prvých dvoch (z celkovo ôsmich, o ktorých sa uvažuje). Priamo sa to dotýka nášho regiónu. Prvými pevnými spojeniami brehov Ipľa by mali byť totiž mosty v Trenči - časť Rároš a v Kováčovciach - časť Peťov, kde celá iniciatíva vznikala.
Prihovára sa za to aj silná podpora tohto riešenia z maďarskej strany. Touto investíciou chce viac sprístupniť potenciál mesta Szécsény. Od minulého roka je na oboch spomínaných miestach otvorený turistický priechod v podobe zakotvenej kompy. Rároš spája s rekreačnou oblasťou pod Nógrád Szakálom (tým sa výrazne priblížilo maďarským peším a cyklistickým návštevníkom termálne kúpalisko v D.Strehovej) a Peťov s Pöténypuszta pri Szécsényi. Podobný turistický priechod vznikol vlani aj medzi Vrbovkou a maďarskou obcou Örhalom. Tento je v súčasnosti najviac využívaný. Leží len 6 kilometrov od ďalšieho významného centra Nógrádu - Balašských Ďarmôt. Približuje tak jeho potenciál vzdelávacích možností, zamestnania, kultúrnych a spoločenských aktivít. Starosta Vrbovky Károly Zólyomi by preto uvítal aj tu vybudovanie stabilného mosta. Dedina so 400 obyvateľmi by tak stratila prívlastok – koncová. Cesta, ktorá do nej vedie, ďalej nepokračuje. Negatívne sa to premieta do dopravného spojenia, vysokej nezamestnanosti. Mladí ľudia preto z Vrbovky odchádzajú. Situáciu by to pomohlo normalizovať. Mostové ambície majú aj samotné Kováčovce, Koláre, Ipeľské Predmostie a potom ďalšie obce pod či nad Ipeľským Sokolcom. Ktoré z ipeľských mostov sa podarí postaviť, ukáže blízka budúcnosť a hlavne schopnosť získať dostatok peňazí. Potrebné pre život tunajších obyvateľov sú totiž všetky.