eciálny dozor. „Už sme požiadali o pridelenie asistentov učiteľa. Dúfam, že nám krajský školský úrad vyjde v ústrety a od septembra budú problémoví žiaci pod dvojnásobným odborným dohľadom,“ hovorí Ján Mižúr.
Fľašu s domácou pálenkou priniesol do školy siedmak. Vraj ju dostal od kamaráta z inej základnej školy. Kolovala v triede ôsmakov. Triedny učiteľ zacítil v dychu dvoch dievčat alkohol. „Zavolal som ich do riaditeľne a dal im fúkať. Jedna mala 0,4 promile alkoholu, druhá 0,2. Oznámil som to rodičom. Dievčatá svoj čin oľutovali. Vraj pili preto, aby zapadli do kolektívu,“ objasňuje riaditeľ. Slečny patria na škole medzi žiakov s dobrým prospechom. Riaditeľ si myslí, že pili, aby zapôsobili na svojich spolužiakov a viac po alkohole počas vyučovania nesiahnu.
„Priestupok sme riešili v rámci vnútorného školského poriadku pre žiakov našej školy. Najskôr je to napomenutie, potom pokarhanie a nakoniec znížená známka zo správania. Prípad som ohlásil aj polícii. Od žiakov som sa dozvedel, že otec chlapca, od ktorého si žiaci zadovážili pálenku, ju vyrába doma. Deň predtým, ako sa fľaša objavila v škole tri ôsmačky sa z nej opili mimo školy. Jednu kamaráti domov doslova odniesli,“ hovorí Mižúr.
Exkrement našli žiaci na chodbe pred chemickým kabinetom, neďaleko toaliet. „Jedna učiteľka do kôpky kopla. Išli sme sa popučiť od smiechu,“ so smiechom nám oznamovali dve dievčatá z prvého stupňa. „Zatiaľ sme nezistili, kto na chodbe vykonal veľkú potrebu,“ hovorí riaditeľ.
Problémy s disciplínou majú žiaci podľa neho aj preto, že žijeme dobu, v ktorej rodičia majú problémy s finančným zabezpečením rodiny. Pracujú po večeroch aj nociach, odchádzajú do zahraničia a na deti im zostáva málo času. Pripúšťa, že medzi pedagógmi chýbajú prirodzené autority a oklieštené sú aj ich kompetencie.
Autor: Z. Suráková