ky.
Koordinátor Strediska miestnej správy železničných tratí a stavieb Stanislav Novotný hovorí: „Veru, je to tak! Rozkrádajú nám aj živé železničné trate. Podkladnice vážia od piatich do desiatich kilogramov. Zrejme sa im oplatia odniesť do zberu. Na trati z Lučenca do Veľkého Krtíša kradol aj jeden náš zamestnanec. Už dostal výpoveď. Je trestne stíhaný, takže už možno bude pokoj. Raz tam chýbali matice a podkladnice na viac ako dvoch metroch. To už umožňuje, aby sa koľajnice rozišli a vlak vykoľajil. Ešte pred desiatimi rokmi sme mali oveľa viac pochôdzkárov. Na úseku z Lučenca do Kalondy chodili každý deň. Teraz len raz za týždeň. Spôsobuje to vážne problémy.“
Na budúci rok pravdepodobne aj u nás nadobudne platnosť Šengenská zmluva. Podľa nej hranice v rámci Európkej únie v podstate stratia význam. So stratou významu hraníc automaticky nadobudnú význam doterajšie cezhraničné komunikácie. Železničná trať z Lučenca do Balažských Ďarmôt (je súčasťou trate Lučenec – V. Krtíš), bude mať tohto roku 110 narodeniny. Dožije sa aj Šengenskej hranice?
Autor: P. Rapco