LUČENEC. Na májovom rally šprinte v Lovinobani dostal Janečekov VW Golf poriadne zabrať. Pretekárske duo z Lučenca M. Janeček - M. Gombala sa z trate predčasne porúčalo po napálení do jamy na trati v druhom kole. Na aute zvanom „Nervák" si to odnieslo pravé predné rameno.
„Oprava bola jednodňovou záležitosťou. Rameno sme vymenili, nastavila sa geometria a už o týždeň sme vyrážali na Ožďanské serpentíny," informoval Marian Janeček.
Naháňačka s Bérešovcami
Tentokrát sa bolo treba viacej venovať Janečekovmu druhému pretekárskemu vozu - BMW, s ktorým sa skúsený pretekár parádne predviedol.
„Na BMW sme makali spolu s mojimi najväčšími fanúšikmi, ktorí sa mi starajú o fanklub stránku celý týždeň pred podujatím. Auto sa odľahčovalo, montovali sa nové zadné brzdy a tiež hydraulická ručná brzda, ktorá sa napokon osvedčila a som s ňou spokojný," ozrejmil pretekár.
M. Janeček sa počas druhého májového víkendu predviedol v Ožďanoch na obidvoch svojich autách. Na „Nervákovi" pretekal, s BMW driftoval. Podujatiu však neprialo počasie.
„Pretekať sme začínali na suchej ceste, no mne v polovici druhého kola už začalo pršať. Výrazne sa tak zmenili podmienky v najvyššej triede (nad 2000 ccm). Niektorí jazdci mali šťastie a hore sa dostali po suchej trati, my sme sa museli popasovať s dažďom a situáciou, kedy sa na mokrom povrchu zmení adhézia. Výsledky boli preto také, aké boli. Podľa organizátorov som v absolútnom poradí skončil na piatej priečke, podľa pretekárov na štvrtej, takže aj o výsledku by sa dalo diskutovať," upresnil M. Janeček a doplnil, že preteky si napriek tomu užil. Veď šliapal na päty pretekárskym matadorom Bérešovcom.
„Na to, že som sa „bil" s pretekárskou legendou Bérešom st. a aj s Bérešom ml., ktorý napokon zvíťazil, som fakt spokojný," dodal M. Janeček.
Spestrením spomínaného podujatia ne Gemeri boli aj exhibičné jazdy Janečeka na BMW.
„Po prvej jazde som robil exhibíciu. Vtedy bola cesta ešte suchá, takže sa dobre driftovalo. Perfektne som sa zabavil, zajadil si, odšmýkal, zadymil a verím, že divákom sa to páčilo," povedal pretekár a podotkol, že štartovné nemusel platiť. Organizátori podujatia mu ho odpustili, lebo ako jediný driftér predvádzal exhibičné jazdy.
Nervák versus Opel Ascona
Ani po Ožďanských serpentínach Majo Janeček a Maťo Gombala neoddychovali. Tentokrát smerovali na východ Slovenska, kde sa blysli počas tretieho preteku zaradeného do seriálu PD autosport - Rally šprint Košice. Jediný, kto dokázal M. Janečeka poraziť, bol Béreš ml. na Opli Ascona.
„Zatiaľ som odjazdil všetky preteky v tomto seriáli. Dvakrát som zvíťazil a raz som skončil druhý. V kategórii a v absolútnom poradí zatiaľ vediem, takže sa budem snažiť udržať si vedúcu pozíciu," potvrdil M. Janeček, ktorý o prvenstvo v Košiciach bojoval s Bérešom ml.
„Béreš bol lepší a ja by som ho nazval pretekárom, ktorý prišiel z inej galaxie. Veľakrát sa mi zdá, že dobehnúť ho je nemožné. Keď sa spätne obzriem, že čo som ja dokázal so svojím autom, ktoré som hnal na plný výkon a on ma predbehol, tak klobúk dole. Takéto súperenia ma však veľmi bavia a sú pre mňa správnou výzvou do ďalšieho boja. Po pretekárskej stránke ma posúvajú vpred," opísal pretekár a dodal, že ani v Košiciach počasie pretekárom neprialo a celý deň pršalo. „Nervák" z trate odchádzal celý a drobné šrámy v podobe rozrazených pneumatík boli rýchlo zvládnuté.
Prípravy na veľkú Európu
V dňoch 7.-8. augusta sa v Prešove uskutoční prvý európsky pretek v drifte. Pre M. Janečeka tak nastali veľké prípravy na podujatie, ktoré si v žiadnom prípade nechce nechať uniknúť. Splniť náročné podmienky účasti na akcii s medzinárodnou účasťou je však aj finančne nákladné. Sponzorov preto nikdy nie je dosť.
„Augustový európsky šampionát v drifte je pre mňa obrovskou výzvou. Som plný očakávania a určite nebude na škodu, keď na ňom bude mať svojho zástupcu aj Lučenec. Na Slovensku je driftérov veľmi málo, najviac tak dvadsaťpäť. V Novohrade som jediný a to sa tejto disciplíne ani naplno nevenujem. Jazdí sa systémom vyraďovania a dôležité je, aby sa pretekár dostal do ďalšieho kola. Naša účasť na šampionáte však závisí od peňazí. Predpisy sú sprísnené. Do BMW musíme namontovať ochranný bezpečnostný rám, všetko musí byť homologizované (ohňovzdorné). Keďže je to európske podujatie, tak bezpečnostné prvky sú veľmi dôležité. Hľadáme preto sponzorov, vďaka ktorým by naša účasť na ME bola reálnejšia. Nemáme veľké oči, sme vďační za každé euro a pomoc. Pneumatiky už máme zaistené, aj keď niečo z nich sa zoderie už tento víkend na podujatí na Pezinskej babe," povedal M. Janeček, ktorý sa netají víťaznými ambíciami. Konkurovať mu určite bude aj najlepší slovenský driftér Noro Kováčik z Košíc.
„Ako som spomenul, už tento víkend si to idem rozdať s driftérmi na Pezinskú babu. Obkukám veci, do ktorých nie som až tak zasvätený a najmä zistím, v čom treba ešte potrénovať. Rád však vyhrávam a tvrdím, že nič nie je nemožné. Závisí, ako mi vyjde deň, počasie, pneumatiky, niekto môže spraviť chybu. Je tu veľa faktorov, od ktorých závisí úspech. Trať v Prešove, kde budú ME, dobre poznám, pretože som tam bol na slalome. Viem, aký má povrch, ako vypadá, takže ostáva mi už len trénovať.
Na stránke sa objavili kresby
M. Janeček so svojimi fanúšikmi nekomunikuje len na podujatiach, ale najmä prostredníctvom svojej stránky na Facebooku. Teší ho, že ľudí, ktorí sympatizujú s motoristickým športom a fandia mu, stále pribúda. Jeho stránku oživujú fotografiami, videami, dokonca mu posielajú aj kresby jeho pretekárskych áut.