adu či vôbec obce, v akom funkciu prebrali. Boli by ste prekvapení, čo viacerých z nich pritom čakalo. Nebudeme však napínať Vašu trpezlivosť. Nasledujúca anketa prezradí viac.
IVAN KUBINEC – MAŠKOVÁ
„Nemilo mňa i novozvolených poslancov prekvapila už atmosféra samotného ustanovujúceho zasadnutia, kde sme preberali osvedčenia o zvolení a skladali sľuby. Rokovali sme v kabátoch, v nevykúrenej miestnosti... Tento chlad sa akoby preniesol aj do vzťahov s mojim predchodcom. Na úrade sme ho odvtedy nevideli, aj keď jeho prítomnosť je pri preberaní funkcie, vzhľadom na plynulý chod obce, dôležitá. Nepríjemné je tiež, že už 28. decembra 2006 - deň pred ustanovujúcim zasadnutím si dal vyplatiť odstupné vo výške približne 150 000 korún, pritom obec nemá od júla 2006 zaplatené faktúry, napríklad za vývoz komunálneho odpadu, za prenájom faxu a podobne v celkovej hodnote 170 000 Sk. Nespochybňujem zákonný nárok na odstupné, len sa to možno dalo urobiť pre obec prijateľnejšou formou.“
DALIBOR SURKOŠ - V. KRTÍŠ
„Žiadne vážnejšie problémy som pri nástupe do funkcie primátora nezaznamenal, len si myslím, že peniaze, ktoré mesto získalo z predaja majetku a „rozpustilo ich“ koncom minulého roka v menších investičných akciách skôr údržbového charakteru (hlavne na mestských komunikáciách) - mohli byť využité účelnejšie. Druhou chybou je, že za posledné štyri roky sa rozrástol aparát samotného mestského úradu, a tak budem iniciovať jeho zoštíhlenie. Možno o 10 až 15 ľudí.“
GABRIEL MIHÁLYI - JESENSKÉ
„Na obecnom úrade ma predovšetkým čakala a čaká úloha zmeniť systém práce. Z prevádzkovania obce - na jej riadenie, a to riadenie rozvojovým spôsobom. Predpokladá to zabezpečiť programový rozpočet v duchu hospodársko-sociálnej stratégie, šetriť neproduktívne rozpočtové výdavky a viac peňazí dávať do oblastí, ktoré potrebuje Jesenské posilniť, aby bolo uspokojovanie každodenných potrieb občanov, ich kultúrneho i spoločenského vyžitia komplexnejšie a bohatšie.
Za chybu považujem napríklad to, že naša obec mala vlastnú spoločnosť s ručením obmedzeným, ktorú však nedokázala efektívne riadiť. Skrachovala a na našich pleciach zostalo splatenie takmer trojmiliónovej položky. Tieto peniaze mohli byť vynaložené omnoho účelnejšie. Veď hneď v prvých dňoch nového funkčného obdobia sme museli urobiť napríklad rekonštrukciu elektroinštalácie v dome kultúry, lebo hrozilo jeho odstavenie. Pritom problémov, ktoré bude treba riešiť, je podstatne viac. Preto chcem obec s takmer 2300 obyvateľmi riadiť skutočne ako manažér, a nie ako politik.“
JOZEF HODULÁK – MUČÍN
„ To, čo som ako nový starosta obce so 656 obyvateľmi našiel na úrade, je obrovské množstvo práce. Robíme už inventarizáciu majetku. Čaká nás ekonomický audit, aby sme vedeli, na čom sme a aby sme začínali, ako sa hovorí, s čistým stolom. Predchádzajúcim vedením bolo rozpracovaných a začatých niekoľko projektov, dôležitých pre život v Mučíne a lepšie uspokojovanie potrieb občanov. Ide o komplexnú investíciu prívodného vodovodného potrubia, rozvodov vody, kanalizácie a čistiarne odpadových vôd, vrátane opráv poškodených komunikácií - v hodnote 59 miliónov korún. Zatiaľ sa preinvestovalo 9 a pol milióna. Rozvody sú vybudované približne v tretine Mučína, z prívodného potrubia z Rapoviec je zrealizovaná polovica. Myslím si, že to poskytuje dostatočný obraz o úlohách, ktoré sú pred nami v oblasti investícií, prípravy a presadzovania projektov, takže splniť ich bude určite veľmi náročné a vyžiada si plné nasadenie novozvolených orgánov obce a jeho úradu.“
MARIÁN LENHARD – LOVINOBAŇA
„Riadenie obce je pre mňa novou skúsenosťou, preto sa musím čo najskôr zapracovať. V úrade to vyzerá v poriadku. V obci je rozpracovaných viac projektov, napríklad územný plán, infraštruktúra - cesty, vodojem v Uderinej - prestavba starej školy na byty... Tieto akcie by mali prispieť k zlepšeniu vybavenosti. Negatívom je, že zatvorením kľúčovej fabriky Lovinitu Lovinobaňa nielenže miestni obyvatelia prišli o zamestnanie, ale aj obec o dôležitú časť príjmov z dane z nehnuteľnosti, čo môže zhoršiť financovanie aj rozvojových zámerov.