BRATISLAVA. Verejný ochranca práv Pavel Kandráč zredukuje od 1. januára 2010 poskytovanie svojich služieb v regiónoch Slovenska. informovala o tom asistentka pre styk s médiami Kancelárie verejného Ochrancu práv Zuzana Štukovská.
Z dvanástich kancelárií zostanú len tri
Z pôvodných 12 regionálnych kancelárií zostanú len tri. Rušiť sa budú kancelárie v Trenčíne, Žarnovici, Dohňanoch, Veľkom Mederi, Prešove, Veľkom Krtíši, Nitre, Bratislave-Petržalke a v bratislavskej Karlovej Vsi. Dôvodom je hospodárska a finančná kríza a v nadväznosti na ňu schválený štátny rozpočet.
"Tieto prinútili ombudsmana prehodnotiť aktivity, ktoré robí z vlastnej iniciatívy teda nad rámec povinností vyplývajúcich z Ústavy SR a zákona o verejnom ochrancovi práv," vysvetlila Štukovská.
Ľudia môžu navštíviť bratislavské sídlo ombudsmana
Služby ombudsmana budú zabezpečovať právnici Kancelárie verejného ochrancu práv naďalej v Žiline - každý prvý štvrtok v mesiaci v priestoroch úradu Žilinského samosprávneho kraja, v Banskej Bystrici - každú tretiu stredu v mesiaci v priestoroch Mestského úradu a v Košiciach - každý tretí štvrtok v mesiaci v priestoroch Magistrátu mesta Košice. Na prijatie v regiónoch je potrebné objednať sa vopred prostredníctvom Kancelárie verejného ochrancu práv.
"Tak ako doteraz zostáva občanom k dispozícii aj bratislavské sídlo verejného ochrancu práv na Nevädzovej 5, ktoré môžu navštíviť každý pracovný deň od 08.00 do 16.00 h bez toho, aby sa museli dopredu objednávať," informovala Štukovská.
Podnety možno podávať poštou i telefonicky
Nič sa nemení ani na tom, že podnety namietajúce konanie, rozhodovanie alebo nečinnosť orgánov verejnej správy v pôsobnosti verejného ochrancu práv možno podávať aj písomne poštou, faxom, e-mailom alebo webovým formulárom. Kontaktovať Kanceláriu verejného ochrancu práv sa dá aj telefonicky.
"Verejný ochranca práv bude pokračovať v spolupráci s miestnou samosprávou v regiónoch a na jej pozvanie rád príde za občanmi na besedy, stretnutia a iné podujatia, aby sa s nimi podelil o svoje poznatky a skúsenosti s porušovaním základných práv a slobôd u nás," uviedla.
Zároveň upozornila, že zvyšovanie právneho vedomia zostáva naďalej prioritou verejného ochrancu práv. "Prax jednoznačne potvrdzuje, že múdry, vzdelaný a informovaný občan je najlepšou zárukou ochrany práv," uzavrela Štukovská.