Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Mladí ľudia vytvárajú spoločenskú hru o regióne

Mladí ľudia z Rimavskej Soboty chcú zaujímavým spôsobom spropagovať región, v ktorom žijú. Projekt The Game za pokladmi Gemeru a Malohontu je založený na princípe stolovej hry podobnej populárnym Monopolom.

RIMAVSKÁ SOBOTA. Agentúra pre rozvoj Gemera (APRG) pripravila pre mladých ľudí v Rimavskej Sobote zaujímavý projekt, ktorý im zábavnou a hravou formou priblíži históriu, tradíciu a rozvinie lokálpatriotizmus.

Neformálna pomôcka pre žiakov

Projekt The Game za pokladmi Gemeru a Malohontu vznikol z iniciatívy mladých ľudí, ktorí chcú zaujímavým a hravým spôsobom propagovať región, v ktorom žijú. Ide o úvodnú fázu prípravy spoločenskej hry na štýl Monopoly s cieľom spoznávania regiónu Gemer a Malohont.

Skryť Vypnúť reklamu

"Desať mladých ľudí nad 18 rokov sa stretáva na pravidelných workshopoch, na ktorých v spolupráci s Gemersko-malohontským múzeom tvoria obsahovú aj grafickú štruktúru hry. Z tohto projektu vznikne grafický návrh hry, na ktorej tlač budeme potom ďalej zháňať financie. Konečným výsledkom by mala byť spoločenská hra ako neformálna pomôcka pre žiakov základných a stredných škôl a zároveň aj produkt cestovného ruchu - cesta po Gemeri a Malohonte," informovala riaditeľka APRG Monika Vaškovičová.

Podľa jej slov je snahou projektu chopiť sa možnosti zlepšiť situáciu v regióne, prispieť k jeho rozvoju a zapojiť čo najširší okruh ľudí, prevažne mládeže, ktorá nemá dostatok príležitostí na stretávanie sa a na poskytnutie svojich tvorivých síl pre vlastný región.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoznávanie histórie a kultúry

Cieľom je vytvorenie miesta a zostavenie realizačného tímu mladých, talentovaných a kreatívnych ľudí na vytvorenie návrhu stolovej hry propagujúcej územie Gemeru a Malohontu. Následne mládež umeleckou a inovatívnou formou stvárni svoj pohľad na propagáciu územia, v ktorom žije a hravou, neformálnou formou priblíži históriu, tradíciu, ako aj súčasný európsky rozmer nášho regiónu.

"Výsledná hra by mala byť na princípe populárnej hry Monopoly s tým, že hráč by skupoval a objavoval jednotlivé historické, kultúrne pamiatky ako významné hrady v našom regióne, kostoly, bašty, prírodné úkazy, endemity na našom území, parky, ľadové a aragonivé jaskyne, ale aj strategické priemyselné zóny," ozrejmila riaditeľka.

Skryť Vypnúť reklamu

APRG získala na projekt vytvorenia stolovej hry propagujúcej región netradičným podaním informácií príspevok z programu Nadácie Orange Šanca pre váš región.

APRG je regionálna rozvojová agentúra so sídlom v Hnúšti a je súčasťou integrovanej siete regionálnych rozvojových agentúr. Jej cieľom a zároveň poslaním je posunúť regionálny rozvoj pozitívnym smerom, zdvihnúť tak povedomie tamojších občanov, ako aj občanov mimo regiónu o regióne a v neposlednom rade predkladať a vypracovávať projekty a získavať tak finančné prostriedky pre rozvoj infraštruktúry, turizmu a zlepšenie kvality života občanov v regióne.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 37 992
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 498
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 962
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 264
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 996
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 8 507
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 332
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 949
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 725
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 623
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

Plošné testovanie vo Fiľakove.

Z mesta pod Fiľakovským hradom hlásia priebežne povzbudivý výsledok.

14m
Aj takto môže falošný e-mail vyzerať.

Slovenská pošta upozorňuje na podvodné e-maily posielané v jej mene.

2 h

Od 27. januára bude certifikát alebo potvrdenie o negatívnom výsledku testu na COVID-19 znamenať pre jeho majiteľa menej obmedzení.

2 h

V Klenovci aj Ožďanoch ide zatiaľ všetko podľa plánu.

4 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

22. jan

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

20 h

Policajti začnú novú technológiu využívať od soboty.

19 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Už ste čítali?