Kampaň zaznamenala množstvo väčšinou negatívnych ohlasov. Ľudia, prechádzajúci okolo bilbordov, len neveriacky krútia hlavou. Reklama spôsobuje aj šok a odpor. V najbližších dňoch by sa ňou mala zaoberať Rada pre reklamu. Odborníci by mali posúdiť, či kampaň zodpovedá pravidlám slušnej, čestnej a pravdivej reklamy. Ak nariadia, bilbordy a plagáty v mestskej hromadnej doprave zmiznú alebo sa upravia. Ako na reklamu reaguje hlavný synodný radca reformnej kresťanskej cirkvy na Slovensku, Šándor Molnár? „Myslím si, že takáto kampaň pomôže, aj keď je zarážajúca. Veď je to živý tvor, aj keď sa ešte nenarodí. Ľudia by mali pochopiť, že aj nenarodené dieťa je plnohodnotný človek. Jediná možnosť pred neplánovaným tehotenstvom je osveta.“
„Môj desaťročný syn prišiel domov vystrašený a s plačom. Stále dookola opakoval: Mami, však to nie je bábätko?“ posťažovala sa 33-ročná Eva. Podobné ohlasy sme počas minulého týždňa mali v redakcii od viacerých občanov.
Čo si myslia o šokujúcej reklame gynekológovia?
ALEXANDER SUHÁNYI
„Podľa mňa je kampaň drastická a nechutná. Voči ľuďom nie je fér, keď sú nútení sa na také niečo pozerať. Žena má právo rozhodnúť sa sama. Tento problém sa nedá riešiť zákonom a nezmyselným zákazom. Takto to robia len hlupáci. Potrebná je dostatočná výchova, životný štýl a vzdelanie.“
IGOR TOMAŠOVIČ
„Tento spôsob je určite nešťastný. Toto nepatrí na bilbordy, je to citlivá záležitosť. Osveta by sa mala vyvíjať postupne cez sexuálnu výchovu v školách a aj v rodinách. Dôležitá je prevencia. Z vlastných skúseností viem, že 90 percent žien po interrupcii má ťažkú psychotraumu s trvalými následkami. Podľa môjho názoru by mala byť prístupnejšia antikoncepcia. Určite je potrebné nechať ženám právo rozhodnúť sa.“
IVAN ĽUPTÁK
„Zatiaľ si nič nemyslím, nepostrehol som to. Viem len, že zákon umožňuje ženám interrupciu.“
Autor: Denisa Horváthová