ný cieľ: zlepšiť situáciu v pravidelnej autobusovej doprave. Na jej zabezpečovanie a v prípade menších, okrajových obcí skôr nezabezpečovanie, je vznášaná nemalá kritika.
Potvrdila to aj diskusia predstaviteľov samosprávy, ktorí pranierovali znižovanie počtu spojov, čo limituje možnosť obyvateľov hlavne koncových (z pohľadu dopravy) obcí cestovať za lekárom, do nemocníc, obchodov, škôl, ale aj za prácou. Neprispieva to teda k znižovaniu nezamestnanosti, ako to povedal starosta Polichna Július Slovenčák. Igor Čepko, starosta Málinca vyslovil nespokojnosť s prispievaním obcí na niektoré spoje a tiež so zlou koordináciou železničnej a autobusovej dopravy. (Spoje na seba nenadväzujú, skôr si konkurujú v špičkových prepravných časoch). Ďalší príklad z Lentvory hovorí o tom, že počas celého víkendu nejde do obce už ani jeden autobus. Posledný tam príde v piatok o 15,30. Prispievanie obcí na niektoré spoje pranierovali viacerí starostovia, pretože je to podľa nich v rozpore so zákonom o obecnom zriadení. Na rozvojové projekty musia zháňať peniaze z cudzích zdrojov, pre nedostatok vlastných, a pritom platia za služby, ktoré nie sú primárnymi z pohľadu samosprávy.
Vedenie SAD Lučenec na čele s výkonným riaditeľom Vojtechom Kupkom počas diskusie, ale tiež prostredníctvom audiovizuálnej prezentácie, ktorej úroveň pochválili aj samotní starostovia, odpovedalo na vznesené pripomienky. Podobne tak aj prítomný riaditeľ Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja Ján Marcinek. Zhrnúť by sa to dalo do konštatovania, že sa musí obnoviť systematická komunikácia a spolupráca všetkých týchto inštitúcii zainteresovaných na pravidelnej autobusovej doprave. Len tak sa dá dosiahnuť náprava. Zhodli sa na tom, že je potrebné presne definovať verejný záujem v tejto činnosti a minimálnu dopravnú obslužnosť. Aby bolo jasné, čo je nevyhnutné vykonávať, na čo prispeje štát prostredníctvom dotácií na výkony vo verejnom záujme cestou vyššieho územného celku (mimochodom, na tento rok je zatiaľ schválených v banskobystrickom kraji 210 miliónov Sk, čo je o vyše 40 miliónov menej ako vlani). To urobí jasno aj v otázke prispievania obcí na niektoré spoje. Ak nebudú zahrnuté v minimálnej obslužnosti, bude v prípade záujmu o ich udržanie potrebné na ne naďalej prispievať. Podľa Vojtecha Kupka sa to však dotýka len niekoľkých obcí a vyinkasované peniaze neodstraňujú stratu, ale ju zmierňujú.
Vypracovať treba tiež koncepciu trvalo udržateľného rozvoja komplexného dopravného systému, integrujúceho jednotlivé druhy dopravy, preväzujúceho dopravné systémy, (aby spoje na seba nadväzovali)... Pokračovať treba v znižovaní priemerného veku vozidlového parku, čo prispeje k znižovaniu prevádzkových nákladov a vyššiemu komfortu dopravy. To všetko spolu by malo priniesť zastavenie odlivu cestujúcich a ekonomickú stabilizáciu prímestskej dopravy. Výsledkom trojstretnutia v Lučenci, teda miestnej, regionálnej samosprávy a prepravcu - SAD Lučenec - by malo byť už v blízkej budúcnosti zmapovanie požiadaviek obcí na dopravnú obslužnosť, jej premietnutie do reálnych možností prepravcov, prihliadnutie pri poskytovaní dotácií na výkony vo verejnom záujme aj na sociálne znevýhodnenie juhu stredného Slovenska a hlavne vytvorenie komunikačného mostu, ktorý podľa väčšiny prítomných prispeje k zlepšeniu situácie.