Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Neskutočné?! Trabanty porážali „audiny aj meďáky“!

Nablýskané „fára“, „nadupané“ motocykle, dráždivé krivky mladých dievčat a skvelá zábava. Aj tak vyzerali preteky v zrýchlení a autonunigový zraz v Boľkovciach pri Lučenci.


„Počasie nám vyšlo. Ľudí prišlo viac ako sme čakali. Boľkovce boli výborným hostiteľom týchto pretekov. Ďakujem všetkým partnerom - generálnym, reklamným aj mediálnym bez ktorých by sa takýto pretek nemohol usporiadať,“ uviedol jeden z organizátorov Peter Kovács. Na 3. ročníku sa zišli „vymakané“ štvorkolesové tátoše, mladí ľudia a krásne baby, oblečené naľahko. Na štart sa postavilo niečo vyše 107 áut a cca 20 motocyklov.

Nechýbali ani účastníci zo zahraničia, najmä z Maďarska. Očiam lahodili naleštené karosérie, elektrónové disky kolies, kožené čalúnenie sedadiel a skvelá audiotechnika. Organizátori pripravili aj rôzne perličky. Tou najväčšou určite bol expresne rýchly Dragster. Na 1/8 míľovej trati to vytiahol až na „štyristovku“. Zároveň vyhral v absolútnom ponímaní a v jednej z troch exhibičných jázd časom 04,390 sekúnd vytvoril nový slovenský rekord! Diváci okrem toho mali počas celého dňa možnosť sledovať napínavé súboje ďalších „šprintérov na krátke trate“. Na štartovacej čiare mohli priaznivci vône benzínu zazrieť vozy od Trabanta cez Škodu Favorit až po luxusný Mercedes. A predstavte si, vo väčšine prípadov práve automobilové legendy tvrdili muziku. V kategórii A1 dominovalo azda najslávnejšie východonemecké auto všetkých dôb Trabant. Za volantom sedel rodák z Fiľakova Ronald Čaba. V ostatných kategóriach vyhrávali v „civilnom automobilovom svete“ outsideri. Z „našich“ pilotov na zlato siahol v kategórii A7 Lučenec Ladislav Bukor na motokáre, ktorý sa stal zároveň aj celkovým víťazom. V treťom kvalifikačnom kole 07,407 sekúnd. V konečnom poradí to bol síce až štvrtý najlepší čas, no keďže zahraniční jazdci sa vzdali ocenenia absolútneho víťaza medzi autami, cenu mesta Lučenec mohla odovzdať zástupkyňa primátora pani Balážová domácemu favoritovi. „Na upresnenie celkovo druhý najrýchlejší bol český jazdec z Mogul Racing Teamu na dvojmotorovej Corse časom 05,278, na treťom mieste skončil Miklós Gyetvai z Maďarska na Fiate 126P – „Dragpolski“ s výkonom 460 konských síl, ktorému v exhibičnej jazde namerala časomiera 07,152 sekúnd,“ ozrejmil P. Kovács. Spomedzi motocyklov sa podarilo najlepší čas dosiahnuť Radovanovi Šulákovi na Kawasaki, ktorý v semifinálovej jazde dosiahol čas 06,148 sekúnd.
Veľkú pozornosť pútali aj malé fiatky či staručičká no pekelne rýchla Škoda 100. S nimi si to rozdal aj už spomínaný organizátor Peter Kovács. Ten to rozbalil na novučičkom vytuningovanom Fiate Grande Punto. Veľa vody však v celkovom poradí nenamútil. „Predtým som jazdil na Renaulte Clio. S ním som dosiahol aj pár pekných úspechov nielen na Slovensku. Teraz mám Fiat Grande Punto. Je to ťažší automobil a najmä veľké elektróny na ňom sú brzdou v takýchto pretekoch. Rozhodujú tu totiž tri základne elementy. Ľahkosť auta, kvalitná zmes pneumatík a výkon motora, lepšie povedané platí tu priama úmera; čím ľahší a výkonnejší, tým rýchlejší,“ vysvetľoval P. Kovács, akým spôsobom sa presadiť v takýchto pretekoch. Počas nich sa našlo niekoľko odvážlivcov, ktorí to vyskúšali aj za volantom svojich vlastných civilných automobilov ako napríklad Forman, Mercedes, BMW, Golf či Felícia. Ďalšou lahôdkou sobotňajšieho auto-moto šou bola súťaž o naj „tuningáča“! Spomedzi motocyklov sa podarilo najlepší čas dosiahnuť Radovanovi Šulákovi na Kawasaki, ktorému v semifinálovej jazde namerali 06,148 sekúnd.

Skryť Vypnúť reklamu

Zsolt Šinka nedá na Ladu dopustiť
Na pretekoch v Boľkovciach patril medzi najskúsenejších jazdcov! Rolu favorita v kategórii A2 do 1600 cm3 začal potvrdzovať už v kvalifikácii. Rodák z Veľkej nad Ipľou na svojej Lade Combi dosiahol časom 8,95 sek. svoj osobný rekord. Tesne pred štartom vo finále však Lada prestala poslúchať a kvôli vážnej poruche motora si to Zsolt Šinka vo finále s najlepšími nemohol rozdať. „Na motore sa mi odtrhol sinanblog a keďže na opravu som mal niečo vyše jednej minúty, vedel som, že je koniec. Škoda. Napriek tomu som spokojný, pretože som mal v kvalifikácii výborný čas,” dal sa počuť Z. Šinka po pretekoch.
Ako dlho vám trvalo, kým ste zhotovili vášho šípa?
Približne rok a pol som dával moju Ladu Combi dokopy. Pracoval som na nej však s prestávkami. Nie vždy totiž bol čas.
Prečo práve Lada Combi?
Mám na to dva dôvody. Prvý je, že som veľkým fanúšikom aut so zadným pohonom. Druhým je fakt, že takýchto aut je na Slovensku asi iba 5 alebo 6.
Vaša Lada Combi obehla také „fára“ ako Subaru, Audi. Ako je to možné a čo je najsilnejšou stránkou, lepšie povedané vašou tajnou zbraňou?
Táto Lada je oproti civilným autám o 200 kg ľahšia. Má špeciálnu prevodovku a samosvorný diferenciál. Zároveň je aj motor omnoho silnejší. Upravili sme ho až na 150 koní. Bez týchto úprav by sme mali len veľmi malú šancu presadiť sa.
Koľko ste už do nej investovali?
Poviem to takto. Ak by som mal niekomu inému v tejto chvíli zhotoviť podobný automobil, na úpravy bez auta by som si vypýtal cca 150 000 korún.
Máte ešte nejaké iné podobné automobilové skvosty?
Nie nemám. Automobilové šprinty sú finančne dosť náročné a neustále si vyžadujú investície. Doba socializmu dávno skončila a aj súčiastky na obyčajné lady sú dnes dosť mastné.
Chodíte aj na iné preteky?
Zúčastňujeme sa najmä pretekov v Maďarsku, kde majú automobilové šprinty dlhšiu tradíciu a je tam omnoho silnejšia konkurencia. Okrem toho si občas odskočíme na automobilový slalom, alebo na preteky do vrchu.

Skryť Vypnúť reklamu

Na americkom dele
to rozbalil Félix Borbás
Na pretekoch to rozbalil na Lancia Delte a na americkom „nadupanom“ Forde Mustang. Práve ten patril medzi tátoše, ktoré pútali najväčšiu pozornosť. Obsah 5000 cm3 a „nepoškvrnený” dizajn si nejeden fanúšik odfotil do svojho albumu. Na obidvoch autách sa Félix Borbás presadil a vystúpil na medailové pozície. S Lanciou si v kategórii A3 vyjazdil striebro a s Mustangom v extra triede špeciál sa postavil na bronzový stupienok. Rimavskosoboťan sa zrýchleniu venuje už dlhšiu dobu a má za sebou aj štart na povestných a vychýrených pretekoch na Hungaroringu v Maďarsku. No napriek tomu najmä jeho tretie miesto v kategórii špeciál mnohých prekvapilo. „Ford Mustang okrem skrátenej prevodovky nebol nijako inak upravovaný. Je to pôvodné civilné auto, bez čo i len najmenších zmien. Lancia Delta už absolvovala niekoľko štartov, ale ešte vo štvrtok sme ju museli dolaďovať a robiť vážnu opravu prevodovky. Času bolo málo a nastaviť motor na správne parametre sme nestihli. Aj preto som s umiestnením veľmi spokojný,” v skratke zhodnotil svoje účinkovanie v Boľkovciach Félix Borbás.
Ako dlho vám trvalo, kým ste zhotovili vášho šípa?
Nedá sa to presne povedať, pretože pretekám už dlhšiu dobu a moje auto pred každým štartom upravujem.
Prečo práve Lancia Delta a Ford Mustang?
Milujem talianske autá. Okrem toho pracujem v servise, ktorý sa špecializuje na opravu Fiatov alebo Lancií. Rovnako blízky vzťah mám aj k americkým fáram.
Vaša Lancia Delta obehla také autá ako Subaru, Mercedes či Audi. Ako je to možné ?
Tejto Lancii ubudlo z pôvodnej hmotnosti niečo cez 800 kg. Výkon motora je tiež vyšší, pretože sme zabudovali doň turbo. Koľko koní má presne vám však nepoviem. Ešte sme nestihli absolvovať presné merania.
Koľko ste už do nej investovali?
Financií nemám veľa nazvyš. Pomáham si ako môžem. Bez sponzorov, ktorí mi pomôžu by som podobné preteky len veľmi ťažko mohol absolvovať. Súčiastky si zháňam po vrakoviskách, kde sú omnoho lacnejšie. Presnú cifru, ktorú investujem na úpravu auta vám nepoviem, ale približne sa to pohybuje od 50 000 do 100 000.
Máte ešte nejaké iné podobné automobilové skvosty?
Vlastním len Lanciu Deltu. Ani spomínaný Ford Mustang nie je môj. Mám ho vypožičaný od majiteľa.
Chodíte aj na iné preteky?
Zúčastňujeme sa pravidelne na pretekoch na okruhu Hungaroring v automobilovom šprinte. Na Slovensku sa na podobných pretekoch predstavujem menej.

Skryť Vypnúť reklamu

VÝSLEDKY ŠPRINTOV (VÍŤAZI V JEDNOTLIVÝCH KATEGÓRIÁCH):
A1: Ronald Čaba (Trabant Combi) Fiľakovo
A2: Martin Mozdík (Hodna Civic) Veľký Ďur
A3: Tibor Eotvos (Škoda 1000MB) Košíce
A4: Marek Jurčo (Subaru Impreza) N. Zámky
A5. Martin Široký (Subaru Impreza) Skároš
A6: Ferenc Szabó (Audi Quatro) Szeged - HU
A7: Ladislav Bukor (motokára) Lučenec
M3: Radovan Maťuga (HondaCBR 600 RR) Veľký Krtíš
M4: Marian Šulák (Suzuki GSXR) Bratislava
M5. Ľubomír Forcek (HondaCBR) Bratislava
M6: Radovan Šulák (Kawasaki Ninja ) Sereď
M7: Ladislav Torda (Kawasaki) Košíce

VÝSLEDKY TUNING:
1. miesto: oranžový Fiat 126, 2. miesto: červený Fiat Coupe, 3. miesto: žltá Škoda Fabia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 580
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 870
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 650
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 290
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 414
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 386
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 294
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 311
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 300
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 487
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

Dvojica mužov ukradla zásobníky s mincami zo samoobslužnej  autoumyvárne v Poltári.

V Rimavskej Sobote bude 27 odberných miest

Odberné miesta podľa samosprávy kopírujú volebné okrsky v meste s tromi výnimkami.

Slovensko sa pripravuje na celoplošné testovanie.

Banskobystrická župa je prvou v krajine, ktorá chystá vo svojich zariadeniach preventívne testovanie

Pravidelné testovanie sa dotkne 30 zariadení sociálnych služieb v zriaďovateľskej pôsobnosti BBSK.

BKM Lučenec.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy zaznamenali rekord v počte pozitívne testovaných

Za jediný deň pribudlo na Liptove 254 ľudí, ktorým potvrdili nákazu koronavírusom.

Zoznam odberných miest v liptovských mestách

Pozrite si, na akých miestach sa bude konať celoplošné testovanie na Covid-19 v liptovských mestách.

Už ste čítali?