Štvrtok, 18. október, 2018 | Meniny má Lukáš

Dopravcovia chcú v protestoch pritvrdiť

Členovia Únie autodopravcov Slovenska chcú rokovať s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR o problémoch mýtneho systému. V prípade, že sa tak nestane, sú rozhodnutí pristúpiť k razantnejším krokom v rámci svojho protestu.

Člen a hovorca organizačného výboru Únie nákladných autodopravcov Slovenska (UNAS) Jaroslav Polaček (vľavo) s Rudolfom Pálešom, členom organizačného výboru UNAS na tlačovej konferencii.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Únia autodopravcov Slovenska je pripravená v prípade, že sa neuskutočnia rokovania s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR o problémoch mýtneho systému, pristúpiť k razantnejším krokom v rámci svojho protestu.

"Dohodli sme sa, že dáme ministerstvu sedem dní na to, aby s nami rokovali. Vydržíme ešte do 12. januára," povedal včera hovorca dopravcov Jaroslav Polaček na tlačovej konferencii únie. Ako ďalej pokračoval, únia však neručí za svojich členov, ktorí môžu v prípade absencie týchto rokovaní konať aj na vlastnú päsť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Výzva poslancom

Podľa Polačka pripravuje únia v tejto chvíli výzvu na Generálnu prokuratúru, list pre Úrad pre verejné obstarávanie a zároveň aj list pre Európsku komisiu.

"V tejto chvíli pripravujeme list všetkým poslancom Národnej rady, vyzývame parlament, aby v skrátenom legislatívnom konaní prerokoval všetky štyri body petície predložené 2. januára 2010. Zároveň vyzývame všetkých poslancov Národnej rady, aby pomohli realizovať myšlienky, ktoré vo svojich požiadavkách predkladáme v petícii," povedal Polaček.

Ako ďalej uviedol, poslancov tiež únia žiada, aby zvolali mimoriadnu schôdzu Podľa Rudolfa Páleša z Únie autodopravcov Slovenska je mýtny systém spravodlivý len vtedy, keď funguje.

"Mýtny systém vyhral najdrahší dodávateľ, tak sme očakávali, že bude fungovať ako v okolitých krajinách. Bohužiaľ to tak nie je," uviedol Páleš.

Dopravcovia tvrdia, že systém je nepripravený

Ako ďalej pokračoval, dopravcovia nevedia, kedy jazdia po spoplatnenom úseku, úseky nie sú označené a sprístupnený kalkulátor mýta je podľa neho úplná katastrofa. Dopravcom taktiež vadí nemožnosť platby palivovými kartami, hoci sú podľa Páleša uvedené ako jedna z možností platby. Problémy sú podľa neho i s dodávkou palubných jednotiek, ktorým zároveň vyčítal kazovosť.

"I napriek vyjadreniam spoločnosti SkyToll a ministerstva dopravy, trváme na tom, že systém je nepripravený," konštatoval Polaček. Únia podľa neho preto v utorok 12. januára verejnosti oznámi ďalšie ešte razantnejšie kroky protestu. Zároveň Polaček zhodnotil úspešnosť petičnej akcie ako vynikajúcu.

"Podpisov bolo viac ako 20 tis. a máme širokú podporu," povedal. Zároveň s úspechom tejto akcie vyjadril aj obavy, či je vláda pripravená naozaj riešiť tento problém.

Prebiehali petičné akcie

Zástupcovia malých a stredných dopravcov zakladajúci Úniu autodopravcov Slovenska, ktorí sú nespokojní s podmienkami fungovania mýtneho systému, zorganizovali v pondelok prvý deň informačno-petičnej akcie na podporu svojich štyroch požiadaviek.

Na čerpacích staniciach po celom Slovensku dopravcovia získavali podpisy za zníženie spotrebnej dane z motorových palív na priemernú úroveň okolitých krajín, či výrazné zníženie cestnej dane ako kompenzácie za zavedenie elektronického mýta. Zároveň dopravcovia v petícii žiadajú pozastaviť realizáciu mýtneho systému až do prepracovania mapy spoplatnených ciest prvej triedy len na nevyhnutné úseky a označenie všetkých spoplatnených úsekov informačnou tabuľou.

Akciu dopravcov proti mýtu podľa zistených informácií u niektorých regionálnych koordinátorov sprevádzal dosť chaotický priebeh a nižšia podpora, ako sami očakávali. Nekonala sa ani na všetkých plánovaných čerpacích staniciach a tam, kde ju zorganizovali, nie všade trvala, ako mala od 6:00 do 18:00. Hovorca dopravcov Jaroslav Polaček v pondelok napriek tomu tvrdil, že petičná akcia bola na viac ako sto čerpacích staniciach a nepovažuje ju za neúspech. Najväčšiu podporu mala podľa neho petícia v Poprade, Ružomberku, Lučenci, Topoľčanoch a čiastočne v Košiciach.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 14 513
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 936
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 399
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 632
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 575
  7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 521
  8. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 7 382
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 919
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 673

Hlavné správy z MY Novohrad

Bývalý šofér mení korene stromov na skvosty

Teodor Očenáš chcel kedysi vyrábať bakule pre hubárov, aby sa v hore ratovali pred túlavými psami. Dnes jeho prácu ľudia obdivujú.

Junior na Považí s tromi medailami

Bilancia mohla byť lepšia, no videli sme nedostatky, na ktorých popracujeme, zhodnotil tréner Michal Bokor.

Nehodová križovatka v meste zmizla

Vo Veľkom Krtíši ukončili projekt, ktorý zvýši bezpečnosť na ceste.

Muzicírovanie pomôže folkloristom

Cyklus lekcií je určený tým, ktorým prúdi folklór v žilách.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Unikátne zábery: Koniec rozprávkového života Mariána Kočnera na Donovaloch

Donovaly už podnikateľ, ktorý je momentálne vo väzbe, tak skoro neuvidí.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Európska komisia odobrila projekt výstavby D3 na Kysuciach

Dobrá správa prišla z Bruselu, peniaze sa ujdú aj diaľničnému úseku na Kysuciach.

Ďalší medveď už po Veľkej Fatre behá bez obojka

​​​​​​​Množstvo príprav potrebovali ochranári, kým sa im podarilo šípkou uspať medveďa Žiga, ktorému sa neodopol obojok snímajúci jeho pohyb. Vyšlo to až na druhý pokus.

Vybrali SME

Už ste čítali?