Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Cestári opravujú poškodené cesty s hustou premávkou prioritne

Cestári majú po odhŕňaní snehu najviac práce s plátaním nebezpečných výtlkov. Počas zimnej údržby ciest sa snažili ušetriť peniaze, aby ich ostalo viac na letnú. Zlepšil by sa tak technický stav ciest.

LUČENEC/POLTÁR. Náklady na údržbu ciest I. až III. triedy v okresoch Lučenec a Poltár v zimnom období dosiahli viac ako 800 000 eur. Po snehu majú cestári najviac práce s plátaním nebezpečných výtlkov.

„Pri zimnej údržbe sa spotrebovalo 3 112 ton chemického posypového materiálu a 3 966 ton drveného kameniva,“ uviedol riaditeľ lučeneckej pobočky Banskobystrickej regionálnej správy ciest, a. s., Peter Homola.

Spotrebovali viac posypových materiálov

V porovnaní s minulým obdobím bola spotreba posypových materiálov vyššia u soli o 28 % a u inertného posypového materiálu o 52 %. Náklady spojené so zimnou údržbou ciest v okresoch Lučenec a Poltár dosiahli viac ako 800 000 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

„Lučenský závod má pritom na starosti 82,7 kilometra ciest I. triedy a 412 kilometrov ciest II. a III. triedy. Zimnú údržbu závod realizoval so zámerom ušetriť finančné prostriedky, a tým vytvoriť lepšie finančné možnosti na realizáciu letnej údržby, čo by sa viac prejavilo na technickom stave ciest,“ doplnil riaditeľ.

Odstraňovanie posypových materiálov budú cestári vykonávať hlavne na úsekoch ciest v horských oblastiach a na cestných úsekoch, ktoré sa nesmú z hľadiska ochrany životného prostredia posýpať chemickým posypovým materiálom. Na týchto úsekoch sa ešte v tomto období stále vykonáva posyp vozoviek, posypový materiál sa z nich začne odstraňovať až po ukončení zimnej služby. „V súčasnosti už robíme prestavby niektorých vozidiel, aby ich bolo možné využiť pri tejto činnosti,“ konštatoval Homola.

Skryť Vypnúť reklamu

Od začiatku roka opravujú nebezpečné výtlky

Počas zimy sa rozpadli niektoré vozovky a vznikli výtlky nebezpečné najmä pre osobné autá. Tie cestári opravovali už v mesiacoch január, február, a to vyplnením poškodených miest obaľovanou živičnou zmesou formou studenej technológie, čo je vrecovaná živičná zmes.

„No používajú sa aj iné materiály, ktoré operatívne, rýchlo a dočasne vyplnia hlboké výtlky s cieľom minimalizovať poškodenie motorových vozidiel užívateľov ciest,“ povedal riaditeľ. Dodal, že studená technológia opravy výtlkov je značne nákladná a navyše nedostatková. Cestári preto opravujú prioritne hlavne poškodené cesty, ktoré sú najviac dopravne zaťažené a s najhustejšou premávkou. Pracujú aj na vozovkách, kde hrozí nebezpečenstvo vzniku dopravných nehôd v dôsledku enormného rozpadu vrchného krytu vozoviek a výskytu hlbokých výtlkov.

Skryť Vypnúť reklamu

Prednostne sa cestári sústreďujú na opravy výtlkov na hlavných cestných ťahoch, cestách I. triedy, a to na Zvolen, Rimavskú Sobotu, Fiľakovo či Ľuboreč. Najväčší rozpad povrchu vozovky je na ceste z Tomášoviec do Haliče. Práve táto vozovka by sa v blízkej budúcnosti mala modernizovať a rekonštruovať.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Päť chýb pri zateplení strechy
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 881
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 710
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 495
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 544
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 819
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 720
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 601
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 373
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 176
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 161
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Údržba

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Zima

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

O testovaní nemáme takmer žiadne informácie, tvrdí primátor Revúcej

Okrem jedného e-mailu od zástupcu Ozbrojených síl (OS) SR nemá samospráva mesta Revúca žiadne relevantné informácie o nadchádzajúcom plošnom testovaní na ochorenie COVID-19.

Ilustračné foto.
Kalendár Zrniečka Gemera - Malohontu sa rodil mesiace, no výsledný efekt stojí za to.
Ilustračné foto.

Celoplošné testovanie sa neodporúča tým, ktorí majú nad 65 rokov a väčšinu času sú doma

Niektoré veci sa musia ešte doriešiť, ale už je zverejnené ako bude testovanie prebiehať.

Testovanie na nový koronavírus.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Prinášame informácie o pripravovanom testovaní na Orave

Získať dobrovoľníkov ku odberom je v niektorých dedinách ťažké, v Sihelnom bude pomáhať aj starosta.

Sedemnásťročného chlapca zavalil strom

Leteckých záchranárov zo Žiliny privolali dnes dopoludnia na pomoc 17-ročnému chlapcovi, ktorého v lesnom teréne v katastri obce Zákopčie zavalil strom.

Už ste čítali?