„Mal by sa vzdať kresla primátora aj kvôli občanom, ktorí ho volili. Ignoroval poslancov a podpísal zmluvu poza náš chrbát. Na to nemal právo. My sme odsúhlasili na rekonštrukciu úradu 4,5 miliónov korún a Rončák podpísal zmluvu na 9,2 milióna korún. Som sklamaný z jeho prístupu. Okrem primátora museli o tomto kroku vedieť minimálne členovia komisie, ktorá bola pri výbere firmy,“ hovorí poslanec Róbert Sobota.
„Cítime sa podvedení. Primátor mal dostatok času na to, aby nás informoval. V minulom roku sme na rekonštrukciu budovy, v ktorej sídli mestský úrad, vyčlenili z rozpočtu štyri a pol milióna korún. V júni tohto roku primátor podpísal zmluvu s firmou Mijas, s.r.o., na vyše deväť miliónov. Svojvoľne sumu navýšil o takmer päť miliónov. Doteraz nám nevysvetlil, prečo nás o tom neinformoval. Tento chybný krok nemožno prehliadnuť. Trestné oznámenie sme povinní podať. Primátor podľa mňa zneužil právomoc verejného činiteľa,“ domnieva sa poslanec Pavel Gavalec.
V komisii, ktorá bola pri výberovom konaní a rozhodovala, ktorá firma a za akú sumu opraví budovu mestského úradu, sedeli traja ľudia – František Krajčo, prednosta mestského úradu, vedúca stavebného oddelenia Viera Bahledová a Ladislav Stankovič ako stavebný dozor.
„Členov komisie vymenoval primátor. Ťažko sa mi k tomu vyjadruje. Uvedomujem si svoj podiel viny. Je logické, že takú čiastku, ako je 9,2 milióna korún, musí odsúhlasiť zastupiteľstvo. Všetko sa to však zomlelo veľmi rýchlo. Výberové konanie ale bolo v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní,“ povedal František Krajčo, ktorému nebolo do reči.
„Snažili sme sa z dôvodu časovej tiesne čo najskôr začať so stavebnými prácami, aby sa rekonštrukcia stihla do zimy. Nebolo v tom rozhodne žiadne úmyselné zavinenie a ani zámer. Mali sme na zreteli skôr odstránenie bezpečnostných závad na budove a zlepšenie komfortu pre obyvateľov, ktorí si sem prídu vybaviť svoje úradné záležitosti a v neposlednom rade ušetriť na prevádzkových nákladoch spojených s chodom úradu. Zmluva mala byť predložená na najbližšie rokovanie mestského zastupiteľstva. Aj s odôvodnením, prečo sa takto postupovalo,“ povedal hovorca mestského úradu Ondrej Lepiš.
Budovu Mestského úradu v Poltári postavili v roku 1929. Po rekonštrukcii by v modernej budove mali sedieť všetci zamestnanci úradu, ktorí momentálne pracujú v dvoch rôznych budovách.
„Našim zámerom bolo ušetriť náklady a občanom čo najviac uľahčiť vybavovanie potrebných záležitostí,“ povedal primátor.