Má podobne milý „kukuč“, ale keď sa zahľadíte bližšie, všimnete si niekoľko zmien. V prvom rade širší a prikrčenejší postoj, čo je zásluha nového hlbšieho predného spojlera. Ďalším neprehliadnuteľným detailom sú mohutnejšie prahy a hlavne efektné 17 – palcové kolesá, ktoré pekne vypĺňajú priestor pod blatníkmi. Ešte silnejšie na vás zapôsobí pohľad zozadu, pri ktorom nikto nezapochybuje, že so športovaním to v prípade tohto auta mysleli konštruktéri Suzuki naozaj vážne. O aerodynamiku sa stará decentný strešný spojler, zatiaľ čo v spodnej časti nárazníka nájdete v každom rohu jednu koncovku výfuku. Aby tuneri mali čo najmenej práce, v porovnaní s klasickým Swiftom bola prepracovaná tiež grafika a tvar zadných skupinových svetiel. Na majiteľovi teda ostáva už len výber odtieňa farby karosérie a vecou vkusu bude tiež rozhodnutie, či sa pustiť alebo nepustiť do „bojových“ bielych pásov vedených stredom celého auta. Dynamikou nabitému zovňajšku neostáva nič dlžný ani interiér. Predné športové sedadlá sú správne hlboké, aby vás podržali v skutočne ostrých zákrutách. Zároveň sú dostatočne komfortné aj na dlhšie cestovanie. Jednoducho predstavujú dobrý kompromis medzi športovým držaním tela a použitím na každý deň. Príjemným oživením interiéru sú trojramenný športový volant s hrubším a výraznejšie tvarovaným vencom potiahnutým kožou, farebné poťahy na dverách, hliníkové pedále a špeciálne koberčeky. Kvalita spracovania dosahuje štandardne vysokú úroveň. Ak odhliadneme od dizajnu a zameriame sa na techniku, prvé, čo robí športové auto naozaj športovým je motor s objemom 1,6 l a výkonom 92 kW/125 k, ktorý autu s hmotnosťou 1090 kg bohato stačí. Na stláčanie akcelerátora reaguje ostro a do otáčok stúpa s nadšením ako sa na Japonca patrí. Narábanie s pákou 5 – stupňovej manuálnej prevodovky je radosť sama o sebe. Nádherne krátke a presné dráhy radenia urýchľujú zmenu prevodov a tým posilňujú športový pocit z jazdy. Najväčšou perlou tohto malého japonského dravca je podvozok. Vpredu odvádza dobre svoju robotu odpruženie typu McPherson, vzadu nájdete osvedčený skrutný stabilizátor. Keď nazriete pod blatníky zistíte, že pôvodné tlmiče nahradili úplne nové značky Monroe. Konštruktéri zosilnili uchytenie náprav, použili lepšie puzdrá uloženia a samotné nápravy dostali pevnejšiu konštrukciu. Posilňovač riadenia je naďalej elektronický, ale jeho riadiaca jednotka bola preladená s dôrazom na lepšiu komunikáciu s vodičom a prenos väčšieho množstva informácií do riadenia. Výsledkom snaženia konštruktérov budete nadšení. Za volantom Swifta Sport si užijete takú porciu zábavy, ako so žiadnym z konkurentov v tejto cenovej kategórii. Tento skutočný dravec v motoristickom svete je dobrým príkladom toho, že Japonci dokážu postaviť skutočne skvelé malé športové autá za prijateľnú cenu. Za 510 000 korún dostanete perfektne vyladené a na dnešnú dobu mimoriadne zábavné auto, ktoré robí dobré meno značke a je najlepšou formou oslavy jej úspechov na majstrovstvách sveta automobilových súťaží.
Ak sa vám Suzuki Swift zapáčil neváhajte a navštívte predajňu DSB Autošpeciál, s.r.o., so sídlom v Lučenci, A. S. Jegorova 598/30. Bližšie informácie získate aj na www.suzuki-lucenec.sk. Radi vám poradia aj na tel. číslach: 433 11 02, 0908 548 935, e-mail: suzuki-lucenec@stonline.sk