Štvrtok, 18. október, 2018 | Meniny má Lukáš

Kraj je opäť vlastníkom spoločnosti Regionálne cesty

Banskobystrický samosprávny kraj bude mať opäť pod kontrolou nakladanie s finančnými prostriedkami daňových poplatníkov, ktoré sú určené na údržbu ciest.

Údržbu ciest, podnikateľská činnosť na cestných komunikáciách a vykonávanie s tým súvisiacich činností zabezpečujú závody zriadené v jednotlivých okresoch.(Zdroj: TASR)

Komunikácie budú spravovať závody so sídlami v Banskej Bystrici, Lučenci, Rimavskej Sobote, Veľkom Krtíši a Žiari nad Hronom.

BANSKÁ BYSTRICA. Banskobystrická Regionálna správa ciest, a.s., sa znovu stala 100 - percentným vlastníkom spoločnosti Regionálne cesty, s. r. o., Bratislava. Na prevode jej obchodného podielu sa dohodol nový predseda Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Vladimír Maňka s partnermi z britskej spoločnosti Central and Eastern Europe Infrastructure Investments Limited.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Predsedovi BBSK sa tak podarilo vrátiť kontrolu nakladania s finančnými prostriedkami daňových poplatníkov určenými na údržbu ciest pod banskobystrický vyšší územný celok (VÚC)," informovala Iveta Kureková z referátu vzťahov s verejnosťou Úradu BBSK.

Akciovku založili pred viac ako dvoma rokmi

Banskobystrickú RSC, a. s., založili na základe uznesenia Zastupiteľstva BBSK z júna 2007 za účelom správy a údržby ciest 2. a 3. triedy v dĺžke 2556 km a 1107 mostných objektov vo vlastníctve BBSK a investičnej činnosti na týchto cestách. Do Obchodného registra Okresného súdu Banská Bystrica ju zapísali 21. septembra 2007. Jej
majoritným a jediným akcionárom sa stal BBSK. Zameraním BBRSC, a. s., je okrem správy a údržby ciest aj podnikateľská činnosť na cestných komunikáciách a vykonávanie s tým súvisiacich činností, ktoré zabezpečujú zriadené závody v jednotlivých okresoch. Sídlami závodov sú Banská Bystrica, Lučenec, Rimavská Sobota, Veľký Krtíš, Zvolen a Žiar nad Hronom.

Spoločnosť však svoje práva a povinnosti previedla koncom októbra 2009 na dcérsku spoločnosť Regionálne cesty, s. r. o., so sídlom v Leviciach, u ktorej si BBSK mal objednať zabezpečenie údržby ciest do konca roku 2037. Tá sa neskôr presídlila do Bratislavy.

O založení dcérskej firmy kraj údajne nevedel

Od začiatku decembra sa 70 - percentným vlastníkom dcérskej spoločnosti stala firma so sídlom v Londýne. BBSK si pritom mal u spomínanej súkromnej firmy podľa zmluvy objednať každoročne údržbu svojich ciest. S tým, že ak tak neurobí, hrozí mu pokuta až 20 - percent z celoročného súčtu ceny za práce a výkony. Penále by tak napríklad v tomto roku dosiahli až vyše 1,8 milióna eur.

O založení dcérskej firmy údajne nevedeli nielen členovia Predstavenstva BBRSC, a. s., ale ani jej dozornej rady. Na Okresnú prokuratúru v Banskej Bystrici preto podpredseda Dozornej rady BBRSC, a. s, a poslanec BBSK Ladislav Kukolík poslal 14. decembra 2009 trestné oznámenie vo veci podozrenia o nezákonnom postupe pri zmenách, ktoré sa udiali v spoločnosti Banskobystrická regionálna správa ciest (BBRSC), a. s.

"Oprávnenie na to som dostal od dozornej rady spoločnosti, ktorá ma splnomocnila konať v jej mene voči predstavenstvu BBRSC. Máme totiž podozrenie, že pri majetkových operáciách, sa v tejto akciovej spoločnosti patriacej Banskobystrickému samosprávnemu kraju, nepostupovalo pri majetkových operáciách v súlade so zákonom," potvrdil vtedy Kukolík.

Londýnska spoločnosť z projektu vystúpila

Londýnska Spoločnosť Central and Eastern Europe Infrastructure Investments Limited, ktorá sa začiatkom decembra 2009 stala 70 - percentným vlastníkom spoločnosti Regionálne cesty, sa už 17. decembra rozhodla
vystúpiť z projektu súkromno-verejného partnerstva so spoločnosťou Regionálne cesty, s.r.o., dcérskou spoločnosťou BBRSC. Oznámil to jej riaditeľ Edward Lestrade s tým, že spoločnosť tento krok urobila po
zvážení finančnej situácie spoločnosti Regionálne cesty, s.r.o. Tiež po tom, ako preskúmala možností úhrady strát a dlhov, ktoré vznikli BBRSC, a.s., v súvislosti so správou a údržbou ciest v BBSK.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 14 234
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 936
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 399
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 622
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 570
  7. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 7 823
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 491
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 918
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 629

Hlavné správy z MY Novohrad

Bývalý šofér mení korene stromov na skvosty

Teodor Očenáš chcel kedysi vyrábať bakule pre hubárov, aby sa v hore ratovali pred túlavými psami. Dnes jeho prácu ľudia obdivujú.

Junior na Považí s tromi medailami

Bilancia mohla byť lepšia, no videli sme nedostatky, na ktorých popracujeme, zhodnotil tréner Michal Bokor.

Nehodová križovatka v meste zmizla

Vo Veľkom Krtíši ukončili projekt, ktorý zvýši bezpečnosť na ceste.

Muzicírovanie pomôže folkloristom

Cyklus lekcií je určený tým, ktorým prúdi folklór v žilách.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Unikátne zábery: Koniec rozprávkového života Mariána Kočnera na Donovaloch

Donovaly už podnikateľ, ktorý je momentálne vo väzbe, tak skoro neuvidí.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Európska komisia odobrila projekt výstavby D3 na Kysuciach

Dobrá správa prišla z Bruselu, peniaze sa ujdú aj diaľničnému úseku na Kysuciach.

Ďalší medveď už po Veľkej Fatre behá bez obojka

​​​​​​​Množstvo príprav potrebovali ochranári, kým sa im podarilo šípkou uspať medveďa Žiga, ktorému sa neodopol obojok snímajúci jeho pohyb. Vyšlo to až na druhý pokus.

Vybrali SME

Už ste čítali?