Sobota, 21. máj, 2022 | Meniny má Zina

Bol opitý, zabil seba a päť ľudí

NEĎALEKO REVÚCEJ zomrelo pri nehode šesť ľudí. Tragédiu má na svedomí vodič, ktorý šoféroval opitý. Jazdil rýchlo, dostal šmyk, prešiel do protismeru a tam sa zrazil s Fiatom Tipo.

REVÚCA. Druhá najtragickejšia dopravná nehoda po Polomke, kde zahynulo dvanásť ľudí, sa stala v sobotu 6. júna medzi Muránskou Dlhou Lúkou a Revúcou. Zomrelo pri nej šesť ľudí. Medzi nim bol aj vodič, ktorý nehodu zapríčinil. Pri pitve sa zistilo, že za volant si sadol opitý. V krvi mal až 2,25 promile alkoholu, čo je hodnotené ako ťažký stupeň opilosti.
Mali svoje sny
Manželia Buvalovci, 50-ročná Drahuška a 57-ročný Jozef, mali dvoch dospelých synov a jedného vnúčika. Už tridsať rokov sa tešili zo spoločného manželstva. Pred pár rokmi sa z Revúcej presťahovali do neďalekej obce Magnezitovce, kde si postupne opravovali rodinný dom. Podnikali, mali kníhkupectvo v Revúcej. Starší syn pracoval v Čechách. Častejšie boli v kontakte s mladším Jozefom.
26-ročná Ivanka Chrapanová. V septembri sa mala vydávať za Jožka Buvalu.
30-ročná Revúčanka Alexandra Ružiaková trávila sobotu na chate na Prednej Hore so svojimi priateľmi. Pozvala ich na oslavu svojich okrúhlych narodenín. Bola matkou 12-ročného dievčatka a 8-ročného chlapca.
Revúčan, 24-ročný Marek Matušík, bol mladý a plný života. Ľudia ho poznali ako usmievavého človeka. Bol jedináčikom. V sobotu sa aj on zabával na Sašiných narodeninách.
Tridsaťtriročný Rado Marčák pochádzal z Revúčky. Pracoval ako manažér vo firme pri Revúcej. Kamaráti ho poznali ako zodpovedného človeka. V tomto roku sa mal oženiť so svojou priateľkou.
Všetci títo ľudia mali plány a chceli žiť. Ich život skončil v jednom okamihu. V osudnú sobotu, päť minút pred siedmou hodinou večer.
Osudná cesta
Oslava Sašiných narodenín začala už v piatok. Niekoľko kamarátov sa pridalo k oslave aj so svojimi deťmi. Všetko prebiehalo v poriadku. Až na osudné rozhodnutie odísť z chaty na aute. Nikto netuší, prečo trojica mladých ľudí sadla do auta a išla do Revúcej.
„Pôvodne mali ísť kúpiť cigarety len do hotela neďaleko našej chaty. Ja som bol s deťmi na prechádzke a až okolo pol siedmej sme si všimli, že Saša, Marek a Rado na chate nie sú,“ hovorí ich spoločný kamarát. Okolo siedmej niekto počul správu o nehode. Partia tomu nepripisovala význam, zisťovali však, o zrážku akých áut ide. Keď sa dopočuli, že havarovala aj čierna Kia, na ktorej odišli ich kamaráti, začali mať zlé tušenie. Zabehli do hotela, tam však čašníčka potvrdila, že tu cigarety kupovať neboli. Niekoľko ľudí z chaty sa teda rozhodlo, že sa na miesto nehody pôjdu pozrieť. Zistenie bolo kruté. Na ceste našli dva takmer zošrotované autá.
Havarovali na požičanom aute
Podľa našich informácií pani Buvalová havarovala na svojom aute prednedávnom. V osudnú sobotu sa vybrali pre svojho syna Jozefa do Muránskej Dlhej Lúky, ktorá je vzdialená asi päť kilometrov od Revúcej. Auto si údajne požičali a šoférovala 50-ročná Drahuška. Vedľa nej sedela nastávajúca nevesta Ivanka a pán Jozef v osudný večer sedel vzadu. Ich cesta sa však skončila predčasne. Syn ich už čakal na konci dediny, keď však dlho nechodili, vybral sa im pešo oproti. Svojich rodičov a nastávajúcu manželku už živých nikdy viac neuvidel.
Ako došlo k nehode
Päť minút pred siedmou vodič čiernej Kie prechádzal miernou zákrutou smerom na Revúcu. Následkom vysokej rýchlosti však po prejazde touto zákrutou vošiel pravými kolesami do priekopy a zrejme chcel auto vrátiť na cestu. Vtedy dostal šmyk a auto sa niekoľko metrov nekontrolovateľne šmýkalo po ceste. V tom okamihu v protismere prichádzal červený Fiat. Zrážke sa už nedalo zabrániť. Fiat najskôr narazil do pravej bočnej časti Kie, autá sa potom zrazili aj spredu a skončili zdemolované v priekope. Do áut ešte narazilo ďalšie auto prichádzajúce od Revúcej, vodička ktorého nestihla dobrzdiť. Jej a ani spolujazdcovi sa nič vážnejšie nestalo. Horšie to bolo s posádkami oboch áut. Na miesto okamžite prišlo niekoľko sanitiek a hasičov, ktorí museli osoby z áut vystrihávať. Dvaja muži, ktorí sedeli na zadných sedadlách oboch áut, ešte javili známky života. Potom, ako záchranári začali s ich oživovaním, však obidvaja na mieste nehody vážnym zraneniam podľahli. Osoby, ktoré sedeli na predných sedadlách, podľa našich informácií podľahli zraneniam hneď po zrážke.
Polícia miesto nehody uzatvorila, pričom prichádzajúci kamaráti a príbuzní stále nemali informácie o obetiach nehody. Až hodinu po nehode lekárka záchranky oznámila rodinám a známym, že v autách nikto neprežil. Polícia takmer šesť hodín zaisťovala stopy. Cestu sprejazdnila až po pol druhej v noci.
Revúca smúti
Revúca sa ponorila do smútku. V jednej chvíli prišlo mesto o šiestich spoluobčanov. Ľudia plakali, nechápali, čo sa stalo. Pri mestskom úrade už od nedele visela čierna vlajka, v kvetinárstvach mali plné ruky práce. S posádkou čiernej Kie sa pozostalí rozlúčili v utorok na troch samostatných pohreboch. Manželov Buvalovcov a ich nastávajúcu nevestu pochovali spoločne o deň neskôr v Revúcej. Prišlo sa s nimi rozlúčiť okolo 800 ľudí.
Vodič Kie bol opitý
Polícia už disponuje predbežnými odbornými posudkami znalca z odboru dopravy. Z nich je zrejmé, že vodič čiernej Kie išiel rýchlosťou, ktorá bola nad jeho schopnosti. Pitva ukázala, že vodič mal v čase nehody v krvi 2,25 promile alkoholu. Musel ísť veľmi rýchlo. Hoci sa ručička tachometra v čase zrážky zastavila na rýchlosti 150 km/h, znalec ešte stále zisťuje, aká bola skutočná rýchlosť pred nehodou. Polícia ešte jednoznačne nepotvrdila, či vinníkom nehody bol 33-ročný Rado.
Je však viac než pravdepodobné, že opäť zabíjal alkohol a vysoká rýchlosť.

Najčítanejšie na My Novohrad

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 932
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 307
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 188
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 437
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 652
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 410
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 133
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 039

Blogy SME

  1. Anna Zemanová: Ruské tanky narazili
  2. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...6. Ľavica aj pravica s maslom na hlave.
  3. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  4. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  5. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  6. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  7. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  8. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 120
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 108
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 746
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 824
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 965
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 145
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 3 049
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

Na udeľovaní Novinárskej ceny v Bratislave sprevádzal Ľubicu Stančíkovú manžel.

Porota vyzdvihla kvalitu investigatívnej práce, ktorá poukazuje na nekalé praktiky v súvislosti s pozemkami v okolí Liptovskej Mary.


14 h
Anton Frič, ktorému málokto povie inak než Tony svoj život zasvetil charite.

Napriek tomu smerujú od nás na Ukrajinu nákladné autá plné pomoci.


22 h
Za starostom Alexandrom Udvardym je budova niekdajšej škôlky, ktorá sa zmení už čoskoro na stavenisko, aby z nej vyrástlo viacúčelové kultúrne zariadenie.

Hrozilo im, že ak už nezačnú, zaplatia za jeho maďarskú časť.


19. máj
Budova ZŠ na Haličskej ceste v Lučenci.

Dôjde tak k výraznému zníženiu energetickej náročnosti na prevádzku budovy ZŠ


SITA 19. máj

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Fotku mladíka prišla žena osobne ukázať na mestskú políciu. Mala o neho strach.


19. máj

Nehody v tomto úseku nie sú ojedinelé.


19. máj

Spoločnosť West Media podpísala dlhodobú nájomnú zmluvu na 15 hektárové pozemky.


19. máj

Pre zápach vo firme zasahovali hasiči aj v Detve.


20 h

Blogy SME

  1. Anna Zemanová: Ruské tanky narazili
  2. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...6. Ľavica aj pravica s maslom na hlave.
  3. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  4. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  5. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  6. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  7. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  8. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 120
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 108
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 746
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 824
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 965
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 145
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 3 049
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu