LUČENEC. Medzi 89 pretekármi, ktorí sa v tretiu marcovú sobotu zišli v bývalom kameňolome pod Pezinskou babou, nechýbala ani automobilová rally jednotka z Novohradu Marian Janeček. Po troch rokoch sa opäť rozhodol okúsiť slalomársku trať. Tvrdí, že preteky mu nevyšli podľa jeho predstáv, no napriek tomu sa ocitol v trojlístku najúspešnejších.
„Slalom je špecifická disciplína v motoristickom športe. Naposledy som v nej pretekal pred troma rokmi. Život je však zmena a tak som slalom oprášil. Ide v ňom predovšetkým o „najčistejšiu" jazdu pomedzi kužele. Každý zhodený kužeľ znamená dve trestné sekundy," upresnil M. Janeček a podotkol, že pod Pezinskou babou bola veľmi technická a pomalá trať.
Lučenčan si napokon v konkurencii 89 pretekárov vybojoval na svojom VW Golf 4x4 turbo časom 2:00,452 bronz. V kategórii S4 nad 2000 cm3, v ktorej štartoval aj M. Janeček, si s časom 1:58,269 zabezpečil víťazstvo Kubo Valiga na Audi S3. Z druhej priečky sa tešil Peter Danielis na VW Golf 4x4 turbo, ktorého od zlata ho delilo púhych 28 stotín sekundy.
Atraktívny titul
V poslednú marcovú sobotu si M. Janeček odskočil do Zvolena, kde prebiehali súbežne dve podujatia - Majster volantu 2010 a finále motoristickej súťaže Autotechna racing talent 2010.
„Majster volantu je v okolí Zvolena tradičné podujatie. Koná sa každoročne vždy na jar a na jeseň. Je to niečo medzi slalomom a rally. Na trati sú postavené kužele. Za každý zvalený sa pripisuje päť trestných sekúnd. Ďalšiu časť tvorí asfaltový úsek, na ktorom sú zákruty, jazdí sa osmička, otočka. Môžem povedať, že som sa dobre zabavil. Napokon, vycibriť si presnosť a techniku pomedzi kužele určite nie je na škodu," zhodnotil pretekár z Novohradu, ktorý napokon dvíhal nad hlavu najcennejšiu trofej a môže sa tak pýšiť titulom majster volantu.
Motokáry ho nelákajú
Súťaž Autotechna racing talent 2010 lákala pretekárov najmä atraktívnou cenou. Víťaz získal miesto jazdca vo vozidle Kia Cee´d v Autotechna racing teame v celom seriáli MSR pretekov automobilov do vrchu na území Slovenska, organizovaných pod hlavičkou SAMŠ. Tešiť sa tiež môže zo zaplatenia všetkých poplatkov súvisiacich s pretekmi na súťažiach, bezplatného zapožičania kompletnej bezpečnostnej výbavy jazdca, dovozu vozidla Kia Cee´d na preteky a z nich, národnej licencie jazdca PAV na tento rok a z tiež osobnej asistencie na pretekoch od niekoľkonásobného majstra Slovenska v PAV Jaroslava Baránka počas celej sezóny.
„V talente do vrchu sa jazdilo na motokárach na motokárovej trati. Zo 400 uchádzačov sa do ďalšieho kola mohlo dostať len prvých dvadsať. Ja som skončil na 22. mieste, takže do postupovej skupiny som sa už neprebojoval. Keď som však videl nešťastného Petra Danielisa, ktorému cena ušla len o štyri desatiny sekundy, tak som bol aj rád. Keby som bol na popredných priečkach a nedosiahol by som víťazstvo, určite by ma to poriadne štvalo. Napokon, bolo o čo bojovať," podotkol M. Janeček, ktorého svet motokár až tak neláka. Skôr by sa mu páčilo presadiť sa vo veľkej rally.
Bronzové repete v autoslalome
Marian Janeček strávil aj Veľkonočný pondelok za volantom. Zúčastnil sa adrenalínových pretekov na letisku v Piešťanoch - III. AZ pneu Autoslalom Translata. Domov odchádzal s ďalšou bronzovou trofejou.
„V porovnaní s Pezinskou babou bola v Piešťanoch väčšia konkurencia a silnejšie autá. Aj trať bola rýchlejšia. Počasie motoristom tentokrát neprialo. Bolo len šesť stupňov a pršalo. Pri takejto teplote máloktoré pneumatiky a najmä sliky fungujú. Nám tie naše zabrali približne 200 metrov pred cieľom, čo je už poriadne neskoro. Napokon nám to vydalo na tretie miesto," povedal M. Janeček, ktorý na trati konkuroval aj vynikajúcemu niekoľkonásobnému majstrovi Slovenska do vrchu na F 2000 Vladovi Friedlovi.
„Vlado nepochybne patrí k pretekárskej špičke. Bol staviteľom trate v Piešťanoch, takže ju mal poriadne zafixovanú v pamäti. Ja som trať videl až na podujatí. Mal som jeden tréning a tri ostré jazdy, z ktorých dve sa počítajú do výsledného času. Tréning v mojom prípade dopadol katastrofálne. Prvá jazda bola ešte horšia. Posledné dve som už zajazdil takpovediac bez chyby a s dobrým časom. Tie ma vyniesli na tretiu priečku. Predo mnou skončilo jedno Mitshubishi Lancer, ktoré má pod kapotou približne 400 koní a Audi S 3, na ktorom jazdil Vlado Friedl. Víťaz mi „naložil" 5 sekúnd," upresnil M. Janeček.
Účinkovanie lučeneckého pretekára na piešťanskom slalome však bolo úspešné už len v tom, že z českej výpravy sa mu nepodarilo poraziť len jedného motoristu.
„Česi sa špecializujú na slalom. Keď je špeciál postavený len na túto motoristickú disciplínu so špeciálnym podvozkom, pneumatikami a všetkým, čo s tým súvisí, tak je to neporovnateľné s tým, keď ja prídem s autom stavaným na rally. Napriek tomu sa mi toto podujatie veľmi páčilo," doplnil M. Janeček, ktorého VW Golf 4x4 je opäť v štádiu neustáleho vylepšovania a vymýšľania.
„Prerobili sme predné tlmiče na slalom. Zamerali sme sa najmä na ich tvrdé uloženie, aby sa auto príliš nenakláňalo. Myslím, že fungujú dobre. Radosť mám o to väčšiu, že všetko na aute si robíme sami - od návrhu, výroby, namontovania až po otestovanie. Nie je to lacný špás a vyžaduje si to spústu hodín strávených v dielni. Preteky sú však mojím životom," zakončil M. Janeček.