazku v Českej republike (Mladá Boleslav). Niektoré diely na Ladu sa dovážajú priamo zo športového strediska výrobného závodu Togliatti. Vzhľadom na túto skutočnosť sú dovážané diely predražené.
Racing autoklub Poltár je nezisková organizácia. Vlastné zdroje pozostávajú z členských poplatkov a súkromných vkladov členov. Tieto prostriedky potrebné na zabezpečenie činností spojených s reprezentovaním autoklubu navonok, pretekaním, vývojom vozidiel a realizáciou plánov už nepostačujú na pokrytie sezóny 2006. Aj touto cestou chceme osloviť širokú podnikateľskú verejnosť o vašu pomoc.
Svoje nápady a návrhy na zlepšenie našej situácie môžete konzultovať na tel. čísle 0907 433 290. Zároveň všetkých pozývame do nášho servisného priestoru pri príležitosti možného štartu (Lada) na podujatia Zóny strednej Európy, ktoré sa uskutoční 28.5.2006 vo Fiľakovských Kľačanoch. Bude nám cťou sa vám osobne poďakovať za vašu dôveru, ktorú ste nám prejavili sponzorským príspevkom.- r -

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 913
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 052
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 803
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 745
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 698
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 585
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 091
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 490
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 303
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 131
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

Podcast je náhrada miestneho rozhlasu

Správy z miestneho rozhlasu patria roky ku koloritu slovenských miesta obcí.

Jednou z hlavných výhod podcastov je, že ich môžete počúvať, keď vám to vyhovuje,“ povedal Jaroslav Kizek z agentúry M KREO.

J.Mikas: Plošné testovanie je užitočné, môže ovplyvniť vývoj pandémie

Hlavný hygienik registruje obavy ľudí navštíviť odberné miesta, najmä z dôvodu možného rizika prenosu nákazy.

Hlavný hygienik SR Ján Mikas.

Ani v predvečer testovania nevedia či otvoria všetky odberné miesta

Podľa všetkého budú v Hnúšti chýbať zdravotníci.

Odberné miesta sú v Hnúšti prichystané, samospráva ešte nevie či budú všetky v sobotu aj otvorené.

Prudký nárast zistených prípadov ochorenia Covid-19 zaznamenal okres Poltár

Pribudol aj ďalší rekord v rámci jedného dňa. Testy odhalili 3 363 prípadov.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na nitrianskom letisku núdzovo pristál vrtuľník americkej armády

Dôvodom neplánovaného pristátia bolo zlé počasie.

Pozitívne testovaný starosta: Najhoršia bola bolesť chrbta

Určite nepodceňujte situáciu. Toto nie je chrípka, odkazuje starosta kysuckej obce.

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

Už ste čítali?